Audi z quattro do 50k pln

16 Sie 2018, 11:53

Może coś takiego :naughty: z aukcji w Finlandii https://huutokaupat.com/994374
mimonn
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 12 04 1994
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: V60
Silnik: T5
Paliwo: Benzyna

16 Sie 2018, 11:54

bartez90 napisał(a):Do autora: s4 b5 mozna znalezc w sedanie, ale jest ich bardzo malo. Jedynie rs4 wychodzily wylacznie w kombi. Jak chcesz mozna kupic b6/b7 w budzie np 1.8t i zrobic swapa na 2.7bit, napisz do czorny customs o koszta, robia swietne swapy, chyba najlepsza firma. Z 2.7bit moc potezna, samym chipem ponad 300km, potem turbiny na hybrydy i blisko 400km. Z tym ze to stara konstrukcja i koszty utrzymania bywaja wielkie. Po pierwsze wszystkiego jest x2 w stosunku do 1.8t, a po drugie zeby cokolwiek wymienic trzeba targac silnik z auta i koszty rosna. Dlatego jesli myslisz o takim silniku to trzeba robic wszystko od a do z od razu.


Zacznę od ogółów a potem przejdę do szczegółów... nie potrzebnie tak mocno pimpujesz gr.vw bo nawet ludzie związani z branżą tego nie robią... do tego wyłuskujesz poszczególne silniki polecając je a prawda jest taka że masz 100 innych silników na temat których są całe epopeje o psujactwie i wadach. I co ciekawe są to epopeje na forach mocniej wyspecjalizowanych i obiektywnych niż fanboje z for dedykowanych. Zresztą jeden nasz forumowicz polecał nam a4club gdzie go znalazłem i tu pieje jak zajebiście a tam pieje bo zrobił na zawieszeniu 20tyś.km.... mega impreza. Zresztą powiem szczerze dział zawieszeń mnie przeraził.

A teraz co do szczegółów więc bartez90 powiedz nam ile zrobiłeś 2,7bit na 400km żeby było tanio??? A ile zrobiłeś swapów że polecasz tą ścieżkę działania... Jeżeli tego nie robiłeś to nie polecaj głupot na których się nie znasz lub tylko coś wyczytałeś w necie... I nie dyskutuj ze mna na ten temat bo jeździłem s4b5 w różnych konfiguracjach od serii do 600km i wiem ile to kosztowało żeby wejść na poszczególny szczebel pałera. Do tego czy to będzie a8 d2 czy s4b5 są to stare kapcie których utrzymanie w samych ryzach technicznych pewnie pomnoży wydatki x2 w stosunku do zakupu więc nawet jak kupisz takie coś to naprawdę potrzeba amatora na władowanie tyle kasy w sam serwis/naprawy żeby jeździć...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10961
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Sie 2018, 12:00

@ szybki
A czy ja gdzieś napisałem że przy swapie będzie tanio? Więc nie wkładaj mi w usta słów które nie wypowiedziałem. Napisałem wyraźnie że koszty utrzymania 2.7 bit bywają wielkie i to powinno zakończyć temat. Akurat trochę się na tym znam i wiem że 20-30 tys taki swap może łyknąć spokojnie. Ale że będzie tanio nie pisałem.

Odnośnie grupy vw piszę rzetelnie jakie silniki można polecać, a jakie nie.
Nie jestem zwolennikiem tylko jednej marki, tak samo w większości przypadków polecam volvo, bmw, mercedesa, forda, bo uważam że robią dobre auta. Tutaj na forum też się nadmiernie promuje niektóre marki, które dla mnie są śmieciowe. W tym przypadku autor sam określił markę. To może zaproponuj samemu inne fajne auto z 4x4 w tych pieniądzach?
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Sie 2018, 13:15

szybki napisał(a):Problem tez pojawia się z autami żabojadowymi ale jest to oddzielny temat który może rozwinę w innym miejscu bo mocno zmieniłem zdanie co do francuskiej motoryzacji.


