Autko - troszkę "inne" wymagania

09 Maj 2011, 08:28

Witam,

kiedyś już zakładałem temat na forum ale przyszło mi pojeździć różnymi samochodami i mam bardziej sprecyzowane wymagania ;) auto do 8-9 tys.

- z LPG (lub naprawdę b. niskie spalanie benzyny)
- niezbyt duży (w okolicach 4,5m max)
- dobre hamulce! (droga hamowania na zimnych jak i ciepłych hamulcach nieprzekraczająca ok. 40m - dla porównania renault megane II ma 37,5m, a kia rio 46m)
- zapas mocy na swobodne wyprzedzanie
- z awaryjnością to oczywista oczywistość ;)

fajnie by było gdyby nie był to samochód starszy niż ok.12 lat i nie zmieniający koloru na rudy, ale takie rzeczy to tylko w pewnej sieci komórkowej :D

dodatkowe info: jeżdżę sam lub z 1 pasażerem, 80% miasto a jak trasa to dłuższa (ponad 300km), opłaty za OC niezbyt mnie nie obchodzą. Swoich typów specjalnie nie podaje - prosiłbym Was również, abyście przy podawaniu swoich podpowiedzieli czy opłaca się kupić samochód z zamontowaną już instalacją LPG - wiadomo, że taniej ale zgaduj zgadula co jest w środku. Pozdrawiam
adiMKS
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: zza monitora

09 Maj 2011, 09:05

VW Polo III.
np [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] plus do tego sekwencja i śmigasz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

09 Maj 2011, 09:33

aha zapomniałem dodać ważnej rzeczy więc podbije

jeśli zagląda tu jakiś mazdofil to niech jak najszerzej opisze mi mazde demio. Slyszalem o niej bardzo dobre opinie ale na internecie nic nie ma, nawet na żywo nigdy tego auta nie widziałem ;)
adiMKS
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: zza monitora

09 Maj 2011, 13:25

adiMKS napisał(a):- dobre hamulce! (droga hamowania na zimnych jak i ciepłych hamulcach nieprzekraczająca ok. 40m - dla porównania renault megane II ma 37,5m, a kia rio 46m)


Ta roznica wynika z zastosowanych systemow bezpieczenstwa aktywnego - Megane II i Laguna II maja w standardzie ABS z systemem wspomagania naglego hamowanie, czego patrzac na droge hamowania Kijanki, ona tego w standardzie nie posiada. Uklad ten w momencie puszczenia pedalu gazu zwieksza odrazu cisnienie w ukladzie hamulcowym i w chwili hamowania, hamulce sa odrazu gotowe do tego. W przypadku samochodu ktory takiego bajeru nie posiada, dopiero po jakims czasie od momentu nacisniecia pedalu hamulca, uklad hamulcowy bedzie posiadal odpowiednei cisnienie i sprawnsoc. Nie ma tutaj nic do znaczenia czy hamulce sa cieple czy zimne, roznica bedzie duzo mniejsza przy sliskiej nawierzchni(czy to zima, czy po opadach deszczu). Z kompaktow w cenie do 8-9k zl, nie mam pojecia ktore samochody mialy ten bajer w standardzie, a wiezyc w zapewnienia handlarza ze dany model go posiada, to troche za malo.

Megane II od roku 2002 jest produkowane i za 8-9k zl nie kupisz.

W tym Polo co masz link wyzej, to raczej nie ma co szukac systemu o ktorym napisalem wyzej.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

09 Maj 2011, 13:44

Dzięki za fachową pomoc

Chyba trafiłeś w sedno bo jeździłem zarówno megane II i laguna II i różnica w hamowaniu w porównaniu z innymi samochodami była naprawdę znacząca. Wydawało mi się, że ten system o którym mówisz - HBA działa wtedy gdy nagle gwałtownie wciśniesz pedał hamulca a nie puścisz gaz.
Chodzi o to, że w pewnych samochodach ten hamulec działa jak sprzęgło - wcisnę trochę i nic się nie dzieje, przycisne mocniej i zakupy na podłodze. W renówkach ładnie stopniowo działał. Wątpię, że mam takiego pecha i trafiałem jakieś dziwne egzemplarze innych marek (avensis, almera)
adiMKS
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: zza monitora

09 Maj 2011, 13:50

Porownujac Audi A6 C4, ktore tego systemu nie ma raczej, do Alhambry II, ktora raczej ten system ma, to roznica w hamowaniu tez jest dosc spora, A6 nie dosc ze odrazu nie ma takiej mocy w hamowaniu jak Alhambra, to musze pedal wcisnac zdecydowanie mocniej i glebiej, w Alhambrze wcisnajac pedal lekko czuje odrazu ze hamulce dosc mocno hamuja, w W210 to samo, a jestem pewny ze Audi A6 C4 o ktorym mowie ma hamulce w 100% sprawne. Nie wiem czy W210 z 1999 roku ten system posiada, ale mozna hamowanie nim porownac do tego w Alhambrze II.

adiMKS napisał(a):Wydawało mi się, że ten system o którym mówisz - HBA działa wtedy gdy nagle gwałtownie wciśniesz pedał hamulca a nie puścisz gaz. )


No bo on tak dziala, po prostu przygotowuje uklad hamulcowy do hamowania, zanim nacisniesz pedal hamulca, stad w ukladzie hamulcowym masz wyzsze cisnienie od samego poczatku.

Wg wikipedi to dziala HBA na takiej zasadzie:
W sytuacji awaryjnej gdy kierowca musi nagle zahamować ważne jest aby hamulec był naciśnięty na tyle mocno aby uzyskać maksymalną siłę hamowania wszystkich kół. Aby zwiększyć skuteczność nagłego hamowania stosuje się systemy Wspomagania Nagłego Hamowania zwane także HBA (ang. Hydraulic Brake Assist). System ten wyczuwa że pedał hamulca jest naciskany gwałtowanie i uznaje to za potrzebę użycia największej siły hamowania w sytuacji wymagającej nagłego zahamowania pojazdu. System zwiększa ciśnienie w systemie hamulcowym do takiego poziomu, że zaczyna działać układ ABS[13].

Ale na stronie ktoregos producenta samochodow, troche inaczej bylo to wyjsnione jak taki system dziala, w kazdym badz razie, skraca on droga hamowania dosc znaczaco. Moze on tez w roznych samochodach, dzialac na roznej zasadzie przeciez. :)
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Ford Sierra - samochód do driftu
    Sierra to model dobrze znany fanom motorsportu. Rajdówki oparte na tym aucie na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku szalały na odcinkach specjalnych Rajdowych Mistrzostw Świata. A w Polsce kojarzymy ten samochód ...