Auto do 10 tyś

15 Sty 2015, 23:05

Witam,

Po przeczytaniu wielu tematów w tym dziale stwierdziłem, że ja również potrzebuję porady.
Mianowicie szukam auta, które będzie zarówno wygodne jak i mało awaryjne i tanie w eksploatacji. Roczny przebieg to max 15 km. 70 % miasto - 30 % trasa (odcinki max 100 km).
Pytanie czy jest w ogóle sens rozglądać się za silnikami diesla , czy lepiej odrzucić ten pomysł już na starcie?
Odcinki, które pokonuję na co dzień to np 5-10 km w tę i z powrotem i tak 5 razy dziennie.
W razie potrzeby byłbym w stanie odłożyć jeszcze z 2 tyś choć wolałbym nie.

Rozglądając się po necie, z wyglądu wpadły mi w oko : Audi a4 b5, Toyota corolla e12.
Za czym byście się rozglądali?

Pozdrawiam i liczę na pomoc z Waszej strony.
GTK
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Seat Ibiza I

16 Sty 2015, 11:59

Z takim przebiegiem to tylko benzyn + ew. gaz (chociaz ja tego drugiego jakoś nie trawię). Mam podobne przebiegi i odpuściłem sobie diesel.

GTK napisał(a):Rozglądając się po necie, z wyglądu wpadły mi w oko : Audi a4 b5, Toyota corolla e12.


Audi a4, b5 może i coś znajdziesz, ale zadbany egzemplarz nie zajeżdżony to graniczy z cudem. Ja osobiście nawet na nie nie patrzę. Przereklamowane auta i wywinowane ceny bo to audii.

Toyota E12 - ewidentnie nie Twój budżet :no: Musiłbyś mieć coś ok. 15k, żeby trafić coś sensowego. W Twojej kwocie rozejrzyj się za E11, ale z tego co się sam zorientowem to strasznie mało jest tych samochodów na rynku. Widnocznie ludzie nie chcą cie tego pozbywac za 6k :wink: Ale jakbyś znalazł jakąś godą uwagi ofertę, to zostałoby Ci jeszcze jakieś 2k na pakiet startowy.

Ja z podobnymi parametrami co Ty rozglądam się za:
- Opel Astra G - 1.6 8V 75 KM ale najlepiej po 2004 1.6 8v 80KM - później opcja z LPG
- Skoda Fabia w benzynce 1.4 (ale słabe mają wyposażenie, klimatyzacja jest w co dziesiątym - uwaga na poflotowe!)
- Peugeot 406 1.8 benzyna / 1.6 benzyna (trudno znaleźć dobrą benzynkę)
- Ford Focus 1.6 lub 1.8 beznyna (ale boje się tej korozji i delikatnego zawieszenia)

A jak miałbym się zdecydować na diesla, to biorę pod uwagę:
- Ford Focus 1.8 TDDI (nie TDCI!)
- Peugeot 307 2.0 HDI po 2003 r. - tutaj budżet 10k jest taj na styk, więc do ostrej negocjacji :)
- Rover 45 diesel 2.0 (101KM), lub inne odmiany mocy 105, 113KM

P.S. Ja obecnie negocjujż Suzuki Liana 1.6 16v 2004 r. od pewnego właściciela. Ale negocjacje się przedłużają, bo właściciel zakochany w tym aucie i nie chce zejść z ceny nawet 500 zł :sly:
Jav
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen Saxo / VW Transp. T5
Silnik: 1.2 / 1.9 TDI 2005r
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sty 2015, 23:00

Tak myślałem, że diesel nie jest dobrym rozwiązaniem.
Szczerze mówiąc E11 nie powala mnie na kolana. Nie w moim typie. Być może faktycznie jest to bardzo dobry samochód, lecz źle bym się w nim czuł.

