Auto do 15 tys. zł - benzyna

26 Sty 2013, 02:05

Witam.
Niosę się z zamiarem zmiany autka. Zakup planuję na przełomie wiosna/lato chyba, że coś wcześniej ciekawego trafie:) Chciałbym przeznaczyć na ten cel 15 tys zł(zakup auta) - niechętnie więcej, bo autko jak wiadomo będzie trzeba ubezpieczyć, powymieniać co trzeba a i na jakieś wakacje chciałbym pojechać:) Na chwile obecną jeżdżę clio II 1.4 8v, nie myślałbym o zmianie, gdyby nie kilka denerwujących mnie rzeczy:) Mianowicie autko jest 3 drzwiowe, nie posiada klimy (musi być - najlepiej climatronic:)!!) i ten krótki 5 bieg... Jako,że użytkuje samochód 70% trasa (krajowa 7) i 30% warszawskie korki to ten krótki bieg jest bardzo irytujący. Samochód przy 100km/h ma 3 tys obrotów , później już jazda jest nieprzyjemna bo silniczek ma zbyt wysokie obroty. Jeżdżę przepisowo!:)
Więc czego szukam. Szukam auta najlepiej 5 drzwiowego,benzyniaka, dość bezpiecznego , z climatroniciem (ewentualnie ręczna klima), cichego wewnątrz, i rozsądnego w kwestii awaryjność / cena części zamiennych. Francuzów itp się nie boję! Na co dzień , prócz clio mam styczność z C4 SX Pack (lubię) i Megane II z 1.5 dCi z 6 biegową skrzynią i inne auta mam zamiar z nimi porównywać. Chciałbym auto segmentu C, ale rozważam też jakieś młodsze auto z segmentu B( wