Jakie auto dostawcze wybrać?

10 Maj 2012, 11:39

Witam. Otwieram własną działalność gospodarczą i zamierzam kupić auto dostacze do 3,5 tony. Będę przewoził towary o masie nie przekraczającej 900 kg i robił około 100 -150 km dziennie.
Liczy się dla mnie auto ekonimiczne i w miarę bez awaryjne. Cena samochodu 20 -25 tys. zł. Rok produkcji nie ma dla mnie większego znaczenia. Zastanawiam się nad Oplem Vivaro,Opel Movano, WV LT, WV t4 (LONG)... Proszę o wasze opinie który z tych modeli samochodu jest najlepszy i z jakim silniekiem. Pozdrawiam
Nidi
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001

10 Maj 2012, 14:00

Bierz t4 2.5 tdi,bardzo dobre auto,za taką kwotę znajdziesz już ciekawy egzemplarz.Jak większy to LT tylko na blachę trzeba uważac ale silniki podobnie jak w t4 bardzo żywotne
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)

10 Maj 2012, 14:59

A może takie coś [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Maj 2012, 09:37

Myślę, że o takich autach powinien wypowiadać się ktoś, kto ich używał w dłuższym okresie czasu, nie ktoś zamknięty na VW.
Wszystko zależy kolego od tego co wozisz i chodzi mi to o objętość/wymiary. 900 kg to masa, którą udźwignie nawet taki słabiak jak T4 jednak myślę, że do pracy lepiej wybrać inne modele.
Osobiście jeździłem w życiu podczas 10 letniej kariery za kierownica dostawczaka (i każdym z tych aut zrobiłem po ok. 100 tys km) Boxerem , Ducato, Trzema Transitami i Sprinterem. T4 znam ze zwykłej eksploatacji jako busa i uważam, że do tej roli pasuje idealnie ale nie jako ciężarowiec.
Wybrana przez Ciebie wersja long, ma w porównaniu do wymienionych przeze mnie posiadających podobną przestrzeń ładunkową dużo większy promień skrętu, co ważne jest w mieście. Tutaj bezapelacyjnie najlepsze są tylnonapędowe Sprintery/LT i Transity. Transit o mniejszym rozstawie osi jest dużo zwrotniejszy niż wiele osobówek.
Co do jakości pracy to każdy oferuje co innego. Boxer/Ducato ma najniżej umieszczoną deskę i kierownicę, bardzo wygodny lewarek . Powoduje to, że ma najlepszą widoczność, ale do pozycji (i ręcznego po lewej) trzeba się przyzwyczaić. Sprinter jest pośredni, bardzo wygodny i wytrzymały, ale jakościowo bliżej mu do bliźniaczego VW niż Mercedesa.
Transit to dla mnie (ale sa opinie zupełnie odwrotne) klasa sama dla siebie. Najbardziej "osobowe" wnętrze i pozycja za kierownicą. Bardzo wygodne i mocne auta. Wada starych modeli były burty schodzące się ku dachowi - Spriter czy Boxer są bardziej "pudełkowate" Wady tej nie ma już nowy Transit.
Najlepiej z ciężkim ładunkiem co oczywiste sprawowały się starsze Transity i Sprintery - tylny napęd. Zimą najlepiej jeździło się przednionapędowym transitem. Boxer taki poprawny zawsze, ale bez emocji.
Transit szczególnie pierwsze egzemplarze nowego modelu ma cienki lakier - trzeba naprawiać i ratować, wtedy jest lepiej.
Wymienione przez Ciebie Master/Movano to duże i ciężkie vany. Więcej palą i raczej (dla mnie) nadają sie bardziej do tras kilkusetkilometrowych.
Żadne z aut którymi jeździłem , nigdy nie zawiodło mnie na drodze, ot zwykła eksploatacja. Silnikami HDI i DuraTorque nie pojeździsz na syfie. Silniki Transita to nie odpowiedniki silników z osobówek Forda (chyba, że Scorpio ;) )
Suma: poszukałbym Sprintera / LT następnie bez znaczenia Transita/Boxera/Ducato. T4 to wg mnie najmniej udane do zastosowań typowo ciężarowych auto.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

11 Maj 2012, 11:10

Dziękuję za podpowiedzi.
Opinie są na temat każdego samochodu podzielone. Im więcej czytam na temat każdego samochdou tym mniej wiem. Sprinter za te pieniądze chyba nie będzie w zbyt dobrym stanie, mercedesy z reguły są drogie w zakupie i w utrzymaniu. T4 mógłbym kupić, ale może być mi zbyt mały. Na temat opla Vivaro i Movano każdy mówi inaczej wielu mówi, że to najlepszy wybór inni, że nie, większość mówi mi, że sa bardzo ekonomiczne. Tak naprawde to już nie wiem który z samochodów wybrać...
Nidi
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001

11 Maj 2012, 12:10

mstrucz napisał(a):Myślę, że o takich autach powinien wypowiadać się ktoś, kto ich używał w dłuższym okresie czasu, nie ktoś zamknięty na VW.

W t4 siedzę od 10lat ,mamy juz drugiego więc chyba coś tam o nim wiem;)
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pakiet tuningowy TRD dla nowego Lexusa LS
    Japońska firma TRD, dostawca fabrycznych rozwiązań tuningowych dla Lexusa, przygotowała zestaw akcesoriów do tuningu najnowszej, piątej generacji flagowej limuzyny Lexus LS F SPORT. Zestaw TRD do tuningu aerodynamicznego ...

11 Maj 2012, 12:16

Więc poszukaj czegoś takiego:
[link do oferty na Allegro wygasł]

lub Oryginalnego Mastera nie Movaro. Mają lepsze silniki.

Co do T4 - ja nie mówię, że to zły samochód, tylko z praktyki nie przekonuje mnie wożenie tony ładunku na niezależnym zawieszeniu.
A Vivaro to prostu Traffic - nie za mały?
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia