Autko za 40 000

22 Mar 2017, 15:09

Witam forumowiczów :)
Zdecydowałam się poradzić tu na forum, ponieważ mam mętlik w głowie dotyczący zakupu samochodu. Szczerze mówiąc waham się pomiędzy kilkoma modelami. Niewątpliwie potrzebuję sporego auta ( duży sedan, kombi lub SUV). I oczywisty dylemat benzyna, czy diesel. Budżet którym dysponuję to 40 tysięcy. Chciałabym kupić auto możliwie nowe i bezawaryjne, a także dość ekonomiczne jeśli chodzi o spalanie. Rocznie przejeżdzam maksymalnie 20 tysięcy kilometrów z czego ok 5-7 tysiecy pokonuję w trasie. W związku z tym zastanawiam się czy sensowny jest zakup czegoś używanego, czy może warto byłoby poczekać do końca roku i kupić samochód z salonu za ok 50 tysięcy. Prosiłabym o radę, czy podane przeze mnie modele są możliwe do kupienia za 40 tysięcy, tak aby jeszcze troszkę nimi pojezdzić. Auta które przypadły mi do gustu:
-Skoda Superb II kombi
-Skoda Octavia kombi
-Opel Insignia
-Fiat Freemont
-Hyundai i40 kombi
Dziękuję za wszelkie rady
Pozdrawiam
Szyszka19992
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 11 04 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: hyundai

22 Mar 2017, 18:16

Niedawno widziałem w pewnej gazetce motoryzacyjnej wykres jak się opłaca nowe auto w relacji do używanego - auto nowe wyszło sporo drożej, mimo serwisów używanego. Nowe auto to przede wszystkim bardzo duża utrata wartości, która w pierwszych latach wychodzi naprawdę drogo. Tutaj musisz sobie postawić pytanie (odpowiedz sam sobie) - czy Cię na nie stać, czy nie lepiej oszczędzić i kupić fajniejsze auto używane i mniej "dokładać do interesu". Za 50.000zł nie kupisz również w salonie dużego auta, chyba, że mówimy tutaj o wielkości np. Dacii Logan MVC.

Dzisiaj już nie można uniwersalnie odpowiedzieć "diesel, czy benzyna". Ja uważam to trochę za relikt niedawnych czasów, kiedy diesel był faktycznie drogi w naprawie, a jego zakup wiązał się z wyższą ceną. Bardzo dużo porównań bazuje również na cenach części i roboczogodziny z autoryzowanych serwisów, które są, delikatnie mówiąc, zaporowe. Dzisiaj to benzyna jest pożądana na rynku wtórnym i to ona ma zauważalnie wyższą cenę; szczególnie, jak nadaje się pod instalację LPG (auto takie, przy wieloletnim okresie użytkowania, faktycznie jest najtańszą alternatywą). Diesel z kolei jest już dobrze rozpracowany - dwumasa, turbo, czy regeneracja wtryskiwaczy nie jest już tak droga i bardzo dużo warsztatów ma o tym pojęcie.

Od "technicznej strony", że to tak ujmę, bym tutaj radził skupiać się bardziej na sensownym stanie samochodu, niż na konkretnym modelu, czy silniku.

Jeśli chcesz dużego SUV w miarę dobrej jakości, to ciekawymi autami są takie, jak np. Chevrolet Captivia. W Twoim budżecie masz również spory wybór w dużych autach rodzinnych, więc tutaj już bardziej Twoje preferencje estetyczne mają bardziej do decyzji, jaką podejmiesz.

Pamiętaj również, że świeże auto może i teoretycznie mniej się psuje, ale kupisz je np. za 40.000zł, a za dwa lata będzie warte już 28.000zł. Oznacza to, że co miesiąc średnio 500zł szło w powietrze za sam fakt, że auto stoi pod domem. Bardzo często ludzie o tym zapominają decydując się szczególnie na samochody, które bardzo szybko tracą na wartości.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    400 obserwacji, 40 decyzji i jeden błąd co dwie minuty
    Szacuje się, że typowy kierowca co dwie minuty dokonuje 400 obserwacji, podejmuje 40 decyzji i popełnia jeden błąd(1). Większość z tych decyzji podejmowana jest nieświadomie. Jest to proces wykorzystujący wcześniej wyuczone ...
    Jak działa napęd AWD-i w hybrydach Toyoty?
    Elektryczny napędem na cztery koła AWD-i całkowicie różni się od tradycyjnych napędów 4x4 pod względem konstrukcji i zasady działania. Wyjaśniamy, jak AWD-i jest zbudowany, jakie daje korzyści i dlaczego pojawia ...