E12 z początków produkcji jest szansa znaleźć z tego co widzę, tylko czy nie są to auta w tragicznym stanie. :)
GTK
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Seat Ibiza I

16 Sty 2015, 23:30

Odpuść sobię naprawdę to e12 jak masz 10 tys. Jak znajdziesz, to z najniższej półki cenowej ofert tego auta, co za tym idzie = kłopoty i efekt skarbonki. Albo ustrzelisz auto poflotowe :/

Ja kieruję się prostą zasadą. Przykładowo oferty Astry G w 1.6 8v rozkładają się od 7k do 14k. Na starcie odrzucam najniższą i najwyższą cenę, a to co zostanie dzielę na pół i tym sposobem wiem, że taka Astra, kosztująca 10-11k i więcej, jest godna uwagi. Wszystko co schodzi poniżej tej średniej, to proszenie się o kłopoty. :wink:

Ale życzę powodzenia, jak chcesz kupić e12 w tym budżecie i zaczniesz szukać na terenie całej Polski, to może cudem znajdziesz :lol:
Jav
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen Saxo / VW Transp. T5
Silnik: 1.2 / 1.9 TDI 2005r
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sty 2015, 23:43

Prawdę mówiąc na pewno nie chciałoby mi się szukać po całym kraju "okazji" e12.

Astrę G na pewno w tych pieniądzach znajdę z tego co widzę.
GTK
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Seat Ibiza I

16 Sty 2015, 23:47

Oczywiście że dobrą asterkę kupisz za około 10000 złotych
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Sty 2015, 23:48

Znajdziesz, ale masz tak akurat. Będziesz się musiał trochę nachodzić. Mam tyle samo i szukam już dłuższy czas. No ale może jestem zbyt wymagający...

Jak Astra G w benzynie to tylko 1.6 8v lub 1.4 16v, ale tych pierwszych jest jak na lekarstwo. Jest cała masa 1.6 16v, ale tych nie polecają. Ja osobiście nie polecałbym tych też z Polski (mają coś ponoć gorsze wygłuszenie).

Dobra Astra z pewnego źródła i z udokumentowanym przebiegiem kosztuje swoje :D
Jav
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen Saxo / VW Transp. T5
Silnik: 1.2 / 1.9 TDI 2005r
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sty 2015, 23:52

Jav napisał(a):mają coś ponoć gorsze wygłuszenie)
Też o tym słyszałem ale ile w tym prawdy to nie wiem. Na pewno F-ki Classic miały gorszą blachę niż te niemieckie więc w dwójce może znowu coś po kosztach zrobili :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

17 Sty 2015, 00:02

właśnie ważnym szczegółem o którym nie wspomniałem jest wygłuszenie wnętrze kabiny. (jeśli o takim piszecie)
Autko musi być w środku bardzo ciche.
W sumie spore wymagania jak na auto do tej kwoty :D ciche wnętrze, wygodne, mało awaryjne, tanie w eksploatacji :D
GTK
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Seat Ibiza I

17 Sty 2015, 10:46

GTK napisał(a):W sumie spore wymagania jak na auto do tej kwoty :D ciche wnętrze, wygodne, mało awaryjne, tanie w eksploatacji :D


To ja Ci zaproponuję pewne auto :D ... Tojkę alę avena1 2,0 (bez vvti) ponieważ za 10k przepłacisz ale będzie sztuka mająca poniżej 100tyś.km. czyli jak nowa, będziesz miał komfort lepszy niż w wspominanej przez Ciebie e12, będzie cisza, będzie absolutna bezawaryjność no i najważniejsze że spali mniej albo tyle samo co e12 1,4... oczywiście nie wspominając o osiągach czyli katalogowo około 9sec do 100km/h.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Sty 2015, 13:59

Godne uwagi. Poobserwuje :)

Jakie zdania na temat seata leona w genzynce?
chyba byłby w zasięgu :)
GTK
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Seat Ibiza I

17 Sty 2015, 15:29

GTK napisał(a):Jakie zdania na temat seata leona w genzynce?
Chcesz auto ekonomiczne czy nie? Jesli ekonomiczne to nie pytaj o Leona..
1.8 z LPG ewentualnie.. bo jakoś to jedzie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

17 Sty 2015, 15:33

GTK napisał(a):Jakie zdania na temat seata leona w genzynce?

Auto dobre ale nie jest ekonomiczne.
Uprzedzając twoje pytanie bo pewnie zaraz się będzie pytał o A3 i Golf 4 to nie bo vagi nie są ekonomiczne.
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sty 2015, 15:42

No dobra, a jak z awaryjnością i komfortem jazdy związanym z tymi samochodami? :)
GTK
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Seat Ibiza I

17 Sty 2015, 15:44

GTK napisał(a): a jak z awaryjnością i komfortem jazdy związanym z tymi samochodami?

Nie ma tragedii ale też nie zachwyca.
Komfortowe vagi to A4 B5, PASSAT B5 itp. Ale A3, Leon i Golf nie zachwycają. :no:
Focus jest bardziej komfortowy.
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna