Audi z quattro do 50k pln

17 Sie 2018, 12:38

Hehe, no w sumie wszystko można jak chce się wydać :D

Z drugiej strony decydując się na auta pokroju s4 pasowałoby mieć trochę podstawowej wiedzy.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Sie 2018, 12:40

Moim zdaniem autor nie kupi żadnego z tych aut. Nie ma zielonego pojęcia o żadnym z nich, skoro chce chipować wolnossące V8. Kolejny temat marzeń który zapewne niedługo ucichnie i będziemy my dalej dyskutować a autor nie odpisze. Plaga takich tematów jest, w końcu wakacje i grzeje słońce.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Sie 2018, 13:24

Żeby kupić nie potrzeba zielonego pojęcia a pieniędzy :) a to że się nie znam na mechanice aut to już druga sprawa, ważne że umiem i lubie jeździć, a forum jest po to żeby zaczerpnąć wiedzy i opinii osób które mają większą wiedzę na ten temat
5zybki
Nowicjusz
 
Posty: 6

17 Sie 2018, 13:32

Ale nie możemy pomóc, kiedy Ty sam nie wiesz czego chcesz. Jedyne co wiemy to Audi i 4x4, ale wrzucanie aut od 8P po D2 jest dziwne. Przecież to różnica 3 segmentów, utrzymanie też trzykrotne. Do tego jakieś już chipy planujesz. Musisz się określić.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Sie 2018, 09:53

PhantomASA1 napisał(a):Na YT jest filmik,chlopao kupil BMW serii 3 z 2 l dieslem za 20 tys.zl,w ciagu 6 miesiecy wpakowal w auto 20 tys.wystraszyl sie i postanowil auto sprzedac

Zapewniam Cię że ten filmik i pokazane koszty serwisu BMW diesla nie są żadnym naciąganiem, ostatnio znowu naprawiałem kolegi bmw 3,0d i doszliśmy już do 20k gdzie tak naprawdę ostatni serwis powinien kosztować x2 ale stwierdziliśmy że już ma dość użerania się z [...] wszystkiego do czego się nie dotkniesz pod maską... oczywiście nie sądzę żeby to był przypadek tylko bardziej zamierzone działania firmy.

łysy napisał(a):Weź rozwiń, myślę, że nie tylko ja jestem ciekaw co na ten temat napiszesz :)

Ostatnio obrabiałem troszku szczęśliwej motoryzacji z Francji i... sądzę że te auta jak najbardziej mogą się sprawdzić ale bardzo mocno określonych warunkach czyli przy analizie potrzeb kierownika/wieku auta/wersji itd.
A więc np: citroen picasso 2,0 16v 2004r... wszystko pięknie ładnie, właściciel twierdził że jak się dba tak się ma przyszło lato auto spakowane z przyczepką na wyjazd dzieciakami na urlop i ... zaczęło przerywać pojawił się błąd przepływomierza...który został natychmiast wymieniony i ... auto wyjechało po czym wróciło bo okazało się że dodatkowo wysiadł potencjometr gazu no bo nie może być linka byłoby zbyt prosto, potencjometr został wymieniony... ale okazało się że jeszcze szwankuje przepustnica. Całość została zrobiona co zajęło w sumie kupę czasu i trochę kasy. Już nie wspomnę że przepustnicę trzeba było kalibrować żeby auto nie wywalało następnego błędu. Citroen wyjechał a tu ... znowu problem zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe błędy po czy się chowały i tak non stop. Następne kilka dni dłubania i okazało się że są poprzecierane kabelki wiązki i to 2szt spośród 30... więc trzeba było lecieć po kablach potem wszystko odwijać i sprawdzać. Auto wyjechało i ... zwalił się komputer co znowu kosztowało czas i kasę.

I to jest taki przykład nie jedyny czyli jak do tego momentu myślałem że podstawowa wada aut z fr to mechanika typu belki tak teraz twierdzę że jeszcze większym problemem jest elektro mechanika która im nowsze auto to płata większe figle.

