REKLAMA
Witam , na wstępie zaznaczę, że przeglądałem kilkanaście tematów z ostatniego okresu odnośnie 10 tys zł ale chodziło głównie o LPG czy marki typu Audi, BMW a takich ograniczeń nie mam.
Obecny samochód jest już leciwy i wymaga nakładów znacząco przekraczających jego wartość choćby z uwagi na korozję w związku z tym zaistniała konieczność wymiany Golfa III 1,6 75 KM rocznik 1995 na coś nowszego.
Przy budżecie 25 tys. kupiłbym Kia ceed i tematu by nie było, natomiast w związku z wydatkami mieszkaniowymi budżet wynosi 10 tys. zł.
Przy wyszukiwaniu ograniczyłem rok produkcji na 2004 żeby mieć ograniczoną liczbę modeli. Przebieg roczny to max 4000 km z tego 85% miasto, reszta to wypady coś pozwiedzać lub do szpitali z rodziną więc montaż LPG nie ma sensu tym bardziej zakup diesela.
Na kombi to zbyt mały budżet chyba, że Golf IV do 2002 r. więc musi być hatchback najlepiej 5 drzwiowy i wielkości golfa, choć zdaje sobię sprawę, że część będzie mniejsza
Teraz modele :
- Ford Fiesta Mk6
- Opel Corsa C - bo w te D za 10 tys. nie wierzę, że nie miały przygód a z tego co niejednokrotnie tu przeczytałem nikt nie poleci tu kupić "złoma" i o to mi chodzi.
- Opel Astra H auto chyba ok ale nawet 2004 r. nie powinien w dobrym stanie być tylko za 10 tys.
- Renault Clio II
- Skoda Fabia I
- Volkswagen Polo IV
- Opel Meriva I
W najlepszym stanie to chyba można znaleźć Clio przy czym czytając opinie o każdym modelu opinie są podzielone, dlatego jestem ciekaw co Państwo by wybrali, z podanych modeli to w tematach jako alternatywy dla Audi/ BMW pojawił się tylko Fiat Grande Punto czy faktycznie to najlepszy wybór ?
Spalanie będzie zbliżone więc na pewno istotna jest bezawaryjność, w Golfie poza wymianą rozrządu, elementów systemu hamulcowego czy amortyzatorów nie było wielkich problemów ale średnio wyszło ok 30 tys przez 10 lat. Pytanie co wybrać na 10 następnych to tak z przymrożeniem oka. Oczywiście jeśli warto kupić coś wyprodukowanego przed 2004 r. chętnie dowiem się co