Autko do 25-30 tys.

08 Sty 2013, 21:26

Pierwszy post więc witam Wszystkich userów :)

Poszukuję autka jak w temacie. Pierwsza sprawa, to paliwo. Samochodu używam praktycznie codziennie (jazda do pracy, 8km w jedną stronę, 85% trasa, 15% miasto). Z tego co czytałem podklejony temat, to chyba najlepszym wyjściem na taką odległość będzie ON. Kilka razy w roku jadę w dłuższą trasę (ok. 100km w jedną stronę). Aktualnie mam Pb + LPG i w zimie jak jest większy mróz, to silnik się nawet nie zagrzewa, a już jestem w domu :P Benzyna, to też raczej odpada, bo chciałbym coś w miarę dynamicznego, ale jednocześnie oszczędnego, ale to inny aspekt..

Aktualnie wożę się Lanosem ze 100-konnym silnikiem, ale jest on raczej za słaby na tak ciężkie auto (do tego LPG I generacji) wieć chciałbym odmiany żeby bezproblemowo i bezstresowo dało się wyprzedać. W grę w takim przypadku wchodzi moc przynajmniej 130KM (tak mi się wydaje przynajmniej :P).

Kolejna sprawa, to wiadomo niska awaryjność auta, ale jak już ma coś się stać, to żeby to nie kosztowało fortuny więc w miarę tanie części i ew. sama eksploatacja jeżeli to możliwe w przypadku diesla (bo z tego co czytałem diesle trochę droższe w utrzymaniu w porównaniu do Pb czy Pb + LPG). Tutaj jeszcze kwestia samej ceny. Mając do dyspozycji 30 tys. chyba lepiej nie wydawać całości na samochód tylko zostawić sobie coś na "pakiet startowy" (wymiana płynów, regeneracja turbiny itp. itd.)?

Mój styl jazdy jest raczej spokojny. Nie lubię gonić, ale to pewnie przez aktualny wóz :P Nogi ciężkiej nie mam, ale miło by było czasami sobie kogoś wyprzedzić :)

Auta które mi się podobają:
- Saab 9-3,
- BMW serii 3,
- Alfa Romeo 159 (legendy o awaryjności?)
- Fiat Bravo,
- Ford Mondeo,
- Opel Astra III,
- Mazda 6 (kiepskie diesle?),
- Peugeot 407
- Audi A4
- Honda Accord.

Zależało by mi też żeby auto nie było w środku "plastikowe". A jak już to żeby się to wszystko trzymało kupy i plastiki po jakimś czasie nie zaczynały wydawać dziwnych dźwięków :P

Prośba o Waszą pomoc żeby jakoś zawęzić kryteria poszukiwania. Z góry dzięki :)

PS. Zapomniałem dodać, że nie chce kombiaka.
Ostatnio edytowany przez rsx, 08 Sty 2013, 22:44, edytowano w sumie 1 raz
rsx
Początkujący
 
Posty: 78
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Sty 2013, 22:20

Fiat Bravo z turbo benzyną. Alfę 159 ciężko kupić zadbaną za 30 tys, (W Niemczech zadbane w dobrym stanie 5 letnie koło 50 tys).

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] Przebieg wydaje się oryginalny. Wyposażenie bardzo ładne, a tak po za tym 1.4 tjet są dynamiczne i ekonomiczne.
IPman
Początkujący
 
Posty: 88
Auto: Maserati 3200GT
Silnik: 3,2 368KM
Paliwo: Inne

08 Sty 2013, 22:43

Czyli mam też rozumieć, że raczej skłaniać się ku benzyniakowi?
rsx
Początkujący
 
Posty: 78
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Sty 2013, 22:52

Po prostu w benzynie mniej rzeczy może się zepsuć, a spalanie 1.4 turbo benzyny a 1.9 diesla jest porównywalne. Po drugie benzyna szybciej się nagrzewa, co w zimie przy 8km w jedną stronę jest dość ważne ;)
IPman
Początkujący
 
Posty: 88
Auto: Maserati 3200GT
Silnik: 3,2 368KM
Paliwo: Inne

09 Sty 2013, 12:48

Czy ktoś jeszcze może się wypowiedzieć w temacie?
rsx
Początkujący
 
Posty: 78
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2013, 16:13

8km to nie jest trasa - tak jak na gaz Ci sie zdazy przelaczyc tak i tym bardziej diesel sie nie nagrzeje.
Na pewno za bravo przemawiaja swietne silniki (zarowno diesel jak i benzynka) i wyglad. Awaryjnosc juz mniej.
Jesli kompakt odpowiada Ci wielkoscia to skupilbym sie na Astrze, Focusie, Bravo, i30 i mazdzie 3. Kupisz 4-6 letnie auto w tej cenie. Przed konkretami moze sam doprecyzuj preferencje (np jak bedziesz szukac w PL to najlatwiej o focusa i i30 (sprowadzane z reguly odrzucam). Jesli sprowadzasz kierowalbym sie ku mazdzie 3 w sedanie. Ale to Ty kupujesz ;)
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

09 Sty 2013, 18:01

Kupować mam zamiar w Polsce. O jakie preferencje jeszcze Ci chodzi? Mazda 3 odpada, nie podoba mi się po prostu.
rsx
Początkujący
 
Posty: 78
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2013, 19:20

Chodzilo mi glownie o estetyczne preferencje.
Mnie np mazda 3 w hatchu srednio sie podoba, ale sedan juz bardzo. Niemniej w Polsce 3/4 ofert to sprowadzone graty.
Jak w Polsce i do 30tys. to polecam przyjrzec sie i30 - mozesz wyrwac 4latka jeszcze na gwarancji. Silniki bardzo poprawne, raczej malo kto tym latal duze przebiegi (co moze sie zdarzyc np we flotowych focusach), wiec stosunkowo spora szansa zakupu zadbanego auta.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

09 Sty 2013, 20:38

Tutaj się zgadzam. Mazda 3 tylko sedan. W takim razie zostaje Mazda 3, Fiat Bravo i Hyundai i30 :)
rsx
Początkujący
 
Posty: 78
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999