Auto dla syna

08 Lip 2010, 11:48

To podlega dyskusji a, że nie masz w niej argumentów to inna sprawa.
Jeśli samochód ma inne silniki i inną płytę podłogową(czyli cechy które w największym stopniu świadczą o pokrewieństwie konstrukcji) to trudno je nazwać praktycznie takimi samymi.
Na tej samej zasadzie Golf, Megane i Bravo to braterskie konstrukcje bo ogóle założenie było takie samo :lol: w tym przypadku nawet założenie nie było takie samo bo Astra to kompakt ze średniej półki a Lanos budżetowy.
Ojciec kumpla nie jest dla mnie żadnym autorytetem w tej dziedzinie, przykro mi.
Też polecam Lanosa.
Pozdrawiam.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lip 2010, 11:57

Jasiek90 napisał(a):Silniki w Lanosie nie są konstrukcji Opla ani nawet koncernu GM, to konstrukcja Daewoo powstała przy współudziale firmy Ricardo która jest angielska i z Oplem nie ma nic wspólnego.



kolego piszesz bzdury !! to wytłumacz teraz dlaczego na każdej części jest logo GM !! ??? i dlaczego jak wymieniałem rozrząd (zawsze kupuję lepsze części) to dostałem części GM do Astra/Lanos/Kalos !! ?? wymieniłem drążki kierownicze i co ? OPEL ASTRA !!!
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

08 Lip 2010, 11:59

ta ibiza kosztuje 4000ale wujek da mi za 2700 opłaca się.
życie jest tylko jedno
dawig
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: bytom

08 Lip 2010, 12:02

"Jednostki napędowe Silniki E-TEC (Energetic & Efective TEChnic) - opracowane w niemieckim ośrodku technicznym Daewoo, przy udziale angielskiej firmy Ricardo. Nie są to konstrukcje firmy GM Opel jak jest to przyjęte i uznawane przez mechaników. Silniki o takiej samej konstrukcji produkują inni wiodący producenci samochodów, o nazwach ECO-TEC (OPEL), DURATEC (FORD), E-TEC (DAEWOO)."
http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Lanos
Bo to ten sam koncern więc logiczne, że on produkuje części i umieszcza logo na swoich produktach.
Silniki i płyta się różnią więc o niemal identycznej konstrukcji nie ma mowy.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lip 2010, 12:03

Barol ma racje a że Ty nie chcesz wierzyć no to bywa.Bo tak naprawde sprawa z Daewoo wygląda tak Lanos to nic innego jak zerżnięta Astra.Espero to Vectra,Nexia to Kadet,Musso to Mercedes,a w Nubirze i Leganzie silnik 2,0 16V to to samo co w Omedze jedynie różni się kolektorem wydechowym (nawet lepszym bo nie pęka).Do Lanos pasuje sporo części z Aśki I (w rodzinie był Lanos i śmigał na paru częściach z Aśki bo pasowały tak samo).Ale jedziemy dalej z argumentami:system hamulcowy jest identyczny jak w Oplach co skutkuje tym,że lubią się zapiekać prowadnice przednich zacisków oraz cylinderki hamulcowe.Lanos jest autem bardzo twardym,dość bezawaryjnym o dobrych silnikach.Silniki Daewoo są wzorowane na japońskich, osiągami dorównują japończykom.Jeśli Lanos ma być ekonomiczny to tylko z gazem bo benyzna lubi spalić swoje.Tyle ode mnie,jak ktoś nie wierzy no to mówi sie trudno ale taka jest prawda.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Lip 2010, 12:07

Ojciec jak kupował tarcze hamulcowe do Lanosa to gościu w sklepie mu powiedział że do Lanosa nie ma ale są do Astry bo to jest to samo wiem bo byłem przy tym.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Lip 2010, 12:08

a może escort
życie jest tylko jedno
dawig
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: bytom

08 Lip 2010, 12:09

Do mojego W202 pasuje sporo części z W201, W210 czy W124 i co z tego wynika
? w 308 wiele części jest identycznych jak w Citroenach.
Popatrz na części do modeli w poszczególnych markach i zobacz do ilu modeli w obrębie tej marki/koncernu one pasują.
Bardzo rzadko zdarza się, że są one wyszczególnione do tego jedynego modelu bo to się po prostu nie opłaca.
Logiczne jest, że wiele części jest współzamiennych z powodu cięcia kosztów ale nadal nie można mówić, że Lanos=Astra.
Musso to Mercedes? na takiej samej zasadzie mogę powiedzieć, że Peugeot to BMW/Mini a Saab to Fiat wszystkie łączą te same silniki.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lip 2010, 15:35

dawig napisał(a):ta ibiza kosztuje 4000ale wujek da mi za 2700 opłaca się.


