Autko rodzinne <33tyś zł

29 Gru 2010, 18:21

No właśnie.
Prosta kalkulacja, nowy 407 1.6HDI kosztuje teraz 72tys. zł a np. Mondeo czy Passat z porównywalnym dieslem ~90tys.
Mija 3 lata i 100tys. km taki Peugeot kosztuje 40-43tys. zł i naprawdę szybko sprzedają się takie egzemplarze a VW ~50tys. zł i też nie ma problemu ze zbytem, różnica przy zakupie wynosi około 15tys zł a po 3 latach 7tys. zł.
Interesuje się motoryzacją od dziecka a to zaszczepił mi ojciec i uważam, że orientuje się w rynku w dodatku znam osobiście paru redaktorów motoryzacyjnych, kupiliśmy 308 bo w tej cenie(60-70tys. zł) i po przejeżdzeniu dosłownie wszystkich samochodów w tej klasie(za wyjątkiem VW którego skreśliliśmy na początku, mieliśmy już jednego z salonu i delikatnie mówiąc zadowoleni nie byliśmy tzn. samochód ok ale jego jakość i bezawaryjność była na niskim poziomie podobnie jak serwis w Rudniku) ten okazał się najlepiej spełniać nasze oczekiwania, oczywiście oczekiwania względem auta są różne ale uważam za spore nadużycie nazywanie ludzi którzy nie kupili np: VW a francuskie auto słabo zorientowanymi w motoryzacji, twierdzę, że jest wręcz odwrotnie bo to raczej takie osoby są bardziej świadome motoryzacyjnie i nie patrzą na stereotypy a na to co dany samochód sobą prezentuje i oferuje.
Kupują je tacy sami ludzie co Toyoty, VW, Ople, Fiaty itd. po prostu szukających dobrych aut w przystępnych cenach, wiadomo, że premium to nie jest ale są w zupełności wystarczające w codziennej eksploatacji no i mają swój styl.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2010, 19:24

To tylko pokazuje jak roznymi osobami jestesmy i jak na to wszystko patrzymy. Moze Cie to zdziwi ale moj golf IV jak go sprzedawalem mial na latane cos 190k przebiegu i nic tam nie skrzypiało, fakt bylo troche wad np co chwile jakies zarówki zmienialem bo sie paliły jak głupie ale ogolnie wszystko inne bylo spoko, bylo topornie, szaro ale za to solidnie nic tam nie skrzypiało nic nie pękało, a w 308 1.6 kuzyna po 15tyś auto plastiki skrzypią, są tandetne do bólu, twarde przedewszystkim i w zasadzie wszystko tylko ladnie wyglada ( kwestia gustu ja np wole proste przejzyste rozwiązania niz jakies kosmiczne kombinacje).
Prosty przykład, zaparkowal auto na górce o dosc duzym nachyleniu bylo to na chorwacji, rano auta nie mogł odpalic bo jakies tam czujniki zwariowaly, musiala przyjezdzac laweta i zabierac auto na servis. Ja nie mówie ze jesli ktos wybiera VW to jest znawca motoryzacji ale moim zdaniem wybierajac takie auto ktos nie decyduje sie na przerost formy nad trescia, auto wyglada jak wyglada i dostaje sie od niego tyle na ile wyglada, a francuz to takie pseudo ładne opakowanie napchane elektronika, w dodatku własciwosci jezdne pozostawiaja wiele do zyczenia. Francuskie to tylko stare , 205GTI, Renault 5, Clio Wiliams, 106 GTI calkiem fajne auto ale te nowe dramat, do zwykłego podrozowania wystarczają mozna teoretycznie zalozyc ze są wygodne, prestizu za grosz, raczej klasa Skody,Kii,Hyundaia...

Fakt, ze Ty jestes zadowolony, z tego powinnismy sie cieszyc, ja z góry jestem uprzedzony do takich samochodów bo wole calkiem inne auta, takie które dają sporo fanu z jazdy :lol:
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

29 Gru 2010, 19:57

To zrozumiałe.
Jak ktoś szuka funu z jazdy to raczej kompakt w dieslu lub z małą benzyną go nie zadowoli obojętnie czy to Peugeot czy VW.
W moim przypadku to był wybór czysto zdroworozsądkowy, ma jeżdzić wygodnie, bezawaryjnie i tanio, te założenia spełnia w 100%.
Wszystko zależy od oczekiwań.
Swoją drogą to dziwię się Twojej opinii bo plastiki na cełej połaci deski rozdzielczej są miękkie, w dolnej części i na drzwiach są twarde ale to już taki standard w klasie no i o dziwo po 32tys. km w pół roku nie trzeszczą choć to za krótko by ocenić ale sprawdź jak trzeszczy choćby Leon II po takim przebiegu.
Bądźmy szczerzy i patrzmy trzeźwo, jak ktoś kupuje samochód za ~60tys. zł to raczej nie można oczekiwać, że będzie równie prestiżowy i dobry jak np. BMW czy Mercedes.
To nie jest kwestia różnic bo dobrze wiem, że do sportu to ten samochód się nie nadaje ale po prostu jestem realistą i wiem czego mogę się spodziewać w danym przedziale cenowym i segmencie rynkowym.
Wiadomo, że jest masa bardziej komfortowych, szybszych i lepiej prowadzących się aut ale uważam, że w tej cenie 308 jest najlepszym kompromisem pomiędzy tymi cechami.
Tylko tyle i aż tyle.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2010, 20:31

Moim zdaniem kompromisem jest Golf VI.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

29 Gru 2010, 21:20

Kompromisem jest na pewno,ale czyt aby to autko rodzinne? W moje ocenie jest to bardzo fajny kompakt,ale dla rodziny proponowałbym jednak kombi lub sedan. Np Peugeot 407.
Mechanic
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Warszawa

30 Gru 2010, 11:59

Jest tez Gulf Kombi.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cofanie samochodem - czy robisz to dobrze?
    Nieprawidłowe cofanie to częsta przyczyna wypadków powstających z winy kierujących, mimo że ten manewr wykonujemy stosunkowo rzadko. Na co należy zwracać uwagę podczas cofania samochodu? Znaczenie ma m.in. koncentracja ...

31 Gru 2010, 15:43

Moi drodzy, chyba mam.

http://www.gieldaplocka.pl/oferta_36049.html

Jakieś specjalne uwagi co do tego silnika i biegów w automacie?
Vilagie
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Płock

31 Gru 2010, 18:19

Kolego, w tych pieniądzach możesz kupić albo niedużego, ale całkiem młodego vana, albo coś znacznie większego na granicy podanego maksymalnego wieku. Trudno doradzić konkretny samochód (nie wiadomo, czy masz dużą rodzinę, czy jeździsz z bagażami itp), ale może coś z tego akurat ci spasuje:
http://www.chcekupicauto.pl/wynik.php?w=00941278dcfcafd7f6a18f153ea179e1
demir
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Kraków

01 Sty 2011, 16:20

MajkPZM napisał(a):Moim zdaniem kompromisem jest Golf VI.
ale co takiego ma golf czego auta na F nie maja? Są ludzie co cenią też estetykę płacąc kilkadziesiąt tysięcy. VW za mit niezawodności niestety każe sobie słono płacić dając w sumie mało, bo na zewnątrz ciągły mdły design, a w środku brak polotu. ja wydając taką kasę chce wiedzieć że ktoś do roboty się przyłożył.

ps silniki TSI za to pierwsza klasa
logigamer
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Warszawa

06 Sty 2011, 17:13

Akcji poszukiwania nie ma końca. Octavka okazała się nie do jazdy. Znalazłem dwa inne samochodziki. Proszę o opinie na ich temat, na temat ich silników. Mogę za autko jeśli warto dać kilka tyś więcej, ale nie popadajmy w skrajności. Do polecanego BMW jakoś mnie nie ciągnie. Wolałbym coś młodszego i stąd:

*Seat altea - W głównej mierze silniki 1.9tdi 105KM, czasami trafi się 2.0tdi 140KM. Nie ukrywam że wolałbym benzynkę, ale ciężko znaleźć ;<

*Alfa Romeo 159 SportsWagon - Znowu przeważają diesle, tym razem 1.9 JTD. Daje radę? Nie rozsypie się?
Vilagie
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Płock