Auto 12-18k

03 Sty 2016, 01:45

Witam forumowiczów, zwracam się z prośbą o doradzenie przy wyborze pierwszego auta. Pytania:
1. Czy warto brać auto z LPG? Czy po 3-4 latach użytkowania (zadowolony że oszczędziłem) nie będę musiał wydać oszczędności po to by doprowadzić do porządku instalację?
2. Czy w pierwsze auto w ogóle warto inwestować, kupić solidniejsze i trzymać dłużej, czy lepiej mieć auto 'do nauki' i wyjeździć się nim do oporu, pytam jak to wygląda z perspektywy ludzi mających już spory staż za kółkiem, jakiej filozofii by się trzymali gdyby mieli kupować pierwsze auto.
3. Czy dobrze zdaję sobie sprawę, że nie ma co kupować auta pojemności powiedzmy.. <1,6 z racji tego, że te auta prostu 'nie idą'. Co prawda nie planuję póki co wozić 'rodziny', ale mając 4 osoby 'na pace', dźwięk silnika auta (pominę markę) 1,2l przy jeździe pod górkę powodował we mnie lekki strach :o
4. W związku z powyższym, kolejne pytanie - czy inwestować w sedana - chcę mieć możliwości żeby zapakować 4 ludzi do auta, ale czy na miasto (większość czasu tam będę jeździł), warto kupować sedana? Czy hatchback? Z racji wzrostu wolałbym sedana, ale czy to później nie odbije się czkawką chociażby przy szukaniu miejsca do zaparkowania - też prośba o opinię ludzi którzy mają spory staż za kółkiem.
5. Moje preferencje (mogące się zmienić w zależności od tego jakie opinie uzyskam od Was na wcześniejsze pytania) przedstawiają się następująco:
1. BMW E46
na przykład [link do oferty na Olx wygasł]
- czy instalacja LPG ma tu sens? Model silnika wydaje się być dobry, ale pytanie czy to wszystko nie zalatuje szrotem
- czy w ogóle warto inwestować w BMW E46, czy ktoś może podać jak miesięcznie przedstawiają się wydatki na takie auto
2. Audi A3 - jednak cięzko o wersję 5-drzwiową w rozsądnej cenie, w wersji 3-drzwiowej podobno niezawodny silnik 1.9TDI, czy warto kupić zamiast A3, Audi A4? (naczytałem się i nasłuchałem o jego wadach, wielowahaczowe zawieszenie, a z drugiej strony znajomy ma wielowahaczowe zawieszenie i przez 2 lata wymieniał jedynie płyny)
3. Teraz na wschód (nie chce aut z Francji itd. nie słyszałem o nich nic dobrego) - Mazda 6 po liftingu (zdaje się rok 2005 +), warto? Duże pojemności silnika.. rozpatrywałem coś z LPG, ma to sens? Na przykład:
[link do oferty na Olx wygasł]
4. W bezsilności zataczając koło... :unsure: może kupić VW Polo z dalej niezawodnym 1.9TDI i w ogóle olać to. Tylko Polo to klatka strefa zgniotu kończy się jak w kaszlaku..
5. Volvo s40 - ale nie mam żadnej opinii o tym aucie
Autem zamierzam jeździć póki tak jak większość nie założę rodziny, więc parę lat, nie musi być kawalerski szpan, ale niech to jakoś jeździ i wygląda 'godnie', nie jak klatka :)
Proszę o porady i głosy rozsądku, po 2 dniach non-stop w ofertach mam zaciemnienie :)
arkadioarchie
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Nie mam

03 Sty 2016, 01:56

Gaz świetnie dogaduje się z e46, ale poszukałbym czegoś większego niż 1.8 bo ten silnik średnio pasuje do auta.
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Największy pakiet mocy: silnik - Audi RS 6 Avant
    Jednostka napędowa 4.0 TFSI montowana w nowym Audi RS 6 Avant rozwija 441 kW (600 KM) mocy oraz moment obrotowy 800 Nm dostępny w wysokim zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Od 0 do 100 km/h to sportowe kombi rozpędza się w ...