Auto do 14tyś - Honda Civic7 ?

25 Cze 2012, 11:24

Witam ;)

Jestem w trakcie "kupowania" auta. Tzn szukam i chce kupić coś na dniach ;)
Ostatecznie po wielu rozmowach z rodziną i znajomymi zrezygnowałem z kupna pierwszego auta za 30tyś.. i jednak wole zakupić coś w mniejszej cenie do "nauki" (wczesniej jezdziłem troche ale faktycznie na pierwsze auto wole kupić tańsze coby nie żałować jak je rozbije ;) )

Do czego auta potrzebuje -> Dojazdy do pracy + jazda po mieście (sklepy itp) wychodzi około 200km tygodniowo + 4 razy w roku wyjazd na około 1000km. czyli powinno wyjść około 15tyś+ rocznie.
Ważne dla mnie by auto było mało awaryjne, oraz by spalanie było przynajmniej na średnim poziomie (jakieś 6l). Nie szukam auta dużego ;) wielkościowo Golfa / Civic wystarczy mi - ale nie chce też czegoś małego.

I tutaj najbardziej zastanawiam się nad Hondą Civic VII np taką
[link do oferty na Allegro wygasł]

Tylko kompletnie nie znam się na silnikach i czytałem że 1.6 benzyna jest dużo lepsza, czy ktoś mógłby się na temat silników w tym civicu wypowiedzieć ? które są dobre a które nie warte kupna.

Mam też możliwość zakupu Golfa 4 - 240tyś na liczniku od znajomego z silnikiem 1.9 tylko tu boje się tego że przez ostatni rok mój znajomy głównie go miał w warsztacie... teoretycznie dużo wymienił części ale jednak nie chce powtórzyć jego historii ;/

Mile widziane też propozycje od was ;) głównie przymierzam się do aut japońskich itp.
Lodzik69
Nowicjusz

25 Cze 2012, 13:27

1.9 to diesel i będzie już wiekowy, więc z pewnością nie ominą Cię liczne naprawy. Moim zdaniem można sobie to odpuścić. Honda to dobry wybór, ale z silnikiem 1.4, który także jest dynamiczny i spala właśnie około 6L.
Exedy24
Początkujący

Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: AUDI A4

25 Cze 2012, 13:50

no właśnie to był problem z tym golfem - boje się trochę tego silnika. ponoć wytrzymały ale to auto już ma 14lat i tak trochę nie fajnie ;)

a co do hondy 1.4 jest dobry mówisz ?