Auto w LPG do 20k.

26 Lis 2022, 18:09

Cześć, obecnie jeżdżę bmw e91 320d i chciałbym je zmienić na coś w LPG, bo po prostu LPG taniej wychodzi w paliwie i w serwisie. Ogólnie jeżeli chodzi o serwis to nie przejmuję się tym aż tak bardzo, bo wszystko przy aucie robię sam, więc jako koszty zostaje mi tylko kupno części. Myślałem nad autami segmentu C lub D. W segmencie D w autach "nowszej ery" takich po 2005 mało już jest silników z wtryskiem pośrednim, więc chyba bardziej mi zostaje segment C. Autem będę chciał pojeździć z 3-4 lata, wiec fajnie by było jakby było potem łatwo sprzedawalne.
Myślałem o:
- megane 3 1.6 - w sumie podoba mi się, ma kilka tych dziwnych patentów, jakieś karty zamiast kluczyka, dziwny tempomat, ale da się to przeżyć. Nie gnije, zawieszenie proste, silnik prosty, więc koszta eksploatacji będą małe.
- astra j 1.4t - chyba budżet trochę słaby na te auto?
- focus mk3 - tutaj też chyba budżet słaby no i chyba brak silników pod LPG?
- golf 5/6 1.6 102km - golfa 5 wiem, że dostanę w tych pieniądzach, ale na 6 chyba trochę braknie?
ceed - spoko ogólnie, chociaż jakoś i30 bardziej mi się podoba, ale oba jak najbardziej mi pasują.
mazda 3/mazda 6 - po pierwsze to są japońce, więc blacha pewnie słaba, co mi trochę przeszkadza, a po drugie to nie wiem czy budżetu wystarczy.
passat b6 1.6mpi - miałem kiedyś passata b5 i wbrew wszystkim memom i innym żartom to to był naprawdę bardzo fajny samochód, dlatego pomyślałem o b6, tylko pewnie ten 1.6 to za słaby jest na tą budę.

Ogólnie szukam auta do 20k, ale równie dobrze może to być coś za 5k, byle spełniało podstawowe założenia o LPG.
ciaglepada
Nowicjusz
 
Posty: 9

26 Lis 2022, 21:30

ciaglepada napisał(a):- megane 3 1.6 - w sumie podoba mi się, ma kilka tych dziwnych patentów, jakieś karty zamiast kluczyka, dziwny tempomat, ale da się to przeżyć. Nie gnije, zawieszenie proste, silnik prosty, więc koszta eksploatacji będą małe.
- astra j 1.4t - chyba budżet trochę słaby na te auto?
- focus mk3 - tutaj też chyba budżet słaby no i chyba brak silników pod LPG?


Na każde z tych aut budżet za mały. W focusie pod lpg 1.6/105 lub 1.6/125

ciaglepada napisał(a):- golf 5/6 1.6 102km - golfa 5 wiem, że dostanę w tych pieniądzach, ale na 6 chyba trochę braknie?


5 kupisz, na 6 zabraknie. Bierz tylko pod uwagę, że przy tym silniku osiągi będą takie sobie a spalanie spore. Ogólnie spośród "wolnossących 1.6" dostępnych na rynku w tych latach ten jedzie najsłabiej

ciaglepada napisał(a):ceed - spoko ogólnie, chociaż jakoś i30 bardziej mi się podoba, ale oba jak najbardziej mi pasują.


ceed i i30 to technicznie to samo więc bez różnicy co kupisz. Przed oględzinami poszukaj sobie miejsc jakie w tych autach korodują bo jest kilka typowych punktów

ciaglepada napisał(a):mazda 3/mazda 6 - po pierwsze to są japońce, więc blacha pewnie słaba, co mi trochę przeszkadza, a po drugie to nie wiem czy budżetu wystarczy.


