Audi S5 Sportback

09 Maj 2010, 00:36

Witam.

Jestem obecnie posiadaczem BMW 330d z 2006r i chciałbym zamienić ten samochód na inny, najbardziej interesuje mnie Audi S5 Sportback , dlaczego ten ponieważ potrzebuje auta 5 drzwiowego i mocnego z napędem na 4x4 . Jednak czy ktoś miał styczność z silnikiem TFSI ? są to dobre silniki czy nie?

Jeśli macie jakieś inne propozycje , które spełniały by moje kryteria to piszcie .
Radzio00
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Śląsk

09 Maj 2010, 17:55

Hmm... Masz E91, tak? To trochę takie zamienił stryjek siekierkę na kijek...

Audi A4/A5 (A5 to A4 w wersji coupe) jest moim zdaniem gorsze niż BMW serii 3. Możesz pomyśleć np. o BMW z xDrive, albo Subaru Legacy 3.0R - 250 koni i świetny napęd 4x4. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale uważam że napęd od Subaru jest lepszy od quattro w Audi i xDrive w BMW - Subaru oprócz dróg asfaltowych i szybkich zakrętów bardzo dobrze sobie radzi w terenie nawet nietypowym, a quattro i xDrive przeciętnie.

TFSI jest największą zaletą Audi (i reszty aut grupy VAG). Rozwija moc na niskich obrotach, przez co możesz ostro depnąć nie robiąc redukcji i mając względną ciszę w środku. Poza tym są mocne i nie ma w zasadzie odczuwalnej turbodziury, przynajmniej nie taką jaką mają diesle. Słyszałem że różnie bywa z awaryjnością, zresztą jak u większości silników z turbiną - musisz wiedzieć jak dbać, ale ponieważ kupujesz nowy samochód to w sumie bez znaczenia - wątpliwe żeby popsuł się przez okres w którym będziesz nim jeździł.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

09 Maj 2010, 18:57

Samym a5 nigdy nie jeździłem ale mogę powiedzieć co nie co na temat silnika tfsi, tzn. w a5 jest chyba kilka odmian 1.8, 2.0 i chyba jeszcze jeden 3 l. Natomiast ja mam doświadczenia z golfa gti 2.0 tfsi. Po pierwsze silnik jest bardzo niepozorny, na wolnych i niskich obrotach w ogóle go nie słychać. Jak na golfa ponad 200 KM nie muszę mówić, że super "jedzie". Dodatkowo tunerzy potrafią już pięknie podnosić moc w tych silnikach. Spalanie w golfie przy jeździe na tempomacie 130 km/h wyszło 8 litrów. Silnikowych problemów ŻADNYCH przez 4 lata użytkowania.
Forum vw golf V
GOLFV.PL
bykuu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 194
Miejscowość: z nienacka

09 Maj 2010, 19:36

Tam mam BMW e91 sedan, tylko kłopot w tym aucie jest taki,że jest strasznie twarde ( ma jakieś sportowe zawieszenie bo z Niemiec sprowadzone) i w zimę ciężko nim jeździć bo też tylny napęd. I tutaj właśnie chce połączyć auto funkcjonalne z dużym bagażnikiem , osiągi , napęd na 4x4 i wnętrze limuzyny i dlatego właśnie S5 Sportback. Co do Subaru to wnętrze mnie nie zachwyca.

Chciałbym się też dowiedzieć czy te silniki TFSI palą faktycznie mało ? tzn według producenta 333KM w S5 zużyją ok 9,7l/100 co czyni naprawdę dobrym wynikiem patrząc na moc. A jeśli golf 200KM spalił 8/100 to jest to wynik nawet mniejszy niż ja mam w BMW bo mi w trasie 8,5 łyknie oleju napędowego.

Patrzyłem także na CLS 320 4Matic, ale troszkę to auto jest ciężkie i nie bardzo ludzie się tym 4Matic-iem zachwycają.
Radzio00
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Śląsk

09 Maj 2010, 20:53

Audi A4/A5 (A5 to A4 w wersji coupe) jest moim zdaniem gorsze niż BMW serii 3. Możesz pomyśleć np. o BMW z xDrive, albo Subaru Legacy 3.0R - 250 koni i świetny napęd 4x4. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale uważam że napęd od Subaru jest lepszy od quattro w Audi i xDrive w BMW - Subaru oprócz dróg asfaltowych i szybkich zakrętów bardzo dobrze sobie radzi w terenie nawet nietypowym, a quattro i xDrive przeciętnie.


Napęd Subaru faktycznie jest najlepszy ( nie licząc aut terenowych, ale prawdziwych terenowych a nie SUVÓW) lecz napęd Quattro jest bardzo ale to bardzo konkurencyjny dla tego z Subaru choc minimalnie gorszy. Ogolnie Subarowy napęd jest najlepszy, pózniej jest audi a pózniej długo długo nic.

