W klasycznej już imprezie w Ardenach, która w tym roku obchodzi jubileusz dziewięćdziesięciolecia, Audi R8 LMS ultra zatryumfowało już po raz trzeci na przestrzeni czterech lat. Na starcie w tym roku stanęło aż jedenaście marek i sześćdziesięciu uczestników. Przed własną publicznością wygrał jadący Audi R8 LMS belgijski zespół Belgian Audi Club Team WRT w składzie Laurens Vanthoor, René Rast i Markus Winkelhock. Rast i Winkelhock oraz dwaj inni kierowcy zwyciężyli już w lipcu na torze Nürburgring.
W sezonie 2014, Audi ma wiele okazji do zademonstrowania swoich kompetencji i doświadczenia w wyścigach długodystansowych. Przypomnijmy: w czerwcu po raz trzynasty wygrało 24-godzinny wyścig w Le Mans. Już tydzień po zwycięstwie sportowej hybrydy R18 e-tron quattro tryumfowało po raz kolejny – tym razem na torze Nürburgring, gdzie w 24-godzinnych zmaganiach wygrało Audi R8 LMS ultra. Pięć tygodni później, w Spa, wywalczyło kolejną wygraną na długim dystansie. W ten sposób, podobnie jak w roku 2012, cztery pierścienie zwyciężyły w trzech wielkich wyścigach w jednym sezonie.
Laurens Vanthoor, René Rast i Markus Winkelhock wystartowali z pole position i przez pierwsze dwie godziny przewodzili stawce. W sobotni wieczór, między godziną 18.00 a 20.00, gdy w krótkim czasie doszło do wielu wypadków, zarządzono cztery długie przerwy w wyścigu, a klasyfikacja uległa znacznym zmianom. Późniejsi zwycięzcy spadli na miejsce szóste. Dopiero w siódmej godzinie zmagań Laurens Vanthoor ponownie objął prowadzenie. Ze względu na różne strategie wizyt w pit stopie, liderzy wyścigu ciągle się zmieniali. Rankiem następnego dnia zespół BMW Marc VDS Racing miał sporą przewagę, jednak trzej kierowcy Audi systematycznie ją zmniejszali. W dwudziestej pierwszej godzinie wyścigu prowadzenie objął René Rast, po czym stracił je na krótko - musiał zjechać do pit stopu i wymienić klocki hamulcowe. Po wyjeździe z boxu szybko odrabiał jednak straty i siedemdziesiąt pięć minut przed zakończeniem zmagań powrócił na pierwszą pozycję. Różne strategie wizyt serwisowych sprawiły jednak, że w ostatniej godzinie zmagań ponownie nastąpiła zmiana lidera. Finalnie jednak, Audi po raz trzeci, po wygranych w latach 2011 i 2012, zdobyło puchar w Spa. Laurens Vanthoor został nowym liderem tabeli Blancpain Endurance Series, jeszcze przed finałem, który zostanie rozegrany 21 września na torze Nürburgring.
Christopher Mies, James Nash i Frank Stippler, także startujący w barwach Belgian Audi Club Team WRT, zajęli trzecie miejsce na podium. W sobotę zespół stracił cenny czas, ponieważ objęto go karą przejazdu przez aleję serwisową. W klasyfikacji łącznej, czwarte miejsce także zajął team jadący Audi. Ekipa Saintéloc Racing w składzie Grégory Guilvert, Stéphane Ortelli i Edward Sandström, zapewniła sobie dobrą, trzecią lokatę w tabeli Blancpain Endurance Series, do której zalicza się wyścig 24 h Spa.
Godne uwagi są także wyniki dwóch nowych klientów Audi Sport customer racing. ISR z Czech i Team Parker Racing z Wielkiej Brytanii w tym roku po raz pierwszy postawiły na R8 LMS ultra. Oba zespoły w swoim pierwszym 24-godzinnym wyścigu wystartowały w samochodzie GT3 i dotarły do mety. ISR w składzie Marc Basseng, Fabian Hamprecht i Filip Salaquarda, przejechał linię mety na miejscu czternastym. Team Parker Racing, który tworzyli Ian Loggie, Leonid Machitski, Carl Rosenblad i Julian Westwood, zajął w klasyfikacji łącznej miejsce dwudzieste ósme i drugie w kategorii Gentlemen Trophy. Dobra lokatą może pochwalić się także kolejny zespół kierowców jadących Audi: Jean-Luc Blanchemain, Fred Bouvy, Christian Kelders i Vincent Radermecker awansowali do najlepszej dziesiątki klasy Pro-Am. Ten składający się z zawodowców i amatorów team zajął dziewiąte miejsce w swej kategorii i dwudzieste w klasyfikacji łącznej.
Pech prześladował niestety dwie inne drużyny Audi. Jadący w barwach Belgian Audi Club Team WRT zwycięzcy z Le Mans: Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer, na pięć godzin przed końcem wyścigu, nie ze swojej winy, brali udział w zderzeniu. Kara jaką poniósł sprawca była niewielką pociechą, ponieważ konieczność wymiany zawieszenia przedniego lewego koła i dyfuzora zepchnęła zespół Audi na dwunastą pozycję. Jean-Paul Buffin, Claude-Yves Gosselin, Philippe Haezebrouck i Marc Rostan, reprezentujący Saintéloc Racing, zajmowali trzydziestą piątą lokatę, ale w siedemnastej godzinie wyścigu musieli zrezygnować z dalszego udziału w zmaganiach – również brali udział w wypadku.
"Gratuluje zwycięzcom, wszystkim naszym teamom, ale też konkurentom, bo to właśnie ich postawa wymogła na nas większy wysiłek" podsumował zmagania Romolo Liebchen, kierownik Audi Sport customer racing. "Jubileuszowy wyścig w dziewięćdziesiątą rocznicę istnienia tej imprezy był niewiarygodny. Do końca nie było znane rozstrzygnięcie i zapewne przejdzie on do historii. Wszystkich osiem egzemplarzy Audi R8 LMS ultra pokazało swoją niezawodność i szybkość. Poza zwycięstwem Belgian Audi Club Team WRT cieszy nas także czołowa pozycja Laurensa Vanthoora w tabeli. Dzięki temu mamy ogromne szanse na wywalczenie mistrzowskiego tytułu w Blancpain Endurance Series.".
Biały osad pod korkiem oleju Zauważyłem, że pod korkiem wlewu oleju mam sporo białego osadu i na bagnecie nie widać poziomu oleju wogóle. Czytałem trochę na ten temat ale mi np. płynu chłodniczego nie ubywa, nie robię tylko krótkich odcinków ...
Ekstremalny terenowy ratowniczy pick-up Stworzona na bazie Nissana Navara Tekna z podwójną kabiną - aktualnym Międzynarodowym Pick-upie Roku - koncepcyjna Navara EnGuard charakteryzuje się wieloma specjalnie zaprojektowanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.