Auto 45-55 tys zł - benzyna, raczej miasto

03 Gru 2019, 00:35

Witam. Szukam auta w ww kwocie. Benzyna. Rocznie ok.10tys km. Raczej miasto. Rozrzut w autach spory od VAN do kompakt. Samochód tylko do użytku własnego. Ze względu, że jestem jak to się mówi ciułaczem nie chciałbym wpakowac się w drogie koszty utrzymania. Dlatego nie rozważam marek premium. Dylemat tym większy, że żona chce coś gdzie wyżej się siedzi. Obecnie mamy starego Sharana i nie wyobraża sobie kompakta. Ale od rzeczy. Moje propozycje to auta stojące przy salonach i jak się domyślam ludzie dali je w rozliczeniu z nowe.
Suzuki SX4 S-cross 1.6; Nissan Qashquai 1.2; VAG Jetta 1.4 125 KM; Astra K 1.4 125 KM; Hyundai IX 35 1.6, Mokka. Chętnie Kia Sportage ale ceny to lekka przesada. Domyślam się, że SUV-y będą droższe w utrzymaniu(spalanie, opony itd) Co myślicie o silnikach Nissana?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
Proszę o pomoc
gregorcr
Nowicjusz
 
Posty: 10

03 Gru 2019, 10:13

Rozrzut masz spory ale powiedz jeszcze czy przy wyborze tego samochodu bierzesz pod uwagę założenie instalacji gazowej?

Ogólnie z tego co widzę szukasz samochodu takiego do 4-5 lat maksymalnie. W tym przypadku auta typu Qashqai czy ix35 nie powinny być dużo droższe od zwykłych kompaktów w utrzymaniu. Minusem ich jest przeważnie ciaśniejsze wnętrze w stosunku do kompaktu a na pewno już dużo mniejsze niż w Sharanie który posiadasz obecnie.

To teraz jeszcze powiedz czy to samochód będzie tylko dla waszej dwójki czy np. dla 2+2 czy innej konfiguracji bo to często zmienia bardzo postać rzeczy.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Gru 2019, 11:20

Jeździmy w zasadzie we dwoje. Jeśli już - czas wakacji to w troje. Gaz rozważam ale większość aut z bezpośrednim wtryskiem. Jak teraz wygląda sprawa VAG, branie oleju, pękające bloki itd. A może jakiś wolnossący japończyk, np. Corolla?
gregorcr
Nowicjusz
 
Posty: 10

03 Gru 2019, 16:39

Jeśli chcesz auto na lata i boisz się drogich napraw to bierz coś ze sprawdzoną mechaniką (silnik wolnossący etc.). Moje propozycje w tym budżecie:
Ford Focus MK3 1.6 125KM
Hyundai Elantra 1.6
Toyota Auris 1.6 lub 1.8 (hybryda)
Mitsubishi Lancer 1.5/1.6
Mazda 3 2.0
Toyota Avensis 1.8 lub 2.0
Honda Accord VIII 2.0
Kia Optima 2.0

Z SUV-ów:
Hyundai ix35 1.6 lub 2.0
Suzuki SX4 SCROSS 1.6

Może jeszcze jakaś Honda CR-V lub Toyota RAV4, ale one będą starsze
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Gru 2019, 19:02

Czyli co, wszystkie te nowsze konstrukcje turbo odpadają? Nie będę ukrywał ale chciałbym jednak auto z jakimś wyświetlaczem, może kamera cofania itd. Np Toyota mi się podoba ale w środku to dizajnerska porażka. Niby wszystko jest ergonomicznie ale jak patrze na zegarek i włączniki od ogrzewania siedzeń no to lata 90-te. A co z Astra K i Jetta ww?
A wiecie jak wygląda sprawa samochodów oddawanych przy salonie? Salon je sprawdza pod każdym kątem i w zasadzie nie ma za bardzo co ich sprawdzać? Np Toyota w Słupsku daje wydruki z badania zawieszenia, lakieru itd.
gregorcr
Nowicjusz
 
Posty: 10

09 Gru 2019, 09:23

A co powiecie o Mokka 1.4 140KM kontra C-max 1.5 150 KM? Opel dalej ma problemy ze skrzynia M32? Chyba Ford będzie tez palił więcej.
gregorcr
Nowicjusz
 
