Auto dla początkującego kierowcy

22 Maj 2010, 10:47

Jako że jestem świeżo upieczonym kierowcą, to chciałbym kupić jakieś nieduże autko na początek. Chcę zmieścić się w kwocie 10 tys., ale musi ona zawierać ew. naprawy (np. wymiana rozrządu), wymianę płynów itd. Silnik max 1,4, wiadomo - nieduże spalanie, nie starsze niż 10 lat. Trochę się porozglądałem i wybrałem następujące opcje:
- opel astra
- opel corsa
- seat ibiza
- renault clio
- suzuki swift

Od razu zaznaczę, że kierowałem się tym co wyczytałem w necie, bo jestem w tym temacie zupełnie zielony. Nie wiem również w jakiej kwocie dany samochód opłaca się zakupić.

Będę wdzięczny za pomoc i wskazówki :)

Pozdrawiam

p.s. Samochód ma służyć jako transport do pracy ew. na jakieś wypady wakacyjne. Ma głównie jeździć, a nie wyglądać i podbijać lans kierowcy ;)
raist
Nowicjusz

Miejscowość: Gliwice

22 Maj 2010, 11:03

Z tych co wybrałeś to brał bym pod uwagę Ibizę , Corse B i Clio a od siebie dorzucę jeszcze Fiata Punto II 1,2 , Mitsubishi Colt 1,3 , VW Polo 1,4 , Peugeot 206 1,4 i ewentualnie chyba najtańsze do wyboru Forda Fieste 1,25

Jak masz do któregoś pytania to powiedz, postaram się jakoś przybliżyć dane auto ;)

pozdro
hosearmando1
Początkujący
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław

22 Maj 2010, 11:16

hosearmando1 napisał(a):Z tych co wybrałeś to brał bym pod uwagę Ibizę , Corse B i Clio a od siebie dorzucę jeszcze Fiata Punto II 1,2 , Mitsubishi Colt 1,3 , VW Polo 1,4 , Peugeot 206 1,4 i ewentualnie chyba najtańsze do wyboru Forda Fieste 1,25

Jak masz do któregoś pytania to powiedz, postaram się jakoś przybliżyć dane auto ;)

pozdro

A w jakiej cenie powinienem oczekiwać, że będą takie samochody? Bez wliczania kosztów naprawy. Chciałbym, żeby miał poduszkę powietrzną i jakieś zabezpieczenia (immobilaizer, alarm?) i wspomaganie. Znalazłem np. takie opcje:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Oprócz tego mogę kupić clio z 98 za 5k, ale takie golas, i chyba się nie opłaca. Jest jeszcze taka opcja: