Autko po 323F BA 1.8, w porywach 16-17000 zł

11 Kwi 2015, 13:39

Witam!
Zgłaszam się z prośbą jakich wiele, w temacie tak naprawdę podobnym do wielu- liczę jednak na może jakieś indywidualne podejście do tematu i mojego wyboru :)
Jeździłem Mazdą 323F BG 1.6, obecnie BA 1.8- ale przyszedł dla mnie czas na zmiany. Samochodzik ma 18 lat, duuużo rdzy, przeterminowaną butlę LPG, sporo rzeczy do ogarnięcie żeby był na tip- top, plus moje znudzenie po 4ech latach jeżdżenia- stąd chęć zmiany na nowszy model.

Będę miał do wydania ogółem ogólnie na wszystko jakieś 19tyś- budżet na autko, opłaty, pakiet startowy, instalka LPG. Jeśli zrobi się z tego w porywach 20tyś- też dramatu wielkiego nie będzie, choć wolałbym mniej.

Rejon- myślę że łódzkie, i województwa sąsiadujące, myślę też o samochodzie zza granicy- gotowych propozycji z gotowymi linkami nie ma sensu mi podrzucać, bo kupię auto plus minus w czerwcu.

Auto w większości do miasta- 2x11 km dzień w dzień do pracy, tak samo jakieś 12 km x 2 do domu rodzinnego, wyjazdy weekendowe i wakacyjne. Tras pod tytułem 2, 3 km po mieście raczej nie robię. Rocznie pewnie będzie z 10-12 tys km.

Własne potrzeby... ech :)
Chciałbym samochód dość dynamiczny (obecna Mazda 1200kg i niby 114KM)- wolałbym się 'rozwijać', chciałbym coś choć trochę szybszego.
Ogólnie pojęta 'przyjemność z jazdy'- nie traktuję samochodu jako środek transportu z pkt A do pkt B, lubię czuć, że samochód ma ochotę jechać, i skręcać. (Jeżdżę czasem kią rio 2011 1.2- skrzynia plastikowa, kierownica lata lewo i prawo, no nie mój typ, masakra jak dla mnie :/)
Tylko i wyłącznie samochód benzynowy, z silnikiem który dogada się z LPG.
Spalanie LPG na poziomie 12-13-14 litrów po mieście- mnie nie przeraża.
Jakieś w miarę normalne ceny części, i żebym co tydzień u mechanika nie stał :)
Z wyposażenia- to rzeczy raczej standardowe, klima, lusterka, szyby.

Z moich 'widzi mi się' chciałbym żeby nie był tak popularny jak golf :)

Kolejne 'widzi mi się' bardzo chętnie rocznik po 2003. Rok produkcji to jedno, ale ważniejsze- kusi mnie ubezpieczenie AC- z racji parkowania pod blokiem w dość patologicznej okolicy (urwany znaczek, lusterko, przerysowany bok samochodu- to nie jest tutaj nic niezwykłego)

Kilka samochodów, którymi jestem mocno zainteresowany:
1. E46 318i 143KM, może 320i 170KM (marzenie od zawsze..)
2. Mazda 3 2.0 150KM
3. Mazda 6 2.0 141, 147KM
4. Lancer 2.0 135KM Sport
5. Astra III 2.0T 170KM
6. MG ZS 2.5 177KM

Wiem, że samochody różne- wielkością, wyposażeniem, charakterem, silnikiem- ale plus minus tego typu autka chodzą mi po głowie.

Astra- strach o turbo na dość krótkich dystansach.
MG, Lancer- wnętrza z poprzedniej epoki.
Mazdy- rdzewieją.
BMW- boję się, że popłynę z kosztami części, a na forum BMW ludzie twierdzą, że E46 jako samochód do jazdy na codzień po mieście nie ma większego sensu, i lepiej kupić popularnego hatchabcka.

Z góry dzięki za pomoc, może ktoś poradzi mi coś dobrego albo rzuci jeszcze jakąś inną ciekawą propozycję :)
Pozdrawiam :)
kprzemek1
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Łódź

11 Kwi 2015, 13:53

Na którym forum bmw? 3er i 1er jak najbardziej do miasta. Jak szukasz prowadzenia i dynamiki to nic innego
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

11 Kwi 2015, 14:01

Forum na bmw-klub.pl
W wątku plus minus 'chcę kupić e46, opinie, porady, pytania' takie posty widziałem.
Nie wiem, ile w tym prawdy, ale forumowicze tak wypowiadają się o E46 jak o samochodzie drogim, bardzo drogim w utrzymaniu, i zgodnie chóralnie krzyczą o według nich 'dobrych' samochodach za grubo grubo więcej niż średnie ceny na polskich portalach z ogłoszeniami.
Zapytania o poliftowe 318, 320i w sedanie kończą się kwitowaniam 18-20tyś i kolejnymi 2-3 na 'pakiet startowy'.
Prawda to, czy jednak trochę przesadzają, i mają zbyt duże wyobrażenie o swoich E46?
kprzemek1
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Łódź

11 Kwi 2015, 15:16

O wiele lepiej kupić w super stanie przedlifta z R6 za te pieniądze... tym bardziej, że silniki po lifcie może i zapewniają lepsze osiągi i spalanie, ale są droższe i bardziej problematyczne w obsłudze.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

11 Kwi 2015, 15:30

Bo E46 to jest auto drogie w utrzymaniu, o ile serwisujesz je zgodnie ze sztuką i zależy Ci na tym, by prowadziło się jak prawdziwe BMW. Możesz jednak wymieniać w nim olej co 50 tys. km albo wcale, kupować najtańsze chińskie zamienniki, olewać to, że coś stuka w zawieszeniu, że znosi na prawą/lewą stronę w trakcie jazdy i mieć tanią w utrzymaniu namiastkę BMW. Wszystko to kwestia podejścia.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

12 Kwi 2015, 01:24

Dobra, zakładając że będzie mnie stać na utrzymanie w dobrym stanie BMW- to E46.
A jeśli zdecydowałbym się jednak na coś tańszego/rozsądniejszego??
Jakie typy, co z mojej listy ciut przyjemości z jazdy da, w jakiej kolejności ułożyć te samochody zachowując jakiś tam rozsądny komromis przyjemość z jazdy/koszty?
kprzemek1
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Łódź

13 Kwi 2015, 20:57

A Saab 9-3?
Co myślicie?
Saab 'chwalił' się kiedyś tym samochodem rysując uśmiechniętego człowieczka za kierownicą.. :)
kprzemek1
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Łódź