Teraz pewnie powiesz to jest pojedynczy przypadek hmmm... niestety nie.
Komputer i przepustnica była naprawiana w firmie gdzie Panowie zajmują sie eletromechaniką i powiedzieli taką złotą myśl że "magnetti szitelli dobrze by się zasłużyło dla motoryzacji jak przestali by produkować części do aut"... :D Potem przyjechał następny citroen tym razem c4 1,6 i znowu to samo wiązka i czujniki kaput, no i przyjechał następny pug i znowu wiązka + kilka nowości pt. wentylator jest zespolony z czymś co jest nie rozbieralne i trzeba kupić w całości hmmm a do wersji z klimatronicem całość to jedyne 700zł...+ naprawa wiązki + następna ciekawostka czyli wyciągnięcie się śrub mocujących wtryski. Pierwszy raz w życiu widziałem taką śmiesnotę. Niestety śmiesnota oznacza holowanko w trybie natychmiastowym.
Nawet w przypadku citroena samo zabezpieczenie jednostki sterującej woła o pomstę do nieba bo wiązka kończy się kostkami wpiętym w ecu a wszytko zwinięte jest ceratką taką która po kilku lata ledwo co się trzyma kupy... śmieliśmy się że mogliby to zawijać w skarpetkę na to samo by wyszło.
Nie wspomnę że np. C4 przy 140tyś.km. zgubiła przyciski podnoszenia szyb, odpadły obudowy plastikowe lusterek (już drugi raz to widzę). I niby wszystko można dokupić ale akurat takich przycisków nie ma bo się psują hurtowo i trzeba poczekać.

Więc Panowie prostota aut z FR w pewnym momencie dobiegło końca i jak kiedyś coś się zepsuło to i tak łatwo to było można naprawić a teraz niestety jest lipa. Oczywiście jeżeli ktoś potrzebuje auta żeby podjechać do sklepu to nie ma problemu ale jeżeli ktoś kupi 10letnią cytrynę i oczekuje bezawaryjnej intensywnej jazdy to może srogo się przejechać.


I tak jak kiedyś myślałem że wielkim problemem jest beleczka tak teraz uważam że problemów jest znacznie więcej.
Ale nie ma co płakać ... trzeba trzymać się zasady CCC "cena czyni cuda" :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Sie 2018, 10:19

Potwierdzam wszystko co napisałeś. Kolega miał C4 2.0hdi 2006 rok, który był koszmarem. Nie było tygodnia żeby auto nie stało w warsztacie, a miało być takie fajne z przebiegiem ori 120 tys. Potem okazało się że przy przebiegu 70 tys był silnik wymieniony:-) Psuło się dosłownie wszystko, począwszy od wymienionego silnika i jego osprzętu, przez skrzynie, zawias, elektronikę, a skończywszy na zamarzających w zimie klamkach i konieczności wchodzenia do auta przez drzwi pasażera.... Samochód komedia :happy:
Na koniec próba sprzedaży tego francuskiego złomu i szukanie kupującego przez blisko rok.
W pugu 307 u drugiego kolegi w zasadzie nie jest lepiej.
Dlatego FR motoryzacji mówię stanowcze nie.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Mirage wybrany Samochodem Roku 2013
    Nowy, miejski model Mitsubishi Mirage (w Europie znany jako Space Star) otrzymał tytuł "Car of the Year " za rok 2013, podczas gdy Pajero Sport wygrał w kategorii "Najlepszy samochód typu SUV 2WD z silnikiem benzynowym", ...

22 Sie 2018, 11:28

szybki napisał(a):Ostatnio obrabiałem troszku szczęśliwej motoryzacji z Francji i... sądzę że te auta jak najbardziej mogą się sprawdzić ale bardzo mocno określonych warunkach czyli przy analizie potrzeb kierownika/wieku auta/wersji itd.


