

Zasięg nowego pojazdu koncepcyjnego, określony w myśl założeń nowego cyklu testowego WLTP, to będzie ponad 400 km. Potrzebna tu energia napędowa pochodzi z litowo-jonowego, bardzo płaskiego akumulatora o pojemności energetycznej ponad 90 kWh, zajmującego całą powierzchnię pod podłogą – od przedniej do tylnej osi. Zaletą takiej konstrukcji jest bardzo nisko – porównywalnie do modelu R8 - umieszczony środek ciężkości auta, co daje ogromne korzyści podczas dynamicznego prowadzenia. Układ czterech kół skrętnych przekłada tę zaletę w doskonałą syntezę sportowej zwrotności i precyzji samochodu, wzmocnioną nadzwyczajną stabilnością kierunkową.
System rekuperacji zwiększa zasięg elektrycznych pojazdów Audi o 30 procent. To ważne nawet w przypadku tak sportowego auta, jakim jest Audi e-tron GT concept. System rekuperacji obejmuje dwa silniki elektryczne i elektrohydraulicznie zintegrowany system sterowania hamulcami. W tym modelu połączono różne tryby rekuperacji: rekuperację manualną w trybie żeglowania z użyciem manetek przy kierownicy, rekuperację automatyczną w trybie żeglowania kontrolowaną przez system asystenta wydajności i rekuperację w trybie hamowania, w której przejście pomiędzy hamowaniem elektrycznym, a hydraulicznym jest bardzo łagodne. Audi e-tron GT concept rekuperuje do 0,3 g tylko w trybie hamowania silników elektrycznych, co przypada na ok. 90 procent operacji hamowania. Nie używa wtedy hamulców konwencjonalnych. Energia powraca zatem do akumulatora praktycznie w każdym przypadku hamowania. Konwencjonalne hamulce zaczynają działać dopiero wtedy, gdy siła hamowania przekracza wartość 0,3 g. Audi e-tron GT concept wyposażone jest w wytrzymałe, ceramiczne tarcze hamulcowe pracujące z najwyższą wydajnością nawet w przypadku wielokrotnego ostrego hamowania.
źródło: Audi Group