Rdzewieją i nie ma co tego ukrywać, jak znajdziesz coś bez rdzy to super ale i tak trzeba na to uważać, konserwować itd.

ciaglepada napisał(a):passat b6 1.6mpi - miałem kiedyś passata b5 i wbrew wszystkim memom i innym żartom to to był naprawdę bardzo fajny samochód, dlatego pomyślałem o b6, tylko pewnie ten 1.6 to za słaby jest na tą budę.


Raz, że silnik za słaby a dwa, że B6 to chyba "najgorszy" passat w historii, jedynie ilością miejsca się broni. Alternatywnie możesz poszukać octavii mk2 z tym samym silnikiem ale osiągami również szału nie robi.

ciaglepada napisał(a):Ogólnie szukam auta do 20k, ale równie dobrze może to być coś za 5k, byle spełniało podstawowe założenia o LPG.


Fiat bravo 1.4T/120. Jest turbo więc jedzie bardzo przyjemnie ale silnik nadal stosunkowo prosty, części tanie a LPG przyjmuje bez problemu.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2663
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Lis 2022, 21:51

ciaglepada napisał(a):- golf 5/6 1.6 102km - golfa 5 wiem, że dostanę w tych pieniądzach, ale na 6 chyba trochę braknie?

Jak szukasz bezproblemowego auta pod lpg, a do tego silnika prostego jak budowa cepa to dobry wybór, szczególnie że jak parę tysi dorzucisz golf vi wygląda w swojej klasie chyba najbardziej nowocześnie.
Golf V trochę szkoda kasy przy 20 tys na takie auto, znajdziesz je za kilkanaście tysiecy

ciaglepada napisał(a):passat b6 1.6mpi - miałem kiedyś passata b5 i wbrew wszystkim memom i innym żartom to to był naprawdę bardzo fajny samochód, dlatego pomyślałem o b6, tylko pewnie ten 1.6 to za słaby jest na tą budę.
Passat B6 to duży przeskok w stosunku do B5 pod każdym względem lepszy, jednak 1,6 zapewnia słabe osiągi, już bym chyba wolał poszukać 1,9 tdi nawet biorąc pod uwagę koszty diesla.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

27 Lis 2022, 00:04

Zapomniałem dopisać, że Fiat Bravo jakoś w ogóle mi nie podchodzi, jakby się trafiło coś w dobrym stanie i blisko mnie to bym pewnie wziął, ale tako żeby szukać tego specjalnie to raczej nie.
No dobra, a jest jakieś auto w takim budżecie co ma w miarę żwawy silnik i dobrze znosi LPG? Myślałem o lagunie 3 1.8, ale ponoć silnik średnio toleruje LPG. Opel signum/vectra? Jakieś Volvo?
ciaglepada
Nowicjusz
 
Posty: 9

27 Lis 2022, 10:55

ciaglepada napisał(a):Myślałem o lagunie 3 1.8, ale ponoć silnik średnio toleruje LPG.


W lagunie 3 nie było takiego silnika. Było 1.6 (praktycznie nie ma na rynku i mega bieda wersje), 2.0/140 od nissana, który średnio lubi LPG, 2.0T gdzie lpg podchodzi bez problemu ale to zdecydowanie nie ten budżet i 3.5, ten sam co w nissanie 350z

ciaglepada napisał(a):Opel signum/vectra?


Wolnossące 1.8 byłoby ok. Pod LPG lepiej w przedliftowej wersji 122, gdzie masz hydrauliczną regulację zaworów. Na pewno będzie taniej w utrzymaniu niż e91 ale auto jednak konstrukcyjnie starsze a jakość wnętrza sporo niższa.

ciaglepada napisał(a): Jakieś Volvo?


