Auto 10-15 tyś. sedan.

17 Maj 2017, 13:41

Witam. Poszukuję "nowego" samochodu, gdyż moje w124 wymaga zbyt wielkich kosztów eksploatacji, gdyż z silnikiem jaki posiadam nie nadaje się do "gazowania". Chciałbym kupić sedana w przedziale cenowym 10-15tyś, dodatkowo miło by było gdyby posiadał klimatyzację. Auto będzie samochodem na trasy więc silnik powinien być raczej min. 2.0l. Szczerze mówiąc to przyglądałem się delikatnie rynkowi i w tym przedziale znalazłem jakieś e39, v40-tki czy accordy, ale szczerze mówiąc to jeszcze konkretnego modelu nie szukałem gdyż chciałbym mieć więcej opcji i pojęcia o tych autach. Może ktoś coś polecić?
bulipawel
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 15 07 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Volvo 944
Silnik: 230FB, 131KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Maj 2017, 10:19

Odświerzam temat, a przy okazji dodam że mocno się zainteresowałem Mondeo mk3 z 2.0 benz. z opcją samodzielnego założenia gazu. Jednak chciałbym mieć wybór więc może polecicie inne auto o podobnej charakterystyce?
bulipawel
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 15 07 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Volvo 944
Silnik: 230FB, 131KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Maj 2017, 12:04

Citroen c5 2.0 benzyna. Swietne blachy, trwaly posty bezawaryjny silnik lubiacy gaz, rewelacyjne zawieszenie, komfort i przestrzeń, bogate wyposażenie. Nieco upierdliwa elektronika i zawieszenie wymagające wyspecjalizowanego mechanika (ale spokojnie do ogarniecia). Ewentualnie perzot 407 z tym samym silnikiem. Nizszy komfort ale tradycyjny zawias.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

20 Maj 2017, 12:21

A6, Mercedes E, BMW e39, Volvo S80, Volvo S60, Mazda 6, VW Passat, Opel Vectra, Honda Accord... Wybór jest w miarę spory. Jak na trasę, to bym unikał raczej aut mniejszych. Dużo zależy od Twoich preferencji i późniejszego budżetu na utrzymanie.

Monedo pod LPG przeciętnie się nadaje - ma słabe głowice, a na Mondeo 2,5 turbo (silnik Volvo bardzo dobrze radzący sobie z LPG) budżet niestety się nie zapnie.

Co do W124, to gaz jedyny jaki się nadaje, to sekwencja. Niestety z racji monowtrysku Bosch'a przy zwykłej instalacji lubi zrobić się cofka, a pod wtryskiem jest gumowy kalosz, który przy wybuchu lubi się rozwalić (częściej jednak wypada rurka). Sprawę rozwiązują podobno klapy antycofki, ale raczej nie polecam.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

20 Maj 2017, 12:32

W taki razie, żeby zbytnio nie komplikować sprawy skupię się na szukaniu spośród volvo, citroena c5, audi a6, e39. W124 już sobie odpuszczam zupełnie bo to wiekowe auta, zajeżdżone. Żeby dorwać w dobrym stanie to albo będę musiał sprowadzić (z czego sprowadzenie i zagazowanie sprawi że będę miał dużo mniej pieniędzy na zakup) albo kupić od jakiegoś zapaleńca/kolekcjonrea który nie odda za mniej niż 20 tyś ;). Poza tym chcę spróbować czegoś nowego.
bulipawel
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 15 07 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Volvo 944
Silnik: 230FB, 131KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Maj 2017, 13:02

Do W124 można zakładać LPG, ale dopiero po 92r (wcześniej miały wtrysk mechaniczny, który sprawia problemy z ustawieniem już na benzynie).

Myślisz że e39 czy a6 będzie znaleźć łatwiej od W124? :sly:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Toyota Prius Plug-in Hybrid kontra Chevrolet Volt
    Amerykańskie media motoryzacyjne pilnie śledziły pod koniec roku walkę o pierwsze miejsce w segmencie hybryd plug-in. Od 2010 roku najpopularniejszą hybrydą ładowaną z gniazdka w USA był Chevrolet Volt, ale to się zmieniło ...

20 Maj 2017, 14:11

Mam W124 3 lata i po prostu już kupić coś innego.
bulipawel
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 15 07 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Volvo 944
Silnik: 230FB, 131KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Maj 2017, 14:35

mike napisał(a):Myślisz że e39 czy a6 będzie znaleźć łatwiej od W124?
rynek jest tak zapchany że naprawdę jest w czym wybierać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Maj 2017, 14:41

Monedo pod LPG przeciętnie się nadaje - ma słabe głowice, a na Mondeo 2,5 turbo (silnik Volvo bardzo dobrze radzący sobie z LPG) budżet niestety się nie zapnie.


W mondeo mk3był montowany 2.5 V6 konstrukcji forda. 2.5T było w mk4 ale raczej nikt nie pomyślał o tej generacji biorąc pod uwagę kwoty o jakich mówimy.
mk3 2.5V6 jak najbardziej osiągalne do 15k
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Maj 2017, 15:35

Invi napisał(a):Monedo pod LPG przeciętnie się nadaje - ma słabe głowice, a na Mondeo 2,5 turbo (silnik Volvo bardzo dobrze radzący sobie z LPG) budżet niestety się nie zapnie.


W mondeo mk3był montowany 2.5 V6 konstrukcji forda. 2.5T
nie zauważyłem tej wtopy :o
Autotesto sprawdzaj następnym razem o czym piszesz, bo to kolejna, dość spora jak na autoeksperta pomyłka...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Maj 2017, 16:33

Do volvo to chyba najlepsze silniki pod gaz to 2,4 bez turbo?
bulipawel
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 15 07 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Volvo 944
Silnik: 230FB, 131KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Maj 2017, 16:35

Na inne masz za mało kasy. W 2.4/140 były tez fabryczne instalacje
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Maj 2017, 16:43

A tak przy okazji tych fabrycznych instalacji. Raczej mogę sobie pozwolić na Volvo z lat ok 2002-2004. Taka instalacja (np. NOCAM) już ma te swoje parenaście lat. Pytanie czy taka instalacja nie jest już na skraju rozkładu...?
bulipawel
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 15 07 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Volvo 944
Silnik: 230FB, 131KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Maj 2017, 17:04

Lepiej szukać czegoś bez lpg, z w miarę świeżą instalacją
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Maj 2017, 17:41

o dobra to dzięki za odpowiedzi, wiem czego szukać. Na zakup mam czas do sierpnia także powoli będę przeglądał oferty i jak znajdę coś ciekawego znajdę to będę się was radził.
bulipawel
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 15 07 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Volvo 944
Silnik: 230FB, 131KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996