Audi położyło kolejny kamień milowy w międzynarodowej kategorii wyścigów GT3. W sezonie 2016, Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH, przekazał zewnętrznemu zespołowi wyścigowemu dwusetny egzemplarz Audi R8 LMS. Od kiedy w roku 2009 Audi uruchomiło program oferowania pojazdów dla innych teamów wyścigowych, samochody sportowe GT3 z logo Audi cieszą się zainteresowaniem na całym świecie. Najnowsza generacja Audi R8 LMS, wyznaczająca standardy w zakresie aerodynamiki, lekkiej konstrukcji, bezpieczeństwa i przyjaznego podejścia do klienta, w sezonie 2017 pojawi się we wszystkich seriach wyścigowych GT3 w Ameryce, Azji, Australii i Europie. Bilans jego sukcesu stale rośnie: Audi R8 LMS to nie tylko jeden z najpopularniejszych samochodów wyścigowych typu GT3 na całym świecie, ale także jeden z tych, które zanotowały na swym koncie największe sukcesy: 36 tytułów mistrzowskich, Puchar Świata FIA GT 2016, 34 kolejne tytuły w klasyfikacjach zespołowych i w innych klasach oraz dziewięć zwycięstw w wyścigach 24-godzinnych. "Nie ma żadnych wątpliwości, co do sportowych kwalifikacji Audi R8 LMS" mówi Stephan Winkelmann. "Liczba klientów na całym świecie rośnie, zarówno wśród teamów zawodowych, jak i amatorskich. Coraz więcej kierowców i zespołów wchodzi do rodziny Audi Sport. Cieszymy się z tego tym bardziej, że konkurencja na tym polu jest ostrzejsza niż kiedykolwiek wcześniej."
W najważniejszych wyścigach długodystansowych, np. w 24-godzinnym wyścigu w Spa, bierze obecnie udział już kilkunastu producentów samochodów sportowych, wystawiając na starcie doskonałe modele typu GT3. Ta klasa, to jedna z niewielu kategorii sportu wyścigowego, która wśród publiczności i wśród mediów nieustannie budzi emocje i ciągle zyskuje na atrakcyjności.
W sezonie 2017, we wszystkich ważnych seriach wyścigowych, cztery pierścienie ponownie będą reprezentowane przez silne teamy. W Ameryce Północnej, Audi R8 LMS wystartuje zarówno w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship, jak i w Pirelli World Challenge. W paneuropejskim pucharze Blancpain GT Series Sprint Cup i w ADAC GT Masters, bronić będzie mistrzowskiego tytułu. W Europie, pojawi się w barwach zespołów zawodowych i amatorskich na torach od Wielkiej Brytanii, przez Niemcy, aż po Włochy. W Azji, puchar Audi LMS Cup wkracza w szósty sezon z wieloma nowymi pomysłami, podczas gdy zupełnie nowa, panazjatycka seria klasy GT, Blancpain GT Series Asia oraz znane już Asian Le Mans Series i Asian Le Mans Sprint Cup, otwierają się jako zupełnie nowe pola do popisu dla zespołów jeżdżących samochodami marki Audi. W Japonii, seria Super GT jest tradycyjnym miejscem spotkania klientów i importerów. Do tego dochodzi rosnąca liczba serii wyścigowych typu Clubsport, w których również biorą udział klienci Audi.
W Australii funkcjonują trzy krajowe serie GT, a poszczególne stany urządzają kolejne mistrzostwa. W ogólnokrajowej serii wyścigowej oczekuje się startu nawet siedmiu egzemplarzy Audi R8 LMS, co najmniej czterech w serii długodystansowej i nawet ośmiu w serii Trophy dla starszych roczników modeli. Audi będzie można regularnie podziwiać także w Nowej Zelandii.
Do najważniejszych punktów sezonu 2017 po raz kolejny zalicza się 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring i długodystansowe wyścigi Intercontinental GT Challenge w Australii, Belgii, Kalifornii i Malezji, w których Audi bronić będzie mistrzowskich tytułów. W ubiegłym roku Audi zdobyło puchar świata FIA GT World Cup w wyścigu ulicznym w Makao i w tym sezonie chce po raz kolejny zawalczyć o to upragnione trofeum. Audi R8 LMS stało się na całym świecie tak popularne, że zespoły Audi Sport customer racing w okresie od stycznia do grudnia wezmą udział w ponad trzystu imprezach wyścigowych na całym globie.
Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego? Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
Historia Audi quattro w sportach motorowych Na początku roku 1981, Audi z napędem quattro pojawiło się na scenie Rajdowych Mistrzostw Świata. Fin Hannu Mikkola, prowadząc auto z czterema ringami podczas Rajdu Monte Carlo, wygrał pierwszych sześć śnieżnych odcinków ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.