Za tę kasę możesz mieć s40/v50 albo s60/v70
S40/V50 to technicznie focus 2 więc części kosmicznie drogie nie są. Silniki 1.6/1.8/2.0 też są od forda, ceramiczne gniazda zaworowe i mechaniczna regulacja luzu zaworowego - generalnie trzeba co 30-40kkm regulować zawory i pilnować składu mieszanki żeby nie było kuku. Bardziej idiotoodporny będzie 2.4
S60/V70 to klasowo odpowiednik e90, z wolnossącym beznyniakiem 2.4 powinno być jednak taniej w eksploatacji. Na plus, że ten model po prostu nie rdzewieje

Możesz też zerknąć na politowego avensisa 1.8 (przed liftem chlały olej) albo mniej popularne kia magentis/hyundai sonata
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2663
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Lis 2022, 16:23

Tak, chodziło o silnik 2.0 w lagunie. Ogólnie ja wiem, że wszystko co kupie w tym budżecie to raczej będzie to gorsze auto od e91, pod względem prowadzenia czy jakości środka. Gdyby były dostępne jakieś spoko benzyny w tej generacji trójki to bym pewnie wziął znowu e91, no ale jest jak jest.
No dobra, a jakieś starsze auta w których można przebierać pod względem LPG. Przykładowo taki passat b5 polift 1.8T, warto w to się pchać jeszcze? No bo takie s60 w sumie może być z rocznika 2000, czyli też konstrukcja już wiekowa.
ciaglepada
Nowicjusz
 
Posty: 9

27 Lis 2022, 19:46

ciaglepada napisał(a):No dobra, a jakieś starsze auta w których można przebierać pod względem LPG. Przykładowo taki passat b5 polift 1.8T, warto w to się pchać jeszcze?


Najdłużej produkowanym samochodem z tym silnikiem był seat exeo, możesz dorwać coś świeższego. Choć szczerze mówiąc średnio widzę sens kupna auta z turbo kiedy ci zależy na kosztach. Taki silnik ma dokładnie te same podzespoły co diesel, jak się sypnie będzie drogo a do tego na paliwo wydajesz zauważalnie więcej.

ciaglepada napisał(a):No bo takie s60 w sumie może być z rocznika 2000, czyli też konstrukcja już wiekowa.


Zależy jak do tego podchodzisz. Wielowahaczowe zawieszenie p/t, diesle na CR i benzyniaki z turbo i to wszystko w 2000r a standard obowiązujący do dzisiaj w tej klasie, tylko rodzaj wtrysku się zmienił
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2663
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Lis 2022, 20:57

Najdłużej produkowanym samochodem z tym silnikiem był seat exeo, możesz dorwać coś świeższego. Choć szczerze mówiąc średnio widzę sens kupna auta z turbo kiedy ci zależy na kosztach. Taki silnik ma dokładnie te same podzespoły co diesel, jak się sypnie będzie drogo a do tego na paliwo wydajesz zauważalnie więcej.

Coś w tym jest, aczkolwiek jak sobie porównam samo paliwo 6L diesla vs 10 LPG to mam w miesiącu z 400zł zaoszczędzone. Być może to nie jest jakaś ogromna suma, no ale jak sobie pomyślę, że w rok to prawie 5000zł, no to jednak szkoda trochę to przewalać tylko na paliwo. Przebieg ten robię głównie po obwodówkach, więc tak naprawdę byle kompakt do takich zadań może być. Dłuższych tras niż 100km też raczej nie robię, no chyba, że raz czy dwa razy w roku, ale dwa razy w roku to nawet kompaktem można skoczyć te 600km.
Cały czas po głowie mi chodzi ta meganka i zastanawiam się czy nie zwiększyć budżetu. Dobre to jest auto, warto się tym interesować? Jak to wypada w porównaniu do na przykład golfa?
ciaglepada
Nowicjusz
 
Posty: 9

27 Lis 2022, 21:10

specyficzne auto, musisz się nauczyć usługi, dokupić sobie specyficznych kluczy i będzie git, jeżeli liczysz że będzie taniej niż przy bmw to muszę Cię martwić no ale jak sam ogarniasz to bez różnicy dla Ciebie, ogólnie auto przeciętne ale w miare stabilne
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Lis 2022, 21:23

ciaglepada napisał(a):aczkolwiek jak sobie porównam samo paliwo 6L diesla vs 10 LPG to mam w miesiącu z 400zł zaoszczędzone


10L lpg + litr benzyny na rozruch + przeglądy lpg co 10-15kkm
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2663
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Lis 2022, 23:01

specyficzne auto, musisz się nauczyć usługi, dokupić sobie specyficznych kluczy i będzie git, jeżeli liczysz że będzie taniej niż przy bmw to muszę Cię martwić no ale jak sam ogarniasz to bez różnicy dla Ciebie, ogólnie auto przeciętne ale w miare stabilne

A wszyscy mówią do okoła, że BMW takie drogie :)

Czyli w skrócie, jeżeli chce zaoszczędzić to nie warto zmieniać?

10L lpg + litr benzyny na rozruch + przeglądy lpg co 10-15kkm

Benzyna na rozruch faktycznie, ale ten przegląd to groszowa sprawa. Te filtry to chyba z 20zł kosztują.
ciaglepada
Nowicjusz
 
Posty: 9

27 Lis 2022, 23:14

Tylko co w piąteczek robiłem hamulce tył, średnia półka to ok 7 stówek, dodatkowo oczywiście kpl typu dziwny klucz jak no torx60 do jażma czy 36 płaskościenny do łożyska :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Lis 2022, 23:22

Czytałem coś o tym, tam chyba z tyłu specyficzne rozwiązanie jest, w sensie, że masz tarcze zintegrowane z łożyskiem. Francuska myśl technologiczna :|

Jeszcze mi się przypomniał Accord VII, silniki chyba spoko są i nadają się pod LPG, ale pytanie czy 20-letnia Honda będzie jeszcze istnieć od spodu...
ciaglepada
Nowicjusz
 
Posty: 9

27 Lis 2022, 23:37

Tak wygląda 10letnia jeżdzona po francji :mrgreen:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Ja nie rozumiem fenomenu accorda, poza wyglądem nie ma więcej plusów ( według mnie)
części drogie, brak jakości jak i w środku tak i na zewnątrz, silnik 2.4 paliwożerny jak na to co sobą reprezentuje.
Jak Ci łyknie 12-13 lpg plus trochę beny i ogólny serwis to nie wyjdzie Ci wcale taniej, wymienisz porostu na co innego, nowe przygody, nowe odczucia, nowe doświadczenia bo z mechanika bedziesz musiał się przerzucić na lakiernika :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lis 2022, 00:48

Kao napisał(a):Tylko co w piąteczek robiłem hamulce tył, średnia półka to ok 7 stówek, dodatkowo oczywiście kpl typu dziwny klucz jak no torx60 do jażma czy 36 płaskościenny do łożyska

A ja miałem już drugie E90 z całkowitym zanikiem prądu
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... 0&t=305476
:D
Poprzednio wysiadła klima i zjeżdżały szybki.
A jeszcze poprzednio wysypał się lewarek zmiany biegów , a jeszcze poprzednio centralny zamek :D

Muszę sprawdzić co było robione przy zawiasie. Tłuste $$$ tematy :D

Ogólnie kiedyś myślałem że "egzotyki" typu lex są drogie po bmweczkach szybko zmieniłem zdanie :ok:
Już nie wspomnę o zacnych silnikach benzynowych :lol:
Chociaż przyznam że Megane bzdetami typu listewki, lampki po dzwonku zaskoczyło mnie i to mocno bo ceny czegokolwiek co jest z jakiejś serii np.gt albo fl kosztuje duuużo kasy.
Megane potrafi pokazać rogi elektromechanika i awariami z dupy pt.rano zamek drzwi działa a wieczorem nie działa. Koszt 450zł i tylko OEM.
Według mnie wersja 2,0tce jest warta kosztów wersje zwykłe tak sobie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe