Auto dla studenta do ~20tyś

13 Maj 2018, 22:23

Witam forumowiczów, aktualnie jeżdżę Citroenem C4 1.6hdi 110KM z 2005 roku. Obecnie przebywam w Anglii, a od października zaczynam studia w Polsce i bez auta raczej się nie obejdę. Mój Citroen to naturalnie anglik, mam zamiar go sprzedać, dołożyć i kupić jakiegoś europejczyka. Złego słowa na cytrynkę nie powiem, ale szukam czegoś dynamiczniejszego. Jakoś mnie te 110KM w HDI nie zachwyciło.

Będę dojeżdżał ok. 20km dziennie w jedną stronę na uczelnię, do tego planuję dłuższe podróże zarówno po Polsce jak i za granicę 2-3 razy do roku.

Na starcie eliminuję cokolwiek z LPG ponieważ auta z tą instalacją nie są wpuszczane na promy z których prawdopodobnie prędzej czy później skorzystam.

Biorę pod uwagę hatchbacki i sedany, kombi raczej mnie nie interesuje.

Nauturalnie zależy mi na w miarę taniej eksploatacji - nie mówię tylko o spalaniu, ale również o koszcie potencjalnych napraw przy silniku. Wiadomo, że diesel na trasie mniej spali ale co jak trzeba będzie wyłożyć 3k zł na naprawę?

Strasznie napaliłem się na Alfe Romeo 159 w dieslu, ale zdaję sobie sprawę że potencjalna naprawa silnika może wynieść nawet 30-40% wartości auta co nie jest mi na rękę.

W oko wpadł mi też Fiat Bravo 2.0 Multijet.

Po szybkim przejrzeniu internetu nie znalazłem nic interesującego w benzynie.
Jakieś propozycje? Dodam, że mam opcję ściągnąć auto bezpośrednio z Niemiec/Holandii/Belgii/Francji, a nie kupować od Janusza biznesu w Polsce.
KubaLS
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 05 2016
Auto: Citroen C4 VTR+
Silnik: 1.6hdi 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

13 Maj 2018, 22:33

Silniki diesla w Alfach raczej nie sprawiają problemów (tzn. ich naprawy eksploatacyjne są dość drogie, ale nie droższe niż u konkurencji). Jednakże zadbana Alfa 159 z dieslem będzie kosztować trochę powyżej 20 tysięcy (a trzeba mieć jeszcze kasę na pakiet startowy). Ponadto nie każdy mechanik będzie chciał w Polsce dotykać się do Alfy (albo policzy x2 za naprawę, bo woli naprawiać Volkswageny i Ople, które zna na wylot).
W Twoim wypadku pokusiłbym się o jakiegoś zadbanego diesla (co najmniej parę lat w jednych rękach, z wiarygodną historią serwisową) np.
Opel Vectra C/Signum 1.9 CDTI (to ten sam silnik co w AR159)
Citroen C5 II 2.0 HDI
Peugeot 407 2.0 HDI
Renault Laguna II FL 2.0 dCi
Z segmentu C:
Opel Astra H 1.9 CDTI
VW Golf V/Audi A3 8P 1.9 TDI (tu trochę mało mocy)
Ford Focus Mk2 2.0 TDCI
Volvo C30/S40/V50 2.0d
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Maj 2018, 08:17

Z tym, że na Citroen C5 II 2.0 HDI 20k to też nie jest odpowiedni budżet, prędzej za te pieniądze znajdziesz AR 159( chociaż też się naszukasz). Przy AR sprawdź czy dobrze pracuje skrzynia(kłopotliwe M32) i pamiętaj o klapach wirowych do 2007 roku(a raczej na takie samochód możesz pozwolić sobie w tym budżecie) były z nimi problemy w silnik 1.9 JTDM.
reskator13
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 27 12 2016
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: nie mam

14 Maj 2018, 09:12

Z tąAr159 to tak nie szalejcie... Znam osobiście osobę, która posiada takie autko, w dieslu. Wiem ile przeszła, ile była naprawiana, praktycznie co tydzień-dwa trzeba było włożyć kupę kasy. Nie wiem czy egzemplarz powypadkowy zza granicy czy kto tym jeździł, ale sypała się niesamowicie. I ile chce za nią? Około 16/17k sobie żąda, za auto którego ma dość i chce się pozbyć. Skoro trup warty jest w ogłoszeniu 17k, to gdzie te zadbane będą?

Ja bym tu prędzej zszedł nieco z budżetem i poszukał AR156 po lifcie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Maj 2018, 11:18

Prawda jest taka, że przy każdym nowoczesnym dieslu w używanym samochodzie ponad 10 letnim może nas czekać spory wydatek. Wspominasz o alfie kolegi, ja znam kilka przypadków z innych diesli znajomych gdzie też padało prawie wszystko(czyt. typowy osprzęt diesli). Zawsze rozwala mnie ból dupy tych którzy kupili 2.0 tdi na pompo-wtryskiwaczach. Niby wiadomo, że trudno o gorsze badziewie, a potem płacz bo się psuje i sporo kosztuje :lol:
Ostatnio znajomy kupił japończyka w benzynie, a leon 2.0 tdi stoi na sprzedaż, jeździł tym może rok... a właściwie to częściej stało w warsztacie ;)
Także, jak ktoś chce diesla to musi sie liczyć z tym, że czasy 1.9 tdi 90km minęły bezpowrotnie.
reskator13
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 27 12 2016
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: nie mam

14 Maj 2018, 11:22

Akurat silnik to w tej Alfie się najmniej psuł... :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007