Posty: 10

09 Gru 2019, 12:29

Mokka to dla mnie fenomen, auto na bazie Corsy, napompowane i trochę większe, a w jakiejś absurdalnej cenie. Owszem ma lepsze wyposażenie, ale komfort, wyciszenie, prowadzenie nie jest znacząco lepsze w Corsie. Za tę cenę moim zdaniem - nie warto.
Focus C Max już lepiej.
A co byś powiedział na Toyotę Verso np.:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Przestronne auto, sprawdzone silniki benzynowe, z tyłu masz 3 oddzielne fotele. Można nawet bezproblemowo założyć LPG żeby obniżyć koszty. Tak wiem, design wnętrza jest specyficzny...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Gru 2019, 16:45

Masz troche racji. Crossowery i SUV sa strasznie drogie/ Ludzie krzyczą po 50tys za 8-9 letnie samochody - ix35, Sportage. Z poprzedniego postu odrzuce chyba C-max bo z tego co piszą ludzie to mniej niż 10l/100km nie pali, a to juz przesada mimo, że znalazłem świetnie wyposażonego i w niezłej cenie.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł].
Dalej ciekawi mnie kwestia nowych silników TSi - VW, Skoda. Niby ludzie narzekają, że bierze olej, i w ogóle mimo poprawy problemy nie zniknęły, a jednak we flotach to śmiga i robi po od groma kilometrów.
A może Kia Carens 1.6 135KM?
gregorcr
Nowicjusz
 
Posty: 10

09 Gru 2019, 19:01

gregorcr napisał(a):Dalej ciekawi mnie kwestia nowych silników TSi - VW, Skoda. Niby ludzie narzekają, że bierze olej, i w ogóle mimo poprawy problemy nie zniknęły, a jednak we flotach to śmiga i robi po od groma kilometrów.


1. Jeśli pracownicy robią autami od groma kilometrów to flota składa się głownie z aut wyposażonych w diesle
2. Okres gwarancji, przy regularnym serwisie każde auto powinno przejeździć :mrgreen: Niewiele też osób użytkujących firmowe samochody spuszcza się w internetach o ich wadach. Nie płacę za naprawę = nie ma tematu.
3. Zrobiłem insignią 140kkm w niecałe dwa lata i też można powiedzieć "śmiga". Laweta tylko trzy razy

[link do autocentrum.pl wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Gru 2019, 21:01

Rozważam rózne opcje... a może jednak diesla. Wiem DPF itd. Teraz nawet PB mają dpf o dwumasie nie wspomnę. Większośc znajomych ma ON i jakoś żyją. Fakt. Mój Sharan na zwykłej pompie i dez dpf pojedzie pewnie i na oleju z biedronki. Teraz kupmpel kupił Mazde 6 2011, wyciłą dpf i śmiga. Do pracy jeździ mozna powiedzieć przez miasto. Chodzi mi o to, że nie dojeżdża po min 30km w jedna stronę, żeby diesel w ogóle miał sens i zacząl pracowac w odpowiednim dla niego środowisku. Może nie diabeł taki straszny?
gregorcr
Nowicjusz
 
Posty: 10

09 Gru 2019, 23:03

Pozbędziesz się DPF, a za kilka lat mogą do tego się przyczepić na przeglądzie... Ponadto przy jeździe na krótkich odcinkach diesel i tak się nie rozgrzeje. Jakie odcinki po mieście najczęściej robisz?
Ja bym poszedł np. w Toyotę Verso 1.8, do tego zawsze możesz dołożyć LPG i śmigasz za 20-25zł/100km.
Alternatywnie Opel Zafira z 1.4T (jeżeli boisz się skrzyni M32 to mozesz brać automat):
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Gru 2019, 23:18

Ossy napisał(a):Ponadto przy jeździe na krótkich odcinkach diesel i tak się nie rozgrzeje.
chyba zostałeś w czasach golfa III, współczesne auta max 2 km i masz optymalną temperaturę silnika
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Gru 2019, 23:38

Kao napisał(a):chyba zostałeś w czasach golfa III, współczesne auta max 2 km i masz optymalną temperaturę silnika

Ale chyba pod Marsylią... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11003
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Gru 2019, 07:59

Pod Marsylia w kilometr :wink:
Teraz auta maja kilka termostatow, klapki na chłodnice itd dzięki czemu silnik raz dwa jest nagrzany tym bardziej w mieście gdzie nie chłodzi go powietrze
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Gru 2019, 08:01

Kao napisał(a):temperaturę silnika


Temperaturę cieczy chłodzącej czy oleju silnikowego?

http://dailydriver.pl/porady/technika/j ... nasz-test/

Na komfort podróżowania wpływa temperatura płynu, ale już na trwałość jednostki temperatura oleju.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002