Auto do 10-12k, diesel

21 Maj 2011, 13:21

Witam,
jestem studentem, ostatni rok, poszukuję małego auta do 10-12k, dieselek?
warunki nieduże, klima i 4/5drzwi ;)
beda robione trasy do 100km i czesciej o wiele miasto: Poznan

Myslalem o Opel Corsa 01-02r?
Fiesta 02r?
Obydwa auta maja male dieselki jak widzialem, 1.4 badz 1.7 wiec oszczedne autka;)
moze Focus z tych troche wiekszych? tez cos kolo 01?

Prosiłbym o porady co do tych aut, a moze jakies propozycje co do innych?
Dzieki bardzo i pozdrawiam Mobilnych
saided
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Fiesta mk6
Silnik: 1.4 TDCI 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2003

21 Maj 2011, 13:33

A nie lepiej benzyna + LPG, niz diesel?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

21 Maj 2011, 13:35

focus bedzie napewno bardziej komfortowy lepiej sie bedzie prowadzil i wiekszy bagaznik takze na jakis wypad za miasto bedzie raczej lepszym wyborem niz fiesta czy corsa

w focusach I byl jeden diesel 1.8 za to w czterech wariantach mocy 75 i 90KM (bez cr) oraz 100 i 115KM (na cr) znajomy ma takiego w kombi (na cr ale nie wiem ktory wariant) i nie narzeka
Nanek
Początkujący
 
Posty: 230
Miejscowość: z kątowni ;)
Auto: Audi 100 C4 2.8 V6

21 Maj 2011, 16:21

myslalem o tym b+lpg ale jakos nie jestem chyba do konca przekonany..
a co do focusow, kusza mnie, nie powiem.. tylko przy malych autach typu fiesta czy corsa przebiegi sa 2razy mniejsze anizeli w focusie czy tam asterce..
no i prawie wszystkie dostepne to kombi;)
i spalanie to tez chyba bedize roznica przy 1.8 d i budzie focusa anizeli fiesta 1.4? czy cos takiego..
saided
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Fiesta mk6
Silnik: 1.4 TDCI 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2003

21 Maj 2011, 18:51

Trasa do 100 km, to nie trasa... . Jak auto użytkujesz na co dzień? W mieście, na krótkich dystansach? To bierz benzyniaka bez LPG. Raz na jakiś czas przejedziesz się 100 km, to nie odczujesz różnicy. Diesel spali 5 litrów, a benzyna, jak ją pociśniesz 7.

Jak codziennie będziesz jeździł na krótkich odcinkach, to Ci się zimą LPG nie załączy.

Wg. mnie diesel jest silnikiem do pracy. Ma sens w samochodach jeżdżących codziennie w trasy. LPG jest dla ciułaczy, co to chcą mieć samochód, ale do końca ich na niego nie stać. Montują LPG, zajmują sobie miejsce butlą w bagażniku, albo wyrzucają koło zapasowe, niszczą silnik i narzekają, że auto potrafi zastrajkować, albo gasnąć, bo instalacja szwankuje.

Przebiegi do 15 tys. km rocznie i miasto? Tylko benzyna.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

21 Maj 2011, 19:20

Dishman napisał(a):niszczą silnik i narzekają, że auto potrafi zastrajkować, albo gasnąć, bo instalacja szwankuje.


http://www.autoflesz.pl/artykuly/1747,C ... ilnik.html

http://instalacje-gazowe-do-aut.pl/gene ... ny-wtrysk/
Nanek
Początkujący
 
Posty: 230
Miejscowość: z kątowni ;)
Auto: Audi 100 C4 2.8 V6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak nowe paliwo E10 działa na olej silnikowy?
    Czy dodatek nowego paliwa E10 może wpłynąć na kondycję oleju silnikowego? Jakie kroki należy podjąć, aby zapewnić właściwe smarowanie silnika w obliczu wprowadzenia benzyny z większą ilością biokomponentów? Odpowiedzi ...

21 Maj 2011, 19:24

Jezeli sie silnik do gazu nadaje, to nic mu sie nie dzieje, problemem jest tylko wyzsza temp spalania gazu od benzyny o okolo 10 stopni, jezeli glowica to wytrzyma(na dluzsza mete), to 0 problemu, czasami w niektorych motorach lubi padac czesto uszczelka pod glowica i to tyle.

