REKLAMA
Szanowni państwo!
Jestem kierowcą od 4 lat i przymierzam się do zakupu mojego drugiego auta. Do teraz dobijam 20 letnią Daewoo Nubirę 1.6 z gazem, która przyzwyczaiła mnie do niezawodności i taniości w eksploatacji.
Cena w jakiej chcę się zmieścić to 20 tys. Powiedzmy 15 tyś za auto + 5tyś na naprawy/wymiany. Jeżeli znajdzie się coś naprawde godnego uwagi, budżet można trochę zwiekszyć (powiedzmy 25 za calość), ale wolalbym zamknac się w 20.
Moje wymagania
- Sedan/Coupe
- Benzyna + LPG
- Moc min. 150KM
- rozsądne ceny części
- jak najlepsza niezawodność
- jeżeli to możliwe, rocznik nie mniejszy niż 2010
Najczęsciej jeżdzę sam lub z 1 pasażerem (tylne drzwi otwieram raz w roku). Z tego powodu nie potrzebuję przepłacać za miejsce w samochodzie.
Nigdy nie korzystałem z skrzyni automatycznej, ale jeżeli w danym modelu będzie znajdować się jakaś z dobrymi opiniami, jestem gotów spróbować się przestawić.
Napęd myślę, że na przód. Nie widzę korzyści posiadania (dla mnie) napędu na tył.
Chciałbym też postawić na wygląd auta, nawet kosztem części ceny. Interesuje wygląd typu np BMW e46 (klasyczne kształty, agresywna mordka), coś z charakterem ale nie przesadzone. Wizualnie odpychają mnie typowe azjatyckie pojazdy (np toyota yaris), chociaż wiem, że często idą w parze z praktycznością i dobrą ceną, ale jednak chciałbym mieć pojazd, który mi się podoba - mam nadzieję, że nie namieszałem za dużo :-).
Niestety nie posiadam garażu, auto będzie niestety zawsze stało 'pod chmurką'. W ciągu roku robię około 15tys Km. Codziennie wykonuję krótkie trasy po mieście (+ średnio dwa razy w miesiącu autostrada 200km w jedną stronę), dlatego najlepszym rozwiązaniem dla mnie jest benzyna + LPG.
Auto, jakie wynalazłem i najbardziej pasuje do moich oczekiwań to Honda Accord 7 sedan/coupe. Prosiłbym Państwa o komentarz w tej sprawie, czy 20 tys złotych wystarczy na ten model, czy może w tej cenie nie znajdę takiej Hondy bez niespodzianek.