Auto do 10.000

01 Wrz 2010, 12:55

Witam! Mam 19 lat i powoli myślę o kupnie pierwszego samochodu.
Skończyłem niedawno szkole i niedługo zacznę pracować... więc trzeba coś kupić.

W prawdzie to dopiero za kilka miesięcy będę kupował bo muszę troche kasy nazbierać i reszte kredyt ale wolę już się poradzić na przyszłość.

Myślałem o Toyocie Avensis I Mitsubishi Carsmie też I generacji (raczej z silnikiem diesla bo już trochę większy wybór) albo hondzie civic VI hatchback albo ewentualnie coupe. Też trochę mi zależy na dynamice.

Nie tylko w gre wchodzą oczywiście japońskie marki mogą być też propozycję jakiś niemieckich producentów ;]

Ale mam też taki dylemat diesel czy benzyna ;/ jak benzyna to najlepiej w gazie ale troche ciezko znalesc dobre auto z instalacja lpg takie jakie mam na myśli a przynajmniej w przestępnej cenie.

Nie wiem dokładnie ile będę km robił na miesiąc ale wydaje mi się że wolał bym diesla ale może ktoś mnie przekona do benzyny.

Proszę bardzo o pomoc!!!
Tuki
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.2 16V 80KM
Skrzynia biegów: Manualna

01 Wrz 2010, 13:40

Myślałeś może nad BMW 316 E36??Jak na początek myśle że wystarczy spokojnie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Wrz 2010, 13:41

Po pierwsze kredyt na auto to błąd, a na stare auto to błąd podwójny. Po drugie - zaplanuj ile tych km będziesz robił, bo jak nie walisz często grubych tras to diesela odpuść.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Wrz 2010, 14:04

Jak dla mnie to bmw odpada za bardzo awaryjne i drogie czesci jak dla mnie chyba ze ktos stosuje chińskie zamienniki. No ale może mnie przekonasz do bmw może mają jakieś zalety i nie będę za dużo musiał w nie wkladać. Z tym dieslem to napewno czasami zdaży się jakaś dłuzsza trasa ale to nie za często. I troche bardziej skłanie mnie to do diesla że jest stosunkowo mniej awaryjnym silnikiem nie ma takich problemów jak w benzynie np z zapłonem (świece kable zapłonowe cewka itp...) mimo że jest trochę tańszy i mniej włoże w ubezpieczenia przegłądy to zaś na benzynie mogę stracić to co zaoszczędziłem myślę że na miesiąc dał bym rade zrobić 2tys. km

A co najgorze to ciezko bedzie znalesc diesla i benzyne z LPG najwiecej jest samych benzyniakow bez instalacji ;/
Tuki
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.2 16V 80KM
Skrzynia biegów: Manualna

01 Wrz 2010, 14:11

Kto Ci powiedział że BMW jest awaryjne??A co do beemek na lpg to wystarczy tylko poszukać:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
linki przykładowe z Twojego województwa.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Wrz 2010, 14:16

Słyszałem równiesz i to nie odbyle kogo ale tylko słyszałem że silniki BMW nie za bardzo lubią gaz w porównaniu np do silników mazd które świetnie sobie z gazem radzą.

Ale dzięki biorę to bmw pod uwagę każda wasza propozycja jest dla mnie cenna!

Czekam na jeszcze jakieś propozycje i argumenty które by skloniły mnie do kupna takiego a nie innego autka :D

Na pewnej stronie internetowej znalazłem troche informacji na temat bmw 316 i jeden z uzytkownikow takiego autka napisal:

Auto jest trzy lata w Polsce i poza wymianą oleju i paska rozrządu żadnych poważnych awarii.Od dwóch lat mam też wstawiony gaz ale nie sekwecnja troche dużo pali potrafi i ponad 10 litów na setke ale tym się nie przejmuję.

Spalanie jakie podają to benzyny: od 6.3 do 13.0 a gazu: od 9.7 do 12.5 a jak wiadomo jestem młody i mi troche zalezy na ekonomice[/b][/i]
Tuki
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.2 16V 80KM
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 13B-REW - Mazda
    Na liście słynnych silników stosowanych w autach sportowych nie mogło zabraknąć jednostki Wankla. A skoro o silniku z wirującym tłokiem mowa, to na myśl od razu przychodzi Mazda i jej sportowy model RX-7. Prawdopodobnie ...
    McLaren P1 hybrid - 2,8 sek., 903 KM
    Propozycja z Wielkiej Brytanii to jeden z najmocniejszych samochodów, obecnych na światowym rynku, zastępująca legendarny model F1. Postanowiono w niej sięgnąć po najnowsze, dostępne rozwiązania. Z tego powodu pod ...

01 Wrz 2010, 14:26

To ciekawe od kogo to słyszałeś,bo BMW dobrze znosi gaz ale za to Mazda nie bardzo lubi bo często wypalają sie gniazda zaworów.