Weź rozwiń, myślę, że nie tylko ja jestem ciekaw co na ten temat napiszesz :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Sie 2018, 16:46

Czyli reasumując audi s4 b5 lub s8 d2 będzie droższe w utrzymaniu niż przykładowe s4 b7?
5zybki
Nowicjusz
 
Posty: 6

16 Sie 2018, 17:40

Jak jestes pasjonatem i potrafisz samemu zrobic sporo przy aucie to mozesz myslec o s4 b5. W przeciwnym razie gdy ze wszystkim bedziesz latal do mechanika (a bedzie z czym latac bo to stara konstrukcja) to pojdziesz z torbami.
To ze a8 bedzie najdrozsze w utrzymaniu jest chyba logiczne skoro to flagowy model, z najdrozszych czesci.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MCA 600 Sport Spider
    MCA 600 Sport Spider to samochód, który powstał na bazie pojazdu seryjnego – polskiego Fiata 126p. Auto, choć powstało w Wielkiej Brytanii, zostało prawdopodobnie zaprojektowane przez Włocha Aurelio Bezziego. ...

16 Sie 2018, 17:57

5zybki napisał(a):Czyli reasumując audi s4 b5 lub s8 d2 będzie droższe w utrzymaniu niż przykładowe s4 b7?

Będzie drogo w każdym z tych przypadków... a do tego s4b7 nie trzyma ceny bo jest średnio udaną opcją tego modelu. Zresztą gdzieś mam jeszcze swoje zapiski jak byłem "szczęśliwym" posiadaczem tego s4kib7.

łysy napisał(a):Weź rozwiń, myślę, że nie tylko ja jestem ciekaw co na ten temat napiszesz :)

Rozwinę temat ale wieczorkiem albo jutro bo ostatnio krucho mi się zrobiło z czasem... :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10961
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Sie 2018, 18:15

Jak się bardzo boisz o koszty to idź w S3 8P, 320 koni zrobisz spokojnie a seria jest na prawdę szybka, więc ponad 300 koni to będzie rakieta która poleci lepiej niż te krowy 20 letnie A8/S8 D2 które mogą już generować mniej mocy niż w latach 90.


S4 B5 to stary strucel, dwie turbiny i koszty spore, fakt ze stałe 4x4 no ale stan może być różny.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sie 2018, 18:18

Jak się boi o koszty to może wgl sobie darować ten 4x4 i wziąć coś mniej premium? Focus ST/RS, Megane RS czy co tam innego.

Bo trochę nie rozumiem, najpierw głównym warunkiem jest stałe 4x4 oraz wielka moc, a potem szukanie modelu który będzie najtańszy, od 8P po D2, ludzie to jest segment C oraz F.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Sie 2018, 18:38

Jesli dobrze sie orientuje,poduszka pod skrzynie do A8 kosztuje 1000 zl,nie sadze by byly zamienniki.Na YT jest filmik,chlopao kupil BMW serii 3 z 2 l dieslem za 20 tys.zl,w ciagu 6 miesiecy wpakowal w auto 20 tys.wystraszyl sie i postanowil auto sprzedac.Mojemu bratu udalo sie ustrzelic Mercedesa W204 250 CGI AMG kosmetycznie tyrknietego,tylko przedni zderzak,grill oraz maska aluminiowa,auto nie posiadalo przednich lamp xenon,gdyz zostaly oszabrowane przez sprzedawce,drogie.Najlepszy jest przebieg,80 tys.km,sprawdzony,wiecej nie ma,auto mienie przesiedlencze amerykanskiego wojskoweg,auto 2013 r.Maska aluminiowa wbrew pozorom nie byla droga,600 zl idealny stan,czyli tyle ile kosztuje stalowa do mojego W210 tez w bdb.stanie,za zderzak zaplacil tez ok.600 zl,AMG,do mojego starego szrotta taki zderzak w takim stanie 2000 zl,AMG pakiet.Lampy byly drogie,8000 zl komplet,grill AMG kilka stowek,lakierowanie maski 500 zl plus montaz lamp,grilla,programowanie,razem 1500.Auto obecnie wyglada jakby dopiero opuscilo fabryke,zaoszczedzil pomimo wszystko ok.30 tys.zl.Gdyby nie ten przebieg,wybilbym mu auto z glowy.Gdyby to byla klasa E,koszty wzrastaja drastycznie.Nic to,teraz przestaly dzialac kierunki z przodu,po prostu podejrzewamy komputer wychwycil programowanie poza ASO i zadzialal,musi jechac do ASO MB,koszt 300 zl.Nic to,wczesniej uprzedzilem go,ze sama wymiana oleju w automacie na sprzecie Mahle,czyli calkowita wymiana,kosztuje ok.2000 zl,nie pomylilem sie wiele,2150 zl,ale w ASO MB grawitacyjna wymiana,czyli tylko ok.4 l z 8 2000 zl,do skrzyni w ASO litr oleju niebieskiego,skrzynia 7G tronic,300 zl.Ale taka wymiana jest bez sensu.Teraz tak,by wymienic olej w silniku,trzeba wpisac do komputera rodzaj,lepkosc itd,czyli nawet jesli bysmy wymienili olej sami,bez ASO MB ni chu,chu.Teraz tak,powiedzmy,ze auto mialoby ok.200 tys.przebiegu,trzeba by bylo brac od uwage wymiane lancucha rozrzadu wraz z kolami,napinacze,slizgi,dwa kola kosztuja 5000 zl,zamienniki nie wchodza w rachube,sa,niestety niska jakosc.Brat mial szczescie,ze auto nie ma ukrytych wad,skrzynia pracuje idealnie,silnik jak zegareczek,zawieszenie,przekladnia kierownicza,tez.Ale? Gdyby auto mialo 200 tys.przebiegu,tylko 200,dochodza jeszcze amortyzatory,tarcze ham.itd.Tutaj kolega dobrze pisze,kupujac Audi np.A8 za 50 tys.zl.trzeba sie liczyc z tym,ze nastepne 50 tys.po zakupie to auto lyknie tak,jak rekin w Szczekach tego rybaka z pokladu,nie ma lipy.No chyba,ze uda sie kupic takie Audi w takim stanie jak ten Mercedes i z takim przebiegiem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Sie 2018, 18:54