Tam mam BMW e91 sedan

Dla wyjasnienia:
E90 - sedan
E91 - Kombi
E92 - Coupe


Subaru Legacy 3.0R - 250 koni i świetny napęd 4x4.

Teraz nowy Legacy ma 2.5T 265koni + chyba 2 sprzęgłowa automatyczna skrzynia, z tego co pamiętam 0-100 lekko poniżej 6sec.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

09 Maj 2010, 21:42

Radzio00 napisał(a):mam BMW e91 sedan, tylko kłopot w tym aucie jest taki,że jest strasznie twarde ( ma jakieś sportowe zawieszenie bo z Niemiec sprowadzone) i w zimę ciężko nim jeździć bo też tylny napęd. I tutaj właśnie chce połączyć auto funkcjonalne z dużym bagażnikiem , osiągi , napęd na 4x4 i wnętrze limuzyny


Do jazdy zimą po śniegu nada się większość aut 4x4, nie trzeba do tego Subaru albo terenówki. Co do 4matic - widziałem testy typu przyśpieszanie, jazda, skręcanie itp w warunkach zimowych - C-klasa z 4matic była lepsza niż A4 quattro, które jest po prostu przereklamowane - jest sporo aut które mają równie dobry napęd (w quattro zależy też sporo od sprzęgła, te z haldexem są kiepskie).

Nie wierz w te dane spalania. Po mieście 1.8 TFSI 180-konny łyka około 11-12 litrów - i to raczej bez szaleństw. Być może jak ustawisz na tempomacie stałą prędkość i wrzucisz 6 bieg to wyjdzie z 9 litrów, tylko w takim wypadku w każdym dieslu wyjdzie z 5, a sam wiesz że spalanie w trasie jednak jest wyższe.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW ActiveE (od r. 2010) - samochód elektryczny
    Na początku 2010 r., zaledwie rok po debiucie MINI E, BMW Group poczyniła kolejny wielki krok w kierunku opracowania pojazdów produkcyjnych o zerowym poziomie emisji spalin w postaci światowej premiery BMW Concept ...
    BMW X Coupé 2001
    BMW X Coupé to źródło kreatywnej inspiracji oraz zapowiedź kierunku stylistycznego, który obierze BMW w XXI wieku. Poprzez scalenie elementów coupé oraz auta typu cross-country, koncept ...

10 Maj 2010, 00:28

Więc mam E90 (widać ,że nawet swojego modelu auta nie znam :roll: )

Liczę się ,że ze spalaniem to będzie w granicy 12l/100 w mieście co byłoby myślę i tak dobrym wynikiem .

Co do subaru to bardzo ciekawe autko, jednak spalanie wydaje mi się,że będzie znacznie więcej wynosić niż a Audi.
Radzio00
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Śląsk

10 Maj 2010, 12:58

W dieslu możliwe bo w Subaru to nowość i dopiero się uczą, ale w silniku benzynowym niekoniecznie, przy podobnej mocy i pojemności spalanie będzie podobne - litr w tą czy w tamtą nie ma znaczenia - mówię o realnym spalaniu, bo dane na stronie producentów można włożyć między bajki
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

10 Maj 2010, 13:04

Rozumie, to prawda ,że nie można wierzyć danym i zawsze te 2l trzeba sobie min dodać.

Na pewno jak będę już kupował auto to będę chciał jakieś jazdy próbne tylko,że w Polsce nie ma jeszcze tego Audi i ciężko będzie o jazdę próbną w jakimś śląskim salonie.

Zastanawiam się też nad S4 tylko wydaje mi się ,że te S5 jest bardziej praktyczniejsze i większe .

A jeszcze prócz Audi i Subaru jakieś inne propozycje? Może Audi Q5 3.0TDI ?
Radzio00
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Śląsk

10 Maj 2010, 14:27

Diesel Subaru pali zaskakująco mało, podobno +- 6l w trasie i +- 8-9 w miescie. Jedyny problem z dieslem subaru jest taki, że wystepuję tylko 150konna wersja, która dla wielu może być poprostu słaba. Na początku 2011 Subaru wprowadza silnik diesla 3.0H, wtedy Subaru będzie mogło juz na dobre konkurować z Audi czy BMW bo trudno przekonac kogos do 150konnego diesle kiedy konkurencja ( 3.0TDI, 3.0XD) oferują ponad 230koni.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

11 Maj 2010, 17:28

Będę miał za niedługo okazję zobaczyć Forda Focusa RS o mocy 300KM i zobaczymy co się z tego wykluje :)
Radzio00
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Śląsk