Na miesiąc mówisz że około 2tys.km zrobisz więc na rok wychodzi jakieś 24tys więc za jakims dielem można sie pooglądać.
moje propozycje:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Wrz 2010, 14:36

barol91 napisał(a):To ciekawe od kogo to słyszałeś,bo BMW dobrze znosi gaz ale za to Mazda nie bardzo lubi bo często wypalają sie gniazda zaworów.

Na miesiąc mówisz że około 2tys.km zrobisz więc na rok wychodzi jakieś 24tys więc za jakims dielem można sie pooglądać.
moje propozycje:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Twoje propozycje są nie głupie tylko zapomniałem o czymś wspomnieć wolał bym auto 4/5 drzwi... nooo ale w ostateczności mogł bym kupic dwu drzwiowe coupe.

Seat 1.9 TDI 110 km super osiągi silniki JTD podobno bardzo dobre
Tuki
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.2 16V 80KM
Skrzynia biegów: Manualna

01 Wrz 2010, 14:52

To możesz poszukać Cordoby TDI.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Tak to prawda silniki TDI jak i JTD to bardzo udane konstrukcje.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Wrz 2010, 15:07

A propozycje które ja podałem nie sa zbyt dobre dla mnie ?
Tuki
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.2 16V 80KM
Skrzynia biegów: Manualna

01 Wrz 2010, 16:01

Ja bym wolał benzynę niż diesla fakt ekonomiczny jest pali mało wszystko fajnie ale przychodzi zima i nie wiesz co Będzie. znajomy ma busa vw T5 1.9tdi 2005r i Passata 1.9tdi nie wiem który rok ale jest to B5 po Lifcie.kupił we 2 samochodach nowe akumulatory w tym samym czasie Passat elegancko palił całą zimę a T5 dno... nie chciał palić wcale... kolega miał Reno Megan 97r diesla porażka psuł się ciągle potem miał golfa III 1.9tdi tez nie był zadowolony... teraz kupił Vectre b benzyna 1.8 16v po lifcie i ma święty spokój w środeczku cichutko tylko sama benzyna spalanie 8l a z klimą 10l około... mój wuj ma tez taką Vecte tylko przed liftingową tez 1.8 16v z gazem sekwencyjnym i pali mu ok 9-10l gazu czyli ok 20zł =100km:) i nic silnikowi nie dolega w zimę odpala zawsze. w zimę to moja stara calibra 91r paliła przy największych mrozach :) kolega ma opla kadeta też w dieslu w zimę przy większych mrozach o odpaleniu może tylko pomarzyć xDD ale tez ma Astre II 2.0dtl to pali elegancko jeździłem tym i jeśli diesla to bym kupił właśnie Astrę II 2.0dtl 16v chodź to diesel to silnik o wiele lepiej brzmi niż np 1.9tdi w środku jest ciszej niż np w Passacie 1.9tdi i fajnie się tym jeździ:) ale i tak szczerze wole benzynę i zawsze będę wolał... a co do części Benzyna/diesel np świece do Benzyny komplet 70zł(4świece) do diesla 40zł jedna... nie wspomnie o takich częściach jak wtryski albo pompa paliwa w serwisie te części do diesla kosztują kosmiczną kasę np. pompa paliwa do merca 124 w dieslu w serwisie 9tys zł z 20% zniżką :) a jeśli chodzi o samochód z lpg to zadbaj o to żeby też jeździł na benzynie. Nierozgrzany samochód najlepiej odpalać z benzyny i poczekać aż temperatury trochę złapie i dopiero na gaz przełączać wtedy najmniej będziesz niszczył silnik i parownik najdłużej pożyje:) chyba ze masz Lpg sekwencyjny to nie musisz się o to martwić bo jeśli odpalasz samochód to komputer sam wie kiedy przełączyć na gaz(silnik musi się rozgrzać do ok 30stopni dopiero jedziesz na gazie jeśli jest rozgrzany i odpalasz drugi raz od razu na gaz się przełączy ) wybór należy do ciebie :)
...samochód jest najwspanialszym wynalazkiem...
Konrado125
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: Kielce
Auto: Bmw e36 1.6 102km

01 Wrz 2010, 17:18

Tuki napisał(a):Słyszałem równiesz i to nie odbyle kogo ale tylko słyszałem że silniki BMW nie za bardzo lubią gaz


Niemieckie auta lubią się z gazem, bardziej niż japońskie. Gaz w BMW jak najbardziej, ale dwa warunki - sekwencja no i zakładana nie u byle kogo, bez oszczędzania na podzespołach.