Czyli w zasadzie nie zmieniłeś zdania, a je jeszcze bardziej zaostrzyłeś :D
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Sie 2018, 16:50

Nie,nie,ja nie napisalem,ze te koszty sa naciagane,sam doprowadzam W 210 do bdb stanu,juz wlozylem w niego wiecej niz za niego dalem,pozostalo jeszcze ok.10 tys.zl.inwestycji.Czyli ok.25 tys.samych kosztow reanimacji,chociaz silnik oraz skrzynia w idealnym stanie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Sie 2018, 20:33

szybki napisał(a):Nie wspomnę że np. C4
do całości dodam, że w żadnym c4 5d I gen nie działają ograniczniki drzwi, przez co te wciąż samoczynnie się zamykają i doprowadzają do szewskiej pasji :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Sie 2018, 20:37

Te C4 to wgl jakieś kapryśne są... Gorzej niż "typowy Francuz". U mojego mechanika ostatnio taki przyjechał, 2.0 HDI, objawy? Gaśnie czasem i nie odpala rano. Prawie miesiąc go robił, w końcu rozebrał na części pierwsze łącznie z przednim pasem, podszybiem, wymienił wszystkie czujniki, sondy itp i dopiero zaczeło chodzić. Jaka była usterka? Nie chce powiedzieć, bo zmarnował miesiąc i prawie nic nie zarobił.

Citroen Berlingo - notorycznie wysiada belka, trzyma znacznie krócej niż przykładowo w Renault.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Sie 2018, 20:49

Galakty poruszyłeś następny problem który w pl będzie coraz bardziej widoczny ...czyli koszty pracy. Jeżeli mechanik musi wypracować dniówki 600zł w mini kicimencie 250 to jego wynagrodzenie to jak ma stracić 3dni na lutowaniu kabelków ? Pocieszające jest że mój kolega ma rozpracowane żabojadowe szczegóły i zazwyczaj trafia w usterkę/ki.
Łysy ja nie pogłębiłem niechęci tylko zmieniłem pogląd... chociaż dalej widzę jakieś zastosowanie tych aut. Natomiast chyba największy prysznic przeżyłem przy bmw dla mnie to jest stan ducha a nie posiadania... :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Sie 2018, 21:34

PhantomASA1 napisał(a):Nie,nie,ja nie napisalem,ze te koszty sa naciagane,sam doprowadzam W 210 do bdb stanu,juz wlozylem w niego wiecej niz za niego dalem,pozostalo jeszcze ok.10 tys.zl.inwestycji.Czyli ok.25 tys.samych kosztow reanimacji,chociaz silnik oraz skrzynia w idealnym stanie.

Oplułem monitor. Jednak są jeszcze szamani. 25k włożyć w samochód warty w POLOTACH 3k pln to jest jeszcze wyższy level niż szybki ze swoimi mokrymi snami nt pracy mechaników
959rn
Początkujący
 
Posty: 87
Auto: Dieselek

22 Sie 2018, 21:47

PhantomASA1 napisał(a):Nie,nie,ja nie napisalem,ze te koszty sa naciagane,sam doprowadzam W 210 do bdb stanu,juz wlozylem w niego wiecej niz za niego dalem,pozostalo jeszcze ok.10 tys.zl.inwestycji.Czyli ok.25 tys.samych kosztow reanimacji,chociaz silnik oraz skrzynia w idealnym stanie.


ILE???

Miałem W210 E290TD i przez 4 lata posiadania wsadziłem we wszystkie naprawy, serwis, opony nie więcej jak 10 tysięcy. Auto wymagało zrobienia blachy, ale pozbyłem się go (zrobienie blachy, pomalowanie auta - zaprzyjaźniony mechanik ogarnąłby to za jakieś 6 tysięcy "bez fakturki", ale on robił tylko Mercedesy więc nie zrobiłby tego byle jak). Auto miało na liczniku 410 tys. km, kupił jakiś je handlarz, mówiąc że niby dojeździ i sprzeda je na części. Po 1,5 roku to auto pojawiło się u niego na sprzedaż z przebiegiem 460 tys.km czyli dokręcił 50 tys.km. W rzeczywistości spokojnie można liczyć, że te 200-300 tys. km miało zdjęte z licznika przez poprzednich właścicieli.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Sie 2018, 21:56

959 ale ja mówie o mechanikach a nie o idiotach ... mam nadzieje że wiesz kto to jest moto idiota? :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Sie 2018, 22:27

Moto idiota płaci 2000zl za wymianę oleju w 7g i jeszcze daje sobie wmówić ze w 10letniej cklasie taka wymianę koduje się w aso hehe
959rn
Początkujący
 
Posty: 87
Auto: Dieselek