REKLAMA
1. Sprawdź przede wszystkim czy drążek zmiany biegów, kierownicę (fakturkę) i pedały nie są pościerane - to świadczy o sporym przebiegu.
2. Przed zakupem pojedź wraz ze sprzedającym na stację diagnostyczną, spytaj się człowieka tam pracującego czy wszytko jest z samochodem OK.
3. Sprawdź wszystkie szczeliny w karoserii, tzn. mamy np. szczelinę między maską a przednim, lewym błotnikiem i po drugiej stronie, czyli prawej ma być taki sam odstęp. Jeśli jest inaczej np. różnica 3mm to znaczy, że samochód był porządnie walnięty. Pamiętaj także, że mała stłuczka (czyli taka, w której był pęknięty tylko zderzak, czy nawet była wymieniona chłodnica na nową - zależy jeszcze w jakim samochodzie, bo chłodnica może być głęboko osadzona jak np. bmw x6, lub zaraz za zderzakiem jak w smarcie ) nie oznacza nic groźnego - to tylko głupi stereotyp wśród pseudokierowców, chłodnica mogła się n. tylko przedziurawić i trzeba było ją wymienić - inne części silnika są ok. Co innego jednak kiedy była wstawiona ćwiarka z innego samochodu ale to widać zazwyczaj na pierwszy rzut oka.
4. Na każdej szybie są małe numerki - oznaczają one rok jej produkcji np. 03, oznacza, że była wyprodukowana w 2003 roku. Wszystkie szyby powinny być tej samej firmy i z tym samym rocznikiem (rzadko kiedy, ale się zdarza, że firma może zamontować jedną z szyb w inym roczniku, ale to praktycznie się nie zdarza).
To 4 podstawowe rzeczy jakimi należy się kierować przy zakupie samochodu.