Autko do Pracy ok 50 km, do 7000 zł?

23 Maj 2010, 11:51

Witam,

Chciałbym poznać Waszą opinie na temat auto do pracy do której mam ok 60 km w jedną stronę, co daje 120 km dziennie. Roczny przebieg 28800, ale dodajmy jeszcze dodatkowe wypady 35000 km rocznie. Musi być 5 drzwiowe, bo mam dosyć 3 drzwiowych. Polecano mi:

Fiat Punto II na LPG,
Opla Corse B,
Renault Clio.
Fiata Seicento 1,1.
Lub starsze rocznikowo
Civic 5D lub Passata B4 (ewentualnie Golfa III).

Zastanawiam się nad LPG, chyba najtańsze rozwiązanie przy dzisiejszych cenach.

W tej chwili mam Rovera 200 w Dieslu, ale ten będzie dla Żony na krótkie dystanse (szkoła, blisko praca).
Co polecacie?
nomen82
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Wrocław

23 Maj 2010, 12:04

Seicento jest 3 drzwiowe wiec odpada odrazu.
Ja bym dodał do tego
Daewoo Lanosa i Matiza
i z Reno Megan classic albo Hatchback
szukam Autka :)
Czaki85
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Mikołów

23 Maj 2010, 12:09

Witam, Punto II , Corsa B i Clio zgadzam się, Seicento nie jest przecież 5d :mrgreen: ze swojej strony dodał bym może Nissana Micre 1,0 , Matiza 0,8 , a z trochę większych Polo 1,4 , Seat Ibiza 1,4 , Peugeot 206 1,4 (z tym że nie wiem czy te 2 ostatnie dostaniesz do 7 tyś) ewentualnie jeszcze Lanos 1,3 lub 1,5 z gazem i Fiat Brava 1,2

pozdro
hosearmando1
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 185
Miejscowość: Wrocław

23 Maj 2010, 12:13

Przy tych przebiegach poszukał bym jakiegoś diesla.Np jakiś Opel Astra.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Maj 2010, 13:12

mam podobne przeloty (praca 30 i 60-70 km od domu) ten przebieg to troche będzie przekroczony :mrgreen: uwierz mi, polece Ci to czym sam jeżdżę czyli golfa 3 2,0GTI z LPG
taniej nie znajdziesz dobrego auta z dobrym przyśpieszeniem, z LPG koszty są mniejsze niż diesla 1,9 :mrgreen: a dynamika o wiele większa, do tego duża szansa że znajdziesz auto z klimą i elektryką ;), względnie niewielkie (ale nie za małe żeby wygodnie nim podróżować), łatwo parkowalne, z dużym momentem obrotowym (ciągnie od najniższych obrotów), a wygoda jazdy jest na prawde duża w tym autku :cool:
względnie tanie części zamienne (taniej to już tylko golfik 1,6 z LPG, ale mocy trochę mniej i zwykle uboższe wyposażenie)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Maj 2010, 13:31

pocieszny napisał(a):mam podobne przeloty (praca 30 i 60-70 km od domu) ten przebieg to troche będzie przekroczony :mrgreen: uwierz mi, polece Ci to czym sam jeżdżę czyli golfa 3 2,0GTI z LPG
taniej nie znajdziesz dobrego auta z dobrym przyśpieszeniem, z LPG koszty są mniejsze niż diesla 1,9 :mrgreen: a dynamika o wiele większa, do tego duża szansa że znajdziesz auto z klimą i elektryką ;), względnie niewielkie (ale nie za małe żeby wygodnie nim podróżować), łatwo parkowalne, z dużym momentem obrotowym (ciągnie od najniższych obrotów), a wygoda jazdy jest na prawde duża w tym autku :cool:
względnie tanie części zamienne (taniej to już tylko golfik 1,6 z LPG, ale mocy trochę mniej i zwykle uboższe wyposażenie)


O ooo Własnie o takie coś mi chodzi Doświadczenia Forumowiczów... SKłaniam się na LPG.

Możecie podawać ile Pali +\-. Wiem że koszty utrzymania i przeglądów troszkę wieksze ale no własnie tankowanie to sama przyjemność.

A jakie silniki lepiej np Punto 1,2 8V czy właśnie 2,0 Gti W Golfie. Jak z awaryjnością? W końcu ma codziennie dojeżdzać do pracy.
nomen82
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Wrocław

23 Maj 2010, 13:55

swojego dre po 60 tysi rocznie (ostatni przebieg roczny to dokładnie 66 666 km :twisted: )
koszty? rozrząd koło 350-400PLN, oleju 3,5litra (koszt sam sobie oblicz zależy na czym jeździsz ale 15W40 jest bardzo dobrze akceptowalne przez ten silnik), hamulce to tarcze przód tył (ABS w standardzie ASR był za dopłatą, tak jak blokada mechanizmu różnicowego z przodu) koszt wymiany tarcze/klocki koło 500 PLN ( dobrej jakości), zawieszenie bardzo proste przód wahacze trójkątne stabilizator i McPerson, tył belka wleczona (koszt całości to koło 1000 PLN) częśi zamienne są w miare tanie, a każdy mechanik poradzi sobie z tym samochodem ;) w końcu Golf 3 to najpopularniejsze auto na naszych drogach :mrgreen:
spalanie w zależności od silnika i instalacji gazowej
1,6:7,5-9 litrów LPG
1,8: 8-10litów LPG
2,0: 8,5-11 litrówLPG
2,8-2,9 VR6 12-17lirów (tego silnika ci nie polece ze względu na większą awaryjność względem reszty)
1,9 TD/TDI- 5,5-7 litrów ON
1,9 SD/SDI- 5-6litrów ON
oczywiście przy szaleństwach każdy z tych silników potrafi zjeść o wiele więcej paliwa ( 2,0 podróżując z prędkością 190-200 km/f spala ponad 17 litrów na 100 :mrgreen: )
a temperatura robocza oleju sięga 130 stopni przy standardowych 94-98 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)