Tuki napisał(a):Jak dla mnie to bmw odpada za bardzo awaryjne i drogie czesci jak dla mnie


Kto i gdzie Cię tak skrzywdził? BMW to jedne z najmniej awaryjnych aut (potwierdzone od wielu lat w raportach bezawaryjności dekra/tuv). Problem leży w czymś innym - te auta robią b. duże przebiegi to raz, dwa często trafiają w ręce domorosłych ścigantów, którzy nie wiedzą jak poprawnie eksploatować ołówek, a co dopiero taki samochód. Katują, katują, na części pieniędzy już nie ma, a jak auto zaczyna "słabiej" jechać to sprzedają. No i oczywiście tacy ludzie lubią też się rozbić. Ponadto przynajmniej połowa ma poskręcane liczniki. Cała sztuka polega na tym aby znaleźć egzemplarz, który uniknął w.w. wad. Jak auta są w dobrych rękach to nie do zdarcia, ostatnio słyszałem o przypadku jak koleś dzień przed sprzedażą zdjął pół miliona przebiegu z licznika w E38, klient jak dziecko cieszył się, że wkońcu trafił na zadbane 7er z oryginalnym przebiegiem. :wink:
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Wrz 2010, 18:48

Jakoś BMW (kategoria aut 10-12 letnich i starsze, bo mowa tu o aucie do 10tyś) nie widze w szczycie tych raportów ? Może masz raporty z których usunięto wszystkie inne auta ? :-D
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

01 Wrz 2010, 19:54

Tak ładnie zacząłeś temat, szukałeś w dobrym kierunku, widać niestety koledzy sprowadzili Cię na manowce. BMW za 10 tys. ? Życzę powodzenia. To co jest na rynku albo już dawno wyeksploatowane, albo poskładane z kilku innych. Oczywiście BMW to swietny samochód, ale na Boga za te pieniądze to naprawdę nie jest dobry wybór. Twoja pierwsza myśl była jak najbardziej słuszna. Pomijam tutaj fakt, że zarówno Carisma jak i Civic VI były już produkowane w europie, a Mitsu (zwłaszcza w dieslu) to takie skrzyżowanie z Renault (silnik i skrzynia). Ale wspomniane przez Ciebie samochody to bardzo dobre konstrukcje, mało awaryjne i łatwiej znaleźć zadbany egzemplarz niż w przypadku BMW, Vectry czy Passata.
Ale są to samochody duże i drogie w utrzymaniu, więc nie wiem czy dla młodego człowieka to najlepszy wybór. Jedyny właściwy typ to Civic. Najlepiej zadbana Vgen z końca produkcji 94/95 w nadwoziu Coupe. I żadna buma Ci nie podskoczy. Wiem co piszę, nadal mam w garażu moją wysłużoną 22-letnią IVgen i nadal nie jedno duuuużo większe auto nie daje rady z nim na światłach. :lol:
A dlaczego nie VIgen? Bo po pierwsze Vgen jest ładniejsza, 100% japońska i jeszcze zostanie Ci pieniędzy na rozrząd i inne potrzebne naprawy. Co prawda jeżeli mnie pamiec nie myli to VIgen w nadwoziu 3d była robiona w Japonii, ale ja osobiście zamiast kupować "dobitego" egzemplarza z 96-98 radziłbym poszukać zadbanej perełki z końca produkcji starszej generacji czyli właśnie 94-95.
Jeżeli jednak większe autko to zdecydowanie polecam Carismę, tyle że przed liftem (99/00) raczej odradzam diesla (stare francuskie 1.9TD), więc pozostaje 1.6 lub 1.8 115KM (nie GDI) które było produkowane do 97r. GDI to świetny wybór, ale nie polecam na początek bo to bardzo wdzięczna konstrukcja, ale kłopotliwa w serwisowaniu (nie to żeby się psuła, ale nasi mechanicy mają nawet problem z wymianą filtra paliwa, bo technologia ich przerasta :oops: ).
pszylepek
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Opolskie

01 Wrz 2010, 21:33

No tak civiv V ładne autko ale strasznie nie lubie dwu drzwiowych aut jeszcze jak ja miał bym takim jeździc. Wprawdzie ja do tyłu wsiadać nie będę ale jak masz zabrac ze soba 4 pasarzerow to moze byc juz irytujace.
I jeszcze jedna rzecz! duzo nie kosztuja sporo pieniedzy bym zaoszczedzil lecz czy taki starszy egzemplasz nie będzie juz zabardzo wytłuczony i wyeksplatowany ? Bo wiem jak np maja francuzkie auta a konkretnie reno autko fajne a samochod z 97 rocznika i juz w nim wszystkie plastiki trzeszcza, skrzypia itd... i czy nie bedzie problemow z korozja nie wiem czy honda ma ocynkowana blache tak jak audi czy vw

Jezeli macie jeszcze jakies propozycje aut troche tanszych mniej wiecej w granicach 6.500 tys a sa warte siebie to piszcie tez bede brał pod uwage.

A i zapomniał bym, ja mam zamiar ten samochod eksplatowac przez jakies co najmniej 5 lat dlatego miezylem tak cenowo wysoko... ale jak juz wspomnialem jak bedzie tansze i nieco starsze a godne polecenia to czemu nie.
Tuki
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.2 16V 80KM
Skrzynia biegów: Manualna