Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
krikus napisał(a):To powiedz mi "Fantomasie" jak to możliwe że 1.6 o mocy 100 KM może palić tyle samo co 1.4 75 KM, skąd tych 25 KM więcej się bierze skoro wg Ciebie spalanie jest to samo?PhantomASA1 napisał(a):lepszy byłby silnik 1.6, między 75KM a 100KM to jednak jest różnica, biorąc pod uwagę to ,że palą praktycznie tyle samo
krikus napisał(a):Czyżby na uboższej mieszance pracował napełniając większą pojemność cylindrów, dzięki czemu zuzycie paliwa wychodziłoby na jedno?
Znam i myślę że jakość wykonania obydwóch jest na takim samym, niemieckim poziomie. Mogą sie różnić parametrami technicznymi a nie jakościowymijiGsaw napisał(a):A znasz jeszcze takie parametry jak jakość wykonania, sprawność?
To powiedz mi jak to jest np w Fordach Escortach z lat 90tych. Według wielu źródeł i opinii motor 1.3 (60KM) i motor 1.4 (75KM) miały bardzo zbliżone osiągi, jednakże zużycie paliwa było znacznie większe w 1.4 mimo iż był nowszą konstrukcją. Więc chociazby na tym przykładzie można wywnioskować iż mitem jest to że mniejszy jest gorszyPhantomASA1 napisał(a):Zawsze jest tak,że auta ze słabszym silnikiem palą prawie tyle samo jak takie same z mocniejszym i o większej pojemności.
Odwrotnie: 1.3 (gaźnik) był już w latach 80tych a 1.4 (wtrysk jednopunktowy) wszedł nieco później.PhantomASA1 napisał(a):.Jeśli dobrze pamiętam silnik 1.3 jest jednostką zmodernizowaną,która weszła w 1991 r,silnik 1.4 jest konstrukcją z przed modernizacji
Eee no przestań! Znajomy miał Escorta 1.3 to mu średnio palił 7,5-8l./100kmPhantomASA1 napisał(a):Otóż 1.3/ 9,0l
Ja jakoś bałem sie tych jednostek, nie przekonywało mnie dlatego szukałem max do 1.4 Na sam fakt o tym że ma 100 KM z drobnymi to mnie przerażało że będzie paliwożerny, a i OC będzie wyższe.PhantomASA1 napisał(a):Najlepszy wybór to silnik 1.6
krikus napisał(a):Śmiało podawaj Przeanalizujemy ją.jiGsaw napisał(a):A ja Ci mogę podać przykład, w którym będzie dokładnie na odwrót i w ten sposób obalę Twoją hipotezę.