Auto dla studenta - Volkswagen Up! czy Hyundai Coupe ll

04 Lut 2021, 16:16

Ok, wiem że to może nie typowe porównanie gdyż są to kompletnie inne samochody, ale...

Jestem studentem, mam pracę i chcę wreszcie kupić sobie samochód. Budżet: 15-20k.
Oryginalnie chciałem kupić Audit TT, ale odpada gdyż za ten budżet jest to ryzykowny zakup, więc alternatywa to Hyundai Coupe. Tańszy, też nie najgorszy, fajnie wygląda i rzekomo tani w eksploatacji. Tyle że przeglądając ogłoszenia mam wrażenie że jednak większość to rozpadające się szroty i bardzo mało jest fajnych egzemplarzy. Teraz kolejna alternatywa to Volkswagen Up!. Małe, autko miejskie więc brak mocy ale nowsze i jeszcze tańsze w eksploatacji (ubezpieczenie).

Zależy mi przede wszystkim na radości z jazdy. Wiadomo, żaden z tych modeli to nie porsche, ale i rzekomo oba mają dobre opinie jeśli chodzi o zawieszenie i wrażenia z jazdy.

Teraz pytanie czy ktoś z was ma doświadczenie z tymi modelami i jeśli tak to - czy można kupić Coupe w dobrym stanie w polsce żeby się nie sypał? Czy Up! jako samochód miejski daje dobre wrażenia z jazdy? Co byście polecali?

Z góry dzięki za odpowiedzi!
kek
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Lut 2021, 20:26

A dlaczego wg Ciebie Audi TT to ryzykowny zakup za 20 tys?
Przecież to są 20letnie auta oparte na Golfie IV.

VW Up i wrażenia z jazdy? przy litrowym silniku? hmm zależy jakich kto wymaga wrażeń.

Audi TT a VW Up to skrajność.
pierwszy ma turbo, 180 koni lub ponad 200 (zależy jaka wersja), może do tego quattro, siedzi się nisko, widoczność średnia i do tego 2-osobowy.
Up to miejskie wozidło, takie jak Aygo, słabo wygłuszony, słaba moc poza 1,0 tsi/gti, podstawowe auto klasa A

Wiesz za chwilę to będziemy porównywać Chevroleta Sparka 0,8/50 koni i BMW E36 320i

Więc zastanów się czego oczekujesz od auta, poza młodszym rocznikiem VW Up nawet nie stał obok Audi TT i ciężko te auta porównywać.
Swoją drogą koszty w Audi TT a w takim Up-ie to jak dzień do nocy.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lut 2021, 21:11

I tu jest typowy konflikt interesów. Z jednej strony chce fajne doznania z jazdy jakie daje Audi TT, z drugiej strony boje się że do takiego 20 letniego auta trzeba będzie dużo doinwestować i niekoniecznie chce mi się na to wydawać pieniądze. Mój max budżet to 20k więc jak wydam 20k na samochód to raczej nie chcę już nic dopłacać w naprawach. Za to ttki za 15k czytałem że wychodzą rzeczy do zrobienia nawet w kosztach 9-10k.

Z jednej taki mały Up będzie mega oszczędny, ale za to boje się że będzie to nudne auto i też nie będę zadowolony. A więc sam nie wiem.

Dlatego też patrzę na Hyundaia bo wygląda na dobry kompromis pomiędzy kosztom i doznaniom, ale za to jest bardzo skąpa oferta na portalach.
kek
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Lut 2021, 22:57

Paradoksalnie z tej pary (Hyundai - VW), większych wrażeń z jazdy dostarczy... ten drugi :mrgreen:
Silnik - 3 cylindry, a więc na wyższych obrotach brzmi prawie jak r6 z BMW. W wersji 75KM nawet daje radę, nawet poza miastem. Miałem kiedyś na weekend Citgo (bliźniak Upa, inny znaczek) w wersji właśnie 60KM i mocowo była trochę lipa, ale jak już się rozpędził... :naughty:
Wyciszenie - to auto miejskie, więc cudów nie należy oczekiwać (czyt. jest lipa). +10 do wrażeń z jazdy;
Ogół - wnętrze spartańskie, jak w klasycznych autach sportowych. Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami - sport (pominę ich trzymanie boczne i wygodę, ale ta wygoda to głównie kwestia zintegrowanego zagłówka). Nadwozie kończy się tam, gdzie koła, czyli mamy bieda - gokart (brzmi banalnie, ale coś w tym jest).Bagażnika praktycznie brak, podobnie przestrzeni z tyłu. Na plus, że można sprawić sobie wersję 5d.

Podsumowując - gdyby jeździł głównie po mieście, a okazjonalnie w trasie - kupiłbym :ok:

demirbiras napisał(a):A dlaczego wg Ciebie Audi TT to ryzykowny zakup za 20 tys?
Przecież to są 20letnie auta oparte na Golfie IV.
to jak to w końcu jest, pytam ponownie?

Bo jak w jednym temacie, pewnego poszukiwanego na rynku wtórnym auta, pojawia się 1.8T, to od razu lament, że nieee, że to stare i słabe i łańcuszek i same trupy na rynku, lepiej brać 2.0 TSI (oczywiście w tym samym modelu), równocześnie pakując w jego pakiet startowy 5k, a tu nagle "20 letnie auto a Golfie IV" jest ok i nie ma się w ogóle czego bać.
Nie hejtuję, pytam poważnie, bo nie rozumiem tego podejścia.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Lut 2021, 09:10

mike napisał(a):to jak to w końcu jest, pytam ponownie?

Bo jak w jednym temacie, pewnego poszukiwanego na rynku wtórnym auta, pojawia się 1.8T, to od razu lament, że nieee, że to stare i słabe i łańcuszek i same trupy na rynku, lepiej brać 2.0 TSI (oczywiście w tym samym modelu), równocześnie pakując w jego pakiet startowy 5k, a tu nagle "20 letnie auto a Golfie IV" jest ok i nie ma się w ogóle czego bać.
Nie hejtuję, pytam poważnie, bo nie rozumiem tego podejścia.


Tak, wiem że nie hejtujesz po prostu nie rozumiesz czytanego tekstu, w którym miejscu ktoś pyta o TSI, pomijam że to nie ten budżet? Z resztą na UP! 70 konne też...w sumie to o GTI wersji możemy pogadać, wyjdzie na to samo.
Poza tym gdzie napisałem że 1,8T to najcudowniejszy silnik pod słońcem? albo TT przy takim budżecie to lalka prawie jak salon, serwisowana w ASO?
Ale to nie znaczy że ma 50 tys kosztować...
Także zacznij czytać ze zrozumieniem i będzie ok :yes:

Po prostu w przeciwieństwie do polityki tego forum nie uważam że jedyny silnik turbo VAG-a który się udał to 20 letnie 1,8T bo są po prostu fajniejsze silniki, a tutaj 1,8T bo gaz można założyć i potem głowice wymieniać itd.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Peugeot 508
    Peugeot pokazał swoje najnowsze dziecko - 508. Po bezpłciowym poprzedniku w końcu mamy dawkę zadziorności. Nie wiem jak Wam ale mi bardzo podoba się kokpit mimo, że nie jestem fanem dotykowych ekranów oraz piękny tył. ...
    Audi A8 hybrid
    Audi A8 łączy wydajność hybrydowego silnika sześciocylindrowego ze zużyciem paliwa motoru czterocylindrowego. Jednostka 2.0 TFSI wespół z silnikiem elektrycznym generują 180 kW (245 KM) mocy. Maksymalny moment obrotowy ...