Audi TT 8N czy Golf V GTI

30 Lis 2022, 09:53

Przyzwyczaiłeś się do charakterystyki tfsi czyli inne wykorbienie, inne wstawanie inny dół, lub był faktyczny zjechany ten egzemplarz, a ponieważ auto waży (quattro) to odczucia z jazdy jak uciekły koniki mogły być gorsze.
Od początku stawiałem na golfa v gti, idąc za ciosem o tym o czym mówi Raziel, można zerknąć też na A3 2,0T, cywilna wersja, bo S3 to ciężko w tej kasie, przy okazji w A3 też napęd quattro istniał.

Możesz zerknąć na BAM-a w innej budzie, typu Cupra albo S3 wtedy porównaj.
Generalnie BAM-a, Bex-a tak jak 1,9 ARL nie kupuje się łatwo, bo slini się na nie każdy małolat co odłożył parę grosza.
To są najmocniejsze wersje.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

01 Gru 2022, 15:38

Niewiele osób wie, ale 1,8T ma straszną turbodziurę :roll:
Najlepiej założyć że zaczyna jechać przy 3 tys, generalnie max pompowanie turbo uzyskuje się gdzieś przy 2600
Przez co odczucia są inne, w TFSI dużo lepiej wstaje, górą lepiej trzyma więc ten zakres jest dużo szerszy, ale to inny silnik

Jak brać TFSI to zrobić program i fajna furka na daily

1,8T to by trzeba podpytać czy programem coś da się zrobić ale jak turbina śmieć to nie będzie fajnego dołu, ale seria jest słaba pod tym względem.
Zawsze warto na ten trzeci bieg przełączyć w 1,8T jadąc nawet z dość dużymi prędkościami, inaczej szału nie będzie, auto zjawiskowo nie odjedzie mając tam nie wiem dajmy na to 2200 obrotów
Także na elastyczność to nawet takie Audi TT przegra z byle dieslem 140-150 koni.
Kiliani
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW Golf
Silnik: 2,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Gru 2022, 15:51

Kiliani napisał(a):Niewiele osób wie, ale 1,8T ma straszną turbodziurę


+ po tylu latach ładują regenerowane, albo hybrydy które wstają jeszcze gorzej. Żeby to chociaż trzymało zawsze serię to by można dyskutować, ale ile razy na hamowni wychodzi że konie już dawno uciekły, albo pojawiają się przy 3500 obrotów gdzie na co dzień się nie kręci silnika po mieście do takich wartości, bo i po co :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co to jest Defensive Driving?
    Amerykanin Chris Imhoff z National Safety Council jako pierwszy sformułował reguły "Defensive Driving" (DD), czyli jazdy defensywnej. Pierwszy kurs DD zorganizowano w USA w 1964 roku. Od 50 lat w krajach anglosaskich oraz ...