Jeszcze zapomnialem,na wymiane oleju w ASB musi jechac do Tarnowa,sam proces wymiany wraz z plukaniem skrzyni na sprzecieLiqui Moly trwa 9 h.Ford Focus?Moj nastepny brat ma Focusa I,300 tys.km,wymienil tylko sterownik pompy oraz sworzen wahacza i tyle,silnik 1.8 TDDi stan super,swietnie sie tym jezdzi,naped tylko na przednia os,jezdzilem nim,nie zabuksowal mi ani razu jadac po lodzie pod stroma gorke,ani nawet na polu pokrytym sniegiem pod zderzak,po prostu rewelka,stalem sie mocnym Fanem Focusa,rewelacyjne auto.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Sie 2018, 08:34

Dla mnie opcje sa 3 w tym wypadku:
1. Jak priorytem jest duza moc i stale 4x4, bez wzgledu na koszty, to s4 b5 i robic 400km. Bedzie z tego rakieta, ale trzeba wziac pod uwage ze koszt zakupu i zrobienia tak auta znacznie przekroczy 50 tys.
2. Jak priorytem jest stale 4x4 to bierz s4 b7. Sam zakup drozszy niz s4 b5, ale auto w serii ma sporo mocy (zwykle troche ponad 300km), a koszty serwisowania z uwagi na wiek konstrukcji powinny byc nizsze niz s4 b5. Do tego nie kusi dalsze podnoszenie mocy i zwiazane z tym koszty.
3. Jesli priorytetem sa koszty utrzymania to olac stale 4x4 i brac np s3 8p lub focusa st/rs. Te auta rowniez bardzo dobrze sie prowadza, maja pewien zapas mocy, a nie zjedza porfela tak jak wczesniej wymienione.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Sie 2018, 11:07

A jak wygląda chiptuning s4 b7? Nigdzie nie mogę znaleźć nic na ten temat a na stronach aukcyjnych wszystkie egzemplarze seryjne "344km" podczas gdy s4 b5 można znalezc or 265km do aż 610 :P
5zybki
Nowicjusz
 
Posty: 6

17 Sie 2018, 11:18

A jak zrobisz chipa w aucie bez turbo?
Można tuningować takie auta ale np dokładając turbo/kompresor. Ale to inne koszta i inna wiedza do tego potrzebna.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Sie 2018, 11:26

Nie no chipa zrobi, może mu wyrównają krzywą momentu i dodadzą 5 koni, zapłaci tysiaka i tuning jak się patrzy :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007