434 kilowaty (590 KM) mocy systemowej – to imponujący jak na w pełni elektryczne auto wynik. Do przedniej i do tylnej osi dopasowano dwa osobne silniki elektryczne. Oba to pracujące non-stop silniki synchroniczne. Moment obrotowy jest przekazywany na drogę za pośrednictwem czterech napędzanych kół. Oczywiście nowe Audi e-tron GT concept to pełnoprawne quattro, a będąc bardziej precyzyjnym elektryczne quattro, ponieważ pomiędzy przednią, a tylną osią nie ma żadnego mechanicznego połączenia. Sposób pracy napędu oraz koordynacja działania obu osi oraz prawych i lewych kół, to zadanie elektronicznego systemu kontroli i sterowania. Zapewnia on optymalną przyczepność kół, ale daje też możliwość uzyskania pożądanego poślizgu. W przyszłości, od 0 do 100 km/h pojazd przyspieszał będzie w około 3,5 sekundy, a do 200 km/h w 12 sekund. Prędkość maksymalna, by zapewnić maksymalny zasięg, została ograniczona do 240 km/h. Jedną z cech e-tron GT concept, z którą nie cała konkurencja może równać, jest możliwość pełnego wykorzystania potencjału przyspieszenia kilka razy z rzędu. Podczas gdy gdzie indziej napęd ze względów zarządzania temperaturą przestawia się na funkcję nadbiegu, Audi e-tron GT concept dzięki zaawansowanej strategii chłodzenia jest w stanie zapewnić pełną wydajność zarówno silników, jak i akumulatora.
Zasięg nowego pojazdu koncepcyjnego, określony w myśl założeń nowego cyklu testowego WLTP, to będzie ponad 400 km. Potrzebna tu energia napędowa pochodzi z litowo-jonowego, bardzo płaskiego akumulatora o pojemności energetycznej ponad 90 kWh, zajmującego całą powierzchnię pod podłogą – od przedniej do tylnej osi. Zaletą takiej konstrukcji jest bardzo nisko – porównywalnie do modelu R8 - umieszczony środek ciężkości auta, co daje ogromne korzyści podczas dynamicznego prowadzenia. Układ czterech kół skrętnych przekłada tę zaletę w doskonałą syntezę sportowej zwrotności i precyzji samochodu, wzmocnioną nadzwyczajną stabilnością kierunkową.
System rekuperacji zwiększa zasięg elektrycznych pojazdów Audi o 30 procent. To ważne nawet w przypadku tak sportowego auta, jakim jest Audi e-tron GT concept. System rekuperacji obejmuje dwa silniki elektryczne i elektrohydraulicznie zintegrowany system sterowania hamulcami. W tym modelu połączono różne tryby rekuperacji: rekuperację manualną w trybie żeglowania z użyciem manetek przy kierownicy, rekuperację automatyczną w trybie żeglowania kontrolowaną przez system asystenta wydajności i rekuperację w trybie hamowania, w której przejście pomiędzy hamowaniem elektrycznym, a hydraulicznym jest bardzo łagodne. Audi e-tron GT concept rekuperuje do 0,3 g tylko w trybie hamowania silników elektrycznych, co przypada na ok. 90 procent operacji hamowania. Nie używa wtedy hamulców konwencjonalnych. Energia powraca zatem do akumulatora praktycznie w każdym przypadku hamowania. Konwencjonalne hamulce zaczynają działać dopiero wtedy, gdy siła hamowania przekracza wartość 0,3 g. Audi e-tron GT concept wyposażone jest w wytrzymałe, ceramiczne tarcze hamulcowe pracujące z najwyższą wydajnością nawet w przypadku wielokrotnego ostrego hamowania.
rekuperację manualną w trybie żeglowania z użyciem manetek przy kierownicy, rekuperację automatyczną w trybie żeglowania kontrolowaną przez system asystenta wydajności i rekuperację w trybie hamowania, w której przejście pomiędzy hamowaniem elektrycznym, a hydraulicznym jest bardzo łagodne. Audi e-tron GT concept rekuperuje do 0,3 g tylko w trybie hamowania silników elektrycznych, co przypada na ok. 90 procent operacji hamowania. Nie używa wtedy hamulców konwencjonalnych. Energia powraca zatem do akumulatora praktycznie w każdym przypadku hamowania. Konwencjonalne hamulce zaczynają działać dopiero wtedy, gdy siła hamowania przekracza wartość 0,3 g. Audi e-tron GT concept wyposażone jest w wytrzymałe, ceramiczne tarcze hamulcowe pracujące z najwyższą wydajnością nawet w przypadku wielokrotnego ostrego hamowania.
Gdzie w Europie obowiązują winiety na autostrady? To warto wiedzieć! Wybierając się w zagraniczną podróż samochodem, trzeba pamiętać o tym, że bardzo wiele tras po Europie nie jest bezpłatnych. Opłatą objęte są autostrady i drogi szybkiego ruchu. W niektórych krajach, tak jak ...
Czy zachowanie pasażera może być przyczyną wypadku? W 2021 roku zidentyfikowano w Polsce 125 takich wypadków, w których 5 osób zginęło, a 121 zostało rannych(1). W jaki sposób zachowanie pasażera może negatywnie wpływać na bezpieczeństwo jazdy? ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne AUDI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.