A jak bedzie duzo jezdzil po miescie, to mu sie w koncu i tak na LPG przelaczy, nawet w zimie... jak kupi auto odrazu z LPG to sie bedzie mu to oplacalo jak najbardziej.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

21 Maj 2011, 19:27

wszystko zalezy od samego silnika od instalacji i od tego czy tankujemy na dobrych stacjach czy gdzies u "jozka" za 15% taniej

tak samo jak z benzyna czy ropa gowno tankujesz do dupy pojedziesz :D
Nanek
Początkujący
 
Posty: 230
Miejscowość: z kątowni ;)
Auto: Audi 100 C4 2.8 V6

22 Maj 2011, 00:25

Nanek napisał(a):tak samo jak z benzyna czy ropa gowno tankujesz do dupy pojedziesz

Sam podajesz źródło w którym jest zawarte:
Może być ich kilka: niepoprawne działanie instalacji gazowej, nieprawidłowy dobór instalacji do silnika (szczególnie turbo i do wtrysku bezpośredniego), brak staranności i kultury technicznej, nieodpowiednie tzw. softy do założonego zestawu

Jak dla mnie wystarczająco dużo "ale" żeby na LPG nie jeździć.
Większość znajomych którzy mają problem z wolnossącą benzyną, ma instalacje LPG i problem jest nie tyle z silnikiem co z instalacją właśnie.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

22 Maj 2011, 00:36

Dishman napisał(a):
Nanek napisał(a):tak samo jak z benzyna czy ropa gowno tankujesz do dupy pojedziesz

Sam podajesz źródło w którym jest zawarte:
Może być ich kilka: niepoprawne działanie instalacji gazowej, nieprawidłowy dobór instalacji do silnika (szczególnie turbo i do wtrysku bezpośredniego), brak staranności i kultury technicznej, nieodpowiednie tzw. softy do założonego zestawu

Jak dla mnie wystarczająco dużo "ale" żeby na LPG nie jeździć.
Większość znajomych którzy mają problem z wolnossącą benzyną, ma instalacje LPG i problem jest nie tyle z silnikiem co z instalacją właśnie.

To nie reguła. A większość twoich znajomych zakładała LPG u mechanika w przydrożnej szopie ?
Mam zepsuty klakson. Obserwuj środkowy palec u ręki.
S3bastjan
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Trzebiatów

22 Maj 2011, 08:21

Dishman napisał(a):Większość znajomych którzy mają problem z wolnossącą benzyną, ma instalacje LPG i problem jest nie tyle z silnikiem co z instalacją właśnie.


chyba kupuja najtansze instalacje ktore montuja w jakis zapyzialych warsztatach wybacz kolego ale ja osobiscie nie znam nikogo kto nie oszczedzajac na instalacji mial z nia wieksze problemy koles mial vito I 2.8 V6 kupil je jakies 6-7 lat temu z przebiegiem troche ponad 100k km zalozyl gazownie nie pamietam za ile a nie chce zmyslac ale to bylo pare ladnych tysi sprzedal we wrzesniu z przebiegiem okolo 450kkm i nie mial z autem zadnych problemow znam tez ze 2 osoby ktore jezdza na lpg silnikiem z turbo i tez nie narzekaja
Nanek
Początkujący
 
Posty: 230
Miejscowość: z kątowni ;)
Auto: Audi 100 C4 2.8 V6

22 Maj 2011, 08:52

Niestety większość ludzi szuka gdzie można załozyć najtaniej i potem sa takie efekty.
Jak załozysz drożej, u fachowca i na dobrych podzespołach żadnych problemów nie będzie.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

22 Maj 2011, 09:54

Kupic samochod juz z zalozona sekwencja od BRC i sie nic nie bedzie dzialo, kazdy gazownik naprawi i prawidlowo wyreguluje taka instalacje, bo jest najpopularniejsza w Polsce. A jak pojdziesz do Wieska ze stodoly z holendrem, to po jego naprawie, bedzie gorzej dzialala niz przed naprawa.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

22 Maj 2011, 11:29

Nie, zakładane normalnie w punktach z instalacją LPG.
LPG jest kolejną instalacją, która wymaga regularnego serwisu i korekt.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

22 Maj 2011, 11:33

Jak Chcesz Małe to Corsa bedzie dobre moim zdaniem...
Blaider#
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: yyy...