Auto dla rodziny 2+2 / 20k

13 Gru 2022, 14:46

Cześć, przeczytałem już sporo wątków na forum, ale może pomożecie mi wybrać auto.

Budżet - ok 20k, gdyby to dużo miało zmienić, to max 25k
Rejon - Poznań +100-200km
Użytkowanie - 85-90% miasto, krótkie przebiegi, 10-15% - trasy po Polsce, raz w roku wakacje za granicą w Europie
Własne potrzeby:
- auto musi mieć mocowania Isofix i mieścić dwa, dosyć duże foteliki RWF, a także sporadycznie dorosłego pomiędzy nimi
- duży bagażnik mieszczący wózek gondolę, łóżeczka turystyczne, namioty i inne kempingowe szpargały (ale box dachowy też mam)
- auto musi dysponować silnikiem benzynowym dobrze znoszącym instalację LPG
- wyposażenie - sensowne minimum jak klima i bezpieczeństwo, czyli isofix, poduszki powietrzne. Super by było, gdyby był tempomat czy grzane fotele, ale bez tego też przeżyję. :) Wszystko ponad to będzie mile widziane, ale obejdzie się.
- buda nie może rdzewieć, trzymam auto pod chmurką
- chciałbym, żeby auto było solidne - części i serwis mogą być trochę droższe, jeśli nie będę ich musiał wymieniać każdego miesiąca
- rocznik nie jest najważniejszy, ale z uwagi na wymagania takie jak isofix, to dobrze by było to ok. 2005+
- nie nastawiam się negatywnie do żadnych marek, aczkolwiek moje ostatnie Renault Grand Espace sprawiło, że odechciało mi się francuzów :)
- auto w miarę możliwości ma mieć rozsądne koszty utrzymania - wiadomo, że przy takich wymaganiach nie będzie to koszt auta klasy A czy B, ale bardziej celuję w wolnossące 2.0 niż 2.5T, czy inne V6tki i V8ki. :)

Wiem, że wymagania są duże, niestosunkowo do budżetu, ale może uda się coś znaleźć. Przebieg i rocznik nie mają dużego znaczenia, liczy się stan egzemplarza. Zależy mi, żeby auto było jak najbezpieczniejsze, więc odrzucam wszystkie auta powypadkowe. Natomiast nie odrzucam aut z poprawkami lakierniczymi z uwagi na przycierki parkingowe, aut porysowanych, z obiciami etc. - pełnoletnie auta mają pełne prawo tak wyglądać, ale nie może to wpływać na konstrukcję pojazdu.

Z moich długich już poszukiwań doszedłem do wniosku, że niestety w klasę C się raczej nie zmieścimy, chociaż nie odrzucam aut takich jak Octavia II 1.6 MPI - z uwagi na oczywiste koszty utrzymania czy rozmiary wewn. i bagażnika. Aczkolwiek będzie to mieszczenie się w tym aucie 'na styk'.
Z tego powodu zastanawiam się czy minivany klasy C takie jak Zafira, Touran, C4 Picasso itd. mają dla nas sens - są one na płytach kompaktów, czyli raczej nie mają dużo więcej miejsca w środku?

Celuję raczej w kombi klasy D oraz minivany D - chociaż rozmiarowo interesowałyby mnie bardziej S-max czy Toyota Corolla Verso niż Galaxy, Sharany, czy Espace'y.

Na ten moment najbardziej podpasowuje mi Mondeo MK4, ale obawiam się różnych opinii nt. tolerancji LPG silników Forda. Jeżeli podejmę ryzyko, to raczej kupię wersję z samym PB i sam założę dobrą instalację. W takim przypadku lepiej 2.0 czy 1.8? 2.5T to świetny silnik, ale obawiam się kosztów serwisowych.

Z tych samych powodów, z których pasuje mi Mondeo, zastanawiam się nad S-maxem. Ale podobnie jak powyżej kwestia czy te silniki są dobre do LPG oraz druga sprawa - żeby zamontować butlę gdzie indziej niż w bagażniku, trzeba wycinać podłogę, a to jest już trochę kombinacji, której chciałbym uniknąć.

Jeździłem kiedyś Volvo V70 I i II generacji - to naprawdę świetne samochody. Niestety jest ich bardzo mało na rynku. Ale gdyby trafiła się zadbana i wolnossąca benzyna 2.4 140/170 KM, to też bym brał to auto pod uwagę.

Myślicie, że takie Volvo II 2.4 170 KM z LPG będzie droższe w utrzymaniu niż Mondeo IV 2.0 z LPG?

Wpadło mi w oko jeszcze takie auto jak Toyota Corolla Verso, ale nie wiem jak tam jest z silnikami i LPG, trwałością etc.

Macie jakieś inne propozycje spełniające powyższe wymagania? :) Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam
kapik
Nowicjusz
 
Posty: 7

13 Gru 2022, 15:26

Zastanowiłbym się nad Passatem B6 w kombi i jeśli wykorzystanie to 90% Poznań czyli max te 60-70 km/h to nawet w 1,6 by można iść i gazik wrzucić.

Wiem że zaraz ktoś napisze (właściciel ferrari w garażu) ze to nie ruszy z miejsca ale 60 km/h to Seicento 900 osiągnie w dość szybkim tempie, a jednak koszty to podstawa i praktyczność.
Passat ma OGROMNY bagażnik a i miejsca w środku sporo.
Można rozpatrzyć 1,4 tsi 122 ale tutaj koszty wyższe.

Inna opcja (o ile nie zjedzone przez rudą) to C-kasa W203 C200 kompresor np w kombi też spoko auto.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

13 Gru 2022, 15:34

Cześć,
dzięki za odpowiedź.
Generalnie przyznam, że nie jestem raczej zwolennikiem Volkswagenów, z VAG już wolałbym Skodę. :D Jakbym znalazł jakiś dobry egzemplarz, to bym nie odrzucił. Ale z tego co mi wiadomo, to rynek passatów w Polsce jest bardzo trudny, a nie chciałbym ulepa. 20-25k pewnie nie wystarczy na zadbane B6. Niemniej dzięki za propozycję!

EDIT
sprawdziłem otomoto i passaty b6 są tylko 3 sztuki benzyniaki 1.6 MPI. Ale właściwie, wygląda to ok, jakbym miał jakiegoś bliżej, to podjechałbym sprawdzić :) dzięki
kapik
Nowicjusz
 
Posty: 7

13 Gru 2022, 16:04

Popatrz sobie na opla zafirę, chyba najbardziej rozsądne wyjście
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Gru 2022, 18:44

Masz na myśli Zafirę A czy B?
Zafira jest pokrewna z Astrą, więc zastanawiam się czy jednak nie jest w środku za mała na dwa duże foteliki RWF.
kapik
Nowicjusz
 
Posty: 7

13 Gru 2022, 22:08

B
Jeśli zafira miałaby być za mała to po co w ogóle wspominasz o corolli verso?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz W113 z lat 60 tych - Pagoda
    Mercedes-Benz W113 z 1963 roku czyli Pagoda to druga generacja prestiżowej serii roadsterów SL. Auto zaprezentowano w 1963 roku w Genewie. Co ciekawe, po premierze samochodu dziennikarze okrzyknęli nowy model Mercedesa-Benz ...

13 Gru 2022, 22:37

Wspominam, bo nigdy w niej nie siedziałem i nie wiem czy jest mniejsza - dlatego pytam.
Generalnie na zdjęciach Zafira B wygląda OK, przejadę się i obejrzę jakiś egzemplarz - dzięki za podpowiedź. Pod LPG lepiej szukać 1.6 czy 1.8?
Jak taka Zafira wygląda z awaryjnością i kosztami utrzymania, w porównaniu do wspomnianej Corolli Verso, Tourana czy C4 Picasso?
kapik
Nowicjusz
 
Posty: 7

15 Gru 2022, 18:33

Hej,
postanowiłem, że będę się rozglądał za Zafirą B i Touranem. Touran 1.6 MPI pod gaz, a z Zafirą B, z tego co widzę, żaden silnik pod instalację nie jest. Lepiej celować w 1.6 czy 1.8 Waszym zdaniem?
kapik
Nowicjusz
 
Posty: 7

15 Gru 2022, 19:17

kapik napisał(a):z Zafirą B, z tego co widzę, żaden silnik pod instalację nie jest
Bez przesady . Panuje w necie taka opinia ze względu na brak hydraulicznej regulacji luzów zaworowych . Regulacja tzw manualna poprzez wymianę szklanek . Kupiłem dwa lata temu córce taką zafirę z 1,8 , zamontowałem gaz i jeżdzi . Zrobiła 30 tys i nic poważnego według mnie się nie dzieje . Nie chce innego auta. Z dotychczasowych awarii to wymiana cewki zapłonowej , termostatu i naprawa klapy ciepło-zimno w nagrzewnicy . Jest jeszcze do zrobienia uszkodzenie mechanizmu rolety w dachu . Dach jest tam u niej szklany . Ale to już przepych z tym można żyć.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2022, 19:49

Dzięki za opinię, przejrzałem sporo tematów na LPG forum i faktycznie zdania są podzielone - chodzi zarówno o regulację luzów zaworowych, jak i "delikatne" gniazda zaworowe. Ale biorąc pod uwagę jak marny jest wybór Touranów z 1.6 MPI, to rozglądam się także za Zafirą, ale w samej benzynie, żeby samodzielnie zagazować - przynajmniej powinien być spokój na dłuższy czas. Jest konkretna różnica między 1.6 a 1.8 w Zafirze B, czy tylko moc? Konstrukcyjnie to to samo? Oba mają DCVCP i te same "bolączki" jeśli chodzi o zawory?
kapik
Nowicjusz
 
Posty: 7

15 Gru 2022, 20:15

kapik napisał(a):"bolączki"
Tych bolączek oprócz zaworów jest więcej. Sąsiad miał kumulację w przeciągu miesiąca . Wprawdzie w 1,6 w Astrze H . To pokrewny brat . Najpierw padł sterownik silnika , potem cewka zapłonowa , a następnie zawór odmy w pokrywie zaworowej . Tutaj wyssało mu olej z silnika i wypluło wydechem . Jest jeszcze wiele innych takich kwiatków w tej maści .Choćby cieknąca chłodnica oleju. Jeśli ją uszczelnimy na uszczelkach z serwisu aso z nadrukiem GM a nie z allegro za parę złotych to nie będzie problemu na długi czas. Nie popadajmy jednak w skrajność że to be . Mnóstwo tych opli pogania . Na LPG też . Natomiast czy 1,6 czy 1,8 to wystarczy się przejechać jednym i drugim . 1,8 zdecydowanie lepiej jedzie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Gru 2022, 10:50

Dzięki. Może ktoś wypowiedzieć się jak wypada w porównaniu Touran I vs Zafira B vs C4 Picasso vs Scenic 2? Rozszerzam pole działania, bo nie mogę znaleźć w mojej okolicy ani Zafiry, ani Tourana.
kapik
Nowicjusz
 
Posty: 7