Ja bym go kupił, jeżeli jest w dobrym stanie. Nawet jeżeli byś się w końcu zdecydował tutaj na jakiś konkretny model to i tak zniechęcił byś się przy poszukiwaniach, bo w Polsce ciężko znaleźć coś sensownego. Widzę, że sam się o tym przekonałeś jadąc na oględziny Lanosa. Na zdjęciach i w opisach zawsze jest wszystko idealne, dopiero przy oględzinach człowiek się załamuje. W końcu doszło by do tego, że byś szukał cokolwiek w miarę dobrym stanie. Dlatego na pewno wolałbym kupić coś od rodziny tym bardziej, że cena jest dość atrakcyjna.
Seat Ibiza mk2 nie słynie z jakichś poważnych wad. Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza.
Frugo
Początkujący
 
Posty: 122
Miejscowość: Wrocław

08 Lip 2010, 16:29

Jasiek90 napisał(a):Popatrz na części do modeli w poszczególnych markach i zobacz do ilu modeli w obrębie tej marki/koncernu one pasują.
Bardzo rzadko zdarza się, że są one wyszczególnione do tego jedynego modelu bo to się po prostu nie opłaca.
Logiczne jest, że wiele części jest współzamiennych z powodu cięcia kosztów ale nadal nie można mówić, że Lanos=Astra.



To niestety jest prawda, podobnie rzecz ma się np. mojego samochodu, zwłaszcza silnika i niektórych części nadwozia. Np. wiele części do silnika pasuje do Audi A6/Passata/A4 a nawet do Volvo z tym samym silnikiem. A raczej ciężko by było powiedzieć że A6 = T4.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Lip 2010, 20:58

Musso to w połowie Mercedes ML (silnik,skrzynia,zawieszenie,elektryka).Tylko "buda" jest koreańska,ale i tak jej niczego nie brak.Jest jeszcze jedno Daewoo "udające" Mercedesa,mianowicie Chairman,wyglądem troche przypomina miśka W140.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Lip 2010, 22:53

Kpisz czy o drogę pytasz?
Jak Musso wchodziło na rynek Mercedes zaczynał pracować nad ML'em.
Silnik jest ten sam co w ML ale tylko benzynowy bo diesel 2.9 w MB nie występował, skrzynia jest z Mercedesa z zawieszeniem i elektryką to już pudło w ML'u te układy są dużo bardziej skomplikowane niż w Musso bo i inne zadania przed nimi postawiono.
Jeśli silnik i skrzynia to dla Ciebie cały samochód to nie dziwię się, że Musso=ML.
Idąc Twoim tropem to C-klasa=Nubira bo ich wolnosące dwulitrówki mają tę samą moc.
Dlaczego właściciele DU na siłę twierdzą, że ich samochód to trochę uboższa wersja odpowiednika droższej marki?
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lip 2010, 23:08

Nie napisałem że cały samochód no ale jak kto woli.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Lip 2010, 23:11

Dajcie już spokój bo to i tak do niczego nie prowadzi :roll:
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Lip 2010, 23:58

Nie wiem po co ta dyskusja, Daewoo to po prostu Daewoo i tu nie ma nad czym dyskutować, części pasują od innych aut bo takie jest założenie, DU nie wymyślało zbyt dużo tylko ciągnęło technologię od innych żeby wszystko wyszło jak najtaniej. Stąd bardzo niskie ceny samochodów. Dlaczego Daewoo wzoruje się na innych markach a nie odwrotnie? Ano dlatego że samo w sobie nie ma nic do zaoferowania i nie może być wzorem dla innych.
"Nie wiem co się tak uparłeś na to V6 skoro byle Opel, czy Ford to ma..."
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)