Auto 4x4 do 50tys

19 Sty 2025, 14:58

To inaczej czemu tak sądzisz. Podobno 3.0tfsi jest bardzo udanym silnikiem i mało awaryjnym. Kosztownym w nim jest rozrząd który zrobisz raz i masz spokój. Skrzynia tiptronic jest bardzo pancerna porównując ja do stronica. Więc czemu moje wymagania rozjeżdżają się z budżetem skoro takie audi a6c7 można kupić w granicach 50tys.
Bartek97
Nowicjusz
 
Posty: 11

19 Sty 2025, 15:50

franccc napisał(a):Autor ma odklejone kryterium a ty zamiast mu to uświadomić "sportowe" golfy polecasz

Tak zgadza się "odklejone" bo vagi są, za to Volvo klasa średnia już jest super wyborem, gdzie koszty będą ogromne, a sam zakup za najniższe ceny rynkowe
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 825
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

19 Sty 2025, 18:08

Bartek97 napisał(a):To inaczej czemu tak sądzisz. Podobno 3.0tfsi jest bardzo udanym silnikiem i mało awaryjnym.


Może jak był nowy to taki był, teraz ma kilkanaście lat i setki tysięcy kilometrów przebiegu.

Kosztownym w nim jest rozrząd który zrobisz raz i masz spokój.


W nastoletnim, uturbionym v6 na bezpośrednim wtrysku z automatem i napędem 4x4 jedynym kosztownym elementem jest rozrząd, spoko.

Bartek97 napisał(a):Więc czemu moje wymagania rozjeżdżają się z budżetem skoro takie audi a6c7 można kupić w granicach 50tys.


Hmmm, mercedes w221 550, cayenne turbo, touareg v10 tdi, bmw e63 650i, jaguar XF, range rover evoque...wszystkie je możesz mieć w granicach 50k. A wiesz co mają wspólnego z tym audi? Cena zakupu to początek wydatków. Naprawdę cię nie zastanawia dlaczego takie "wypasione" 3.0tfsi quattro z "pancernym tiptronic" kosztuje niemalże tyle samo co 2.0tdi w oście i manualu? Ale nie wnikam, niektórzy muszą się widocznie nauczyć na własnym portfelu, przesiadka z b7 będzie bolesna
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2795
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Sty 2025, 19:03

To poleć mi coś starszego, nie patrząc na limuzyny. Coś znapedem na 4 i w miarę fajnie przyspieszającego żeby dawlo fun z jazdy. Możliwe że masz rację, że to będzie dużo wydatków w takim audi. Nie chcę się kłócić tylko po to tu piszę by się dowiedzieć i poradzic
Bartek97
Nowicjusz
 
Posty: 11

19 Sty 2025, 19:17

Bartek97 napisał(a):To poleć mi coś starszego, nie patrząc na limuzyny. Coś znapedem na 4 i w miarę fajnie przyspieszającego żeby dawlo fun z jazdy. Możliwe że masz rację, że to będzie dużo wydatków w takim audi


W swojej kategorii czyli 4łapy, wygodny auto z dużym silnikiem (jak na możliwości vw nie jest źle) to Audi jest ok. Wadą są wysokie koszty i niestety nie patrz na to w ten sposób że rozrząd kosztuje xxx zł tylko ile kosztuje ogólnie obsługa takiej opcji silnikowej/napędowej.
Z drugiej strony jak liczysz się z wydatkami to uważam że możesz je przemyśleć.
Kolejna sprawa nie wiem co uważasz za zabawę ? Ze sprzęgła nie strzelisz, tyłem nie zarzucisz, winkla 90ki na pełnej piz...zie nie zrobisz, beczki nie obskoczysz :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sty 2025, 21:02

Miałem Auto z napędem na tyl. Bmw e46 3.0 Benz nie było to źle Auto. Ale bardziej podpasowal mi ten napęd na 4 koła. Pewniej się prowadzi, lepiej w zakrętach się to trzyma. Rozmyślałem jeszcze kiedyś nad audi s3 8p ale dużo osób nie polecą z racji tego że to te 2.0tfsi ktore bierze olej i cały czas się coś sypie. Wiem że te 3.0tfsi będzie kosztowało w eksploatacji i liczę się z tym. Mało nie zarabiam więc mogę przeznaczyć 2/3tys zł na ewentualne naprawy ale wiadomo że co miesiąc nie będzie się co psuło. Nie patrze na to żeby to była limuzyna, nigdzie nie napisałem że wymóg to limuzyna. Chodzi mi generalnie o napęd na 4 koła i żeby było to auto 5drzwiowe nie chce cupe 3drzwiowe bo jest to mało praktyczne. Chce by miało fajne przyspieszenie i napęd na 4 kola i wcale nie musi to być duży silnik, bo wiadomo że auta z większymi motorami to większe wydatki
Bartek97
Nowicjusz
 
Posty: 11

19 Sty 2025, 21:11

Bartek97 napisał(a):Rozmyślałem jeszcze kiedyś nad audi s3 8p ale dużo osób nie polecą z racji tego że to te 2.0tfsi ktore bierze olej i cały czas się coś sypie.

Zapominasz o jednej sprawie że to jest technika VW więc nagle jak pominiemy silnik to reszta tam będzie zła a tu dobra ?

S38p manual uważam za ok.nawet jak okaże się wtopa to i tak wyprowadzenie go na ludzi będzie tańsze niż A6 3,0tfsi.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sty 2025, 21:14

Czyli polecasz takie s3? Wiem że eksploatacja takiego s3 będzie dużo tańsza a osiągami wcale nie odbiega od a6 z racji mniejszej wagi bać się tego napędu? Bo różnie piszą
Bartek97
Nowicjusz
 
Posty: 11

19 Sty 2025, 21:17

Bartek97 napisał(a):Ale bardziej podpasowal mi ten napęd na 4 koła. Pewniej się prowadzi, lepiej w zakrętach się to trzyma.
efekt Placebo :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sty 2025, 21:22

I tak lepiej mi się jeździ z 4x4. Chodź bmw też nie było takie złe. Ale zima trzeba było wozić worek piasku w bagażniku bo czasami ciężko było podjechać pod górę. Oska wgl. Mi nie odpowiada bo to na mokrym na śliskim nie może ruszyć na pełnej bo mieli.
Bartek97
Nowicjusz
 
Posty: 11

19 Sty 2025, 21:28

Bartek97 napisał(a):Czyli polecasz takie s3? Wiem że eksploatacja takiego s3 będzie dużo tańsza a osiągami wcale nie odbiega od a6 z racji mniejszej wagi bać się tego napędu? Bo różnie piszą

Trudno mi mówić o polecaniu jest to jakaś opcja i według mnie tańsza niż 3,0tfsi tym bardzie że S3 można kupić w manualu. Ogólnie są to dla mnie auta specjalnej troski i wolałbym zwykły r4 w manualu niż A6 3,0t z tiptr.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sty 2025, 21:54

To chyba mało zarabiasz jak myślisz o naprawach za 2/3 tys. :o naprawy w tych silnikach to dodaj jedno zero 20/30 tys. Kiedyś chciałem a6 ale mój mechanik odradzał mówiąc, że często je robi.
Jak nie problem wydać 20 tys w ciągu roku na serwis to śmiało bierz. Są tacy którzy "mało nie zarabiają" a mojemu mechanikowi przywieźli a6 do zrobienia które mają od nowości. Remont skrzyni, silnika, zawieszenie kosztował więcej niż auto warte. Ale jak mówił, lubią to auto a mało nie zarabiają więc im to spływa :)
Powiem tak. Jak odkładasz miesięcznie mniej niż 10 000 netto to nie idź w premium z silnikami premium bo cie zjedzą jak trafisz na ulepa.
spqrse
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 12 02 2013
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Fiesta Mk6
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

19 Sty 2025, 22:01

No właśnie napisałem, że mogę przeznaczyć miesięcznie 2/3tys więc w skali roku wychodzi koło 30tys. Ale im dłużej rozważam to wszystko to chyba lepiej polecieć sobie na wakacje niż pchać siano w Auto. Wiadomo że remont skrzyni to koło 15tys, rozrząd to następne 10/15tys liczę się z tym. Mam okazję kupić z zrobiona skrzynia. Więc z większych wydatków może być rozrząd. Wiadomo że nie tylko to będzie do roboty, bo są to auta użytkowane i trzeba się liczyć z wydatkami Ale nie będą ona aż tak grube jak skrzynia czy rozrząd. Podsumowując i tak chyba pójdę w s3. Bo nikt nie jest w stanie polecić innego auta, a tylko krytykują. Nie mam wymagań bóg wie jakich. Napęd na 4 i fajnie przyspieszające, tyle.
Bartek97
Nowicjusz
 
Posty: 11

19 Sty 2025, 22:06

Bartek97 napisał(a):Rozmyślałem jeszcze kiedyś nad audi s3 8p ale dużo osób nie polecą z racji tego że to te 2.0tfsi ktore bierze olej i cały czas się coś sypie.

Nie chcesz Golfa VI R bo ponoć nie mieści się w budżecie a auto droższe już tak?
To sobie zobacz na ceny.
Golf VI "R" i S3 8P to jest to samo w zasadzie auto.
tyle tylko że mk6 "R" wygląda nowocześniej, no chyba że to S3 w jakimś polifcie itd. bo przedlifty to już 20 latki.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 825
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

19 Sty 2025, 22:10

No golfy 60/70k więc są droższe
Bartek97
Nowicjusz
 
Posty: 11