Audi TT 8N czy Golf V GTI

24 Lis 2022, 11:00

Cześć,
mam pytanie, co byście wybrali?
Audi TT 8N 1,8T 225 koni quattro czy VW Golf V GTI?

Nie ukrywam, że TTka wygląda lepiej, tak nietypowo, ale ciężko znaleźć w dobrym stanie, natomiast golf v pojawił się koło mnie od chłopaka który go ma 4 lata, dosyć drogi bo prawie 28 tys zł, ale TT w takiej wersji dużo tańsze nie będzie.
Cayenne
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Stilo
Paliwo: Benzyna

24 Lis 2022, 11:15

Jeśli ci się tt podoba i znajdziesz coś trzymającego się kupy to bierz. W golfie masz już bardziej zaawansowany technicznie silnik na bezpośrednim wtrysku i automat (jeśli akurat takowy posiada) który potrafi pociągnąć po kieszeni. Btw 28k to normalna cena
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Lis 2022, 11:21

Dwa różne auta, Golf V - kompakt w sportowej wersji, dużo nowszy, nowocześniejszy, TT ciasne coupe 2 osobowe na bazie golfa 4.
Znalezienie BAM-a zdrowego to nie lada wyzwanie, Golf V na 99% będzie lepiej trzymać moc i lepiej jechać.

Jak nie chcesz płacić tyle za golfa v gti, to masz np Octavię 2 RS wszystko to samo a ceny inne bo inna renoma marki.
Najlepszy jest silnik 2,0 TFSI BWA, chociaż ten najstarszy AXX też ok.

Przewagą TT może być napęd, ale tak to dla mnie Golf V.
Koszty utrzymania bardzo podobne.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

24 Lis 2022, 11:27

Jak dla mnie również Golf, z takiej racji że TT z 1.8T to już technologicznie dinozaur i jakbym miał brać coś co "jedzie" i ma potencjał, to Golf.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Lis 2022, 11:43

Ale ogólnie TTka jest tańsza w utrzymaniu tak?
Cayenne
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Stilo
Paliwo: Benzyna

24 Lis 2022, 11:47

W teorii tak, ale... 1.8T w takim usportowionym autku lekkiego życia na pewno nie miał, więc jak serwisowo jest zaniedbany to trochę możesz ponieść koszta przywrócenia do serii. 1.8T było pancerne, dzisiaj to już stary silnik który swoje przeszedł, a niektóre części/czujniki są dość drogie.

Z drugiej strony TFSI święte też nie jest. Ja po prostu jakbym miał ładować kasę to wolałbym w Golfa. No i TT w moich oczach jest zbyt kobiece, więc nie jestem obiektywny :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co to jest Defensive Driving?
    Amerykanin Chris Imhoff z National Safety Council jako pierwszy sformułował reguły "Defensive Driving" (DD), czyli jazdy defensywnej. Pierwszy kurs DD zorganizowano w USA w 1964 roku. Od 50 lat w krajach anglosaskich oraz ...

24 Lis 2022, 12:00

Cayenne napisał(a):Ale ogólnie TTka jest tańsza w utrzymaniu tak?

Wręcz przeciwnie 180 konna ośka a BAM quattro to różnica.
Obsługa serwisowa haldexu, droższe amortyzatory, hamulce, koła, samo turbo już tam jest K04.
Także tańsze nie będzie, z resztą Golf V GTI to nie jest V12 biturbo, to zwykły 4 cylindrowiec doładowany w ośce.

Jak coś tańszego z 1,8T to raczej mniejsze moce i FWD. (S3/Cupra/TT225 zawsze wychodzą drożej niż normalne wersje)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

24 Lis 2022, 14:13

Trevor napisał(a):Obsługa serwisowa haldexu, droższe amortyzatory, hamulce, koła, samo turbo już tam jest K04.


A znając realia serwisowe to te tematy były olewane :ok:

Z drugiej strony zależy jakie autor planuje przebiegi, bo może trafić sztukę gdzie żadnych amorów i hamulców nie wymieni.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Lis 2022, 14:18

A ja mam prosta receptę przygotować luźne 10k i już. TT jest fajne bo jest inny wygląd, przyjemnie się do niego podchodzi a wnętrze nie przypomina dziadkowozu. Golf nowszy itp.ale jego widok jest oklepany itd.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Lis 2022, 14:39

szybki napisał(a):A ja mam prosta receptę przygotować luźne 10k i już.


Od tego by trzeba zacząć, wziąć pod uwagę że serwis pochłonie trochę pieniędzy i to zaakceptować.

Ale jak szuka do 28k i ani grosza więcej, to będzie wtopa jak w większości przypadków.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Lis 2022, 14:51

galakty napisał(a):le jak szuka do 28k i ani grosza więcej, to będzie wtopa jak w większości przypadków.


Przy tak podawanych kwotach obstawiam 99% wtopy podobnie jak przy temacie bmw e60 za 27k i filozofowanie czemu jeden jest 5k drożej od drugiego.

Przy takich autach w dzisiejszych czasach 10k to nie jest jakoś dużo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Lis 2022, 15:08

szybki napisał(a):Przy takich autach w dzisiejszych czasach 10k to nie jest jakoś dużo.


Głupi rozrząd, jakieś hamulce, opony, filtry i masz 4-5k nawet w kompakcie z benzyną 1.4... A gdzie "sportowe" wersje gdzie poprzednik używał zgodnie z przeznaczeniem, żal było kupić dobry olej i inne historie. Części ze szrotu bo szkoda na oryginał.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Lis 2022, 15:12

Ten golf jest dosyć zadbany, zrobiony rozrząd, opony roczne Continentale R17, świece, akumulator, tam takie pierdoły wiadomo, chyba też nowe sprzęgło. Sprzedawca podobno ma spory plik faktur z napraw i serwisu.
Golf wydaje się być spoko, chociaż TT kusi tym wyglądem i tym że ludzie mogą się oglądać, za golfem pewnie wcale :D
czyli TT też swoje kosztuje w serwisie? Mówiliście że w golfie zaawansowany silnik to byłem pewien że jest różnica.
Cayenne
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Stilo
Paliwo: Benzyna

24 Lis 2022, 15:29

Co kto lubi, jakby mi zależało żeby się za mną ludzie oglądali to jezdziłbym czymś co pokazuje, że jestem miłośnikiem motoryzacji a nie "oooo jaka słodka popierdółka"
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Lis 2022, 15:29

No jakoś nie widzę a nie mieszkam na głębokim Podlasiu żeby u mnie co drugie auto na ulicy to było Audi TT
No i jakieś tam dochody mam ale wiadomo gdyby to było 10 tys na rękę co miesiąc nie rozpatrywałbym aut za 30 tys zł :)
Cayenne
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Stilo
Paliwo: Benzyna