Auto dla ojca.

11 Paź 2012, 16:05

Witam wszystkich serdecznie.

Mam do Was ogromną prośbę o pomoc w doborze auta terenowego, ponieważ nie mam za grosz doświadczenia w tym temacie bo od początku swojej przygody z motoryzacją dane mi było prowadzić tylko samochody osobowe i niekiedy ciężarowe.

Mianowicie sprawa wygląda następująco. Szukam samochodu terenowego dla ojca. Ojciec mieszka około 3 km od drogi asfaltowej, a dojazd do jego domu to droga polna. Droga choć pełna dziur w lato jest w 100 % przejezdna. Problemy zaczynają się od późnej jesieni gdy mocnej pada deszcz i zwykłym samochodem osobowym można się zakopać w błocie. W zimę droga nie jest odśnieżana więc przejazd osobówką w ogóle odpada. Wczesną wiosną gdy nadejdą roztopy dalej jest problem bo z drogi robi się bagno i łatwo się zakopać. Podsumowując szukam samochodu terenowego który umożliwi mojemu ojcu bezproblemowe przedostanie się przez tą " przeszkodę " o dowolnej porze roku. Dysponuje budżetem plus minus 30 000 zł i prosił bym Was o pomoc w wybraniu i podpowiedzeniu jaki samochód wybrać. Chodzi mi o markę i jaki silnik jest najlepszy, czy benzyna czy diesel. Chodzi mi głównie o to żeby ten samochód sprostał wymaganiom naszego klimatu. Nie chodzi o rajdy albo wyprawy w poważny teren tylko o przejazd przez tą drogę.

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
virtuall
Obserwowany

Prawo jazdy: 14 07 1998
Auto: Audi A6

11 Paź 2012, 16:34

Suzuki GRand Vitara :D 2.0 diesel
albo Toyota Rav4, także ropniaka
szo1111
Nowicjusz

Prawo jazdy: 02 02 2007
Auto: audi 80 b4
Silnik: 2.0 E 115 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

11 Paź 2012, 22:57

A Jeepy? Land Rovery?
virtuall
Obserwowany

Prawo jazdy: 14 07 1998
Auto: Audi A6

12 Paź 2012, 09:14

Co do Jeepów to chyba serwis będzie drogi w razie ewentualnych napraw, Land Rover niby niezła opcja, ale trzeba uważać na przekładki z anglików :yes:
szo1111
Nowicjusz

Prawo jazdy: 02 02 2007
Auto: audi 80 b4