W portugalskim Montalegre od 21 do 23 kwietnia rozegrana zostanie druga runda Rallycrossowych Mistrzostw Świata FIA. Ta miejscowość blisko granicy z Hiszpanią liczy zaledwie 1800 mieszkańców, a mimo to, tutejszy tor wyścigowy w poprzednich latach był oblegany przez tłumy fanów sportów motorowych. Po zwycięstwie w pierwszym wyścigu sezonu w Barcelonie, mistrz świata Mattias Ekström jedzie do Portugalii jako lider klasyfikacji kierowców. Początek był doskonały. Teraz musimy powalczyć w Montalegre mówi Ekström. Mam dobre i złe wspomnienia z ubiegłego roku. Do półfinału wszystko przebiegało zgodnie z planem. Niestety potem, jeden błąd na zakręcie kosztował mnie finał. Tor Circuito Internacional de Montalegre, obok nowego toru w Kapsztadzie, jest jedynym torem w kalendarzu Mistrzostw Świata, na którym Szwed jeszcze nigdy nie stanął na podium – w przeciwieństwie do swojego kolegi z zespołu Fina Toomasa Heikkinena, który w 2016 roku zakończył tam swój pierwszy wyścig dla zespołu EKS z trzecią lokatą.
Na pierwszy rzut oka, tor o 250 metrowej prostej startowej wydaje się małym wyzwaniem, ale diabeł tkwi w szczegółach. Długa sekcja joker, którą każdy kierowca musi przejechać raz w każdym wyścigu, ma minimalną przyczepność. W następującej po niej plątaninie zakrętów nie można sobie pozwolić na żaden błąd. Ponadto ekstremalnie trudne jest wyprzedzanie, ponieważ na tym najkrótszym w całym kalendarzu startów torze(tylko 945 m długości), za wyjątkiem zakrętu numer jeden, jest niewiele możliwości "przyhamowania" konkurentów.
Nieobliczalna jest także aura. W latach 2015 i 2016, imprezy w Montalegre rozgrywały się w strugach deszczu i przypominały raczej festiwale błotne niż wyścigi samochodowe. "Trudne warunki pogodowe znacznie utrudniały jazdę, ale kto chce w niedzielę stanąć na najwyższym stopniu podium, ten musi mieć dobrą receptę na każdą pogodę" mówi Ekström. Pełen pewności siebie dodaje: "Taką receptę mamy!" Oprócz czołowego miejsca w klasyfikacji kierowców, Ekström, razem z Heikkinenem, chcieliby też zachować czołową pozycję w klasyfikacji zespołowej, w której team EKS ma taką samą liczbę punktów, co PSRX Volkswagen Szwecja. W skład załogi EKS, obok Ekströma i Heikkinena, wchodzi też Łotysz Reinis Nitišs. We wszystkich dwunastu wyścigach sezonu, staruje on w trzecim Audi S1 EKS RX quattro.
Informacje o Montalegre RX - Tor: Circuito Internacional de Montalegre, 150 km na północny wschód od Porto - Długość toru: 945 m (okrążenie joker: 1050 m) - Podłoże: 60% asfalt, 40% szuter - Zakręty: 5 w lewo, 7 w prawo - Najwyższa prędkość: ok. 169 km/h - Rekord okrążenia: Petter Solberg (N), 38,939 sek. (2014) - Zwycięzca w 2016 r.: Petter Solberg (N), 4.03,992 min - Długość: 4 okrążenia (kwalifikacje), 6 okrążeń (półfinał i finał)
10 najbezpieczniejszych samochodów - te modele koniecznie sprawdź! Przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowego samochodu pod uwagę brane są różne kryteria. Cena, wyposażenie, opinia o marce są ważne, jednak często wpływ na ostateczną decyzję ma ocena bezpieczeństwa. Dzięki nowoczesnym ...
Najważniejsze fakty o wodorze i samochodach na ogniwa paliwowe Na świecie coraz więcej mówi się o wodorowych ogniwach paliwowych. Jest też dostępnych już kilka modeli samochodów które są nimi zasilane. Wodór jest pierwiastkiem powszechnie występującym w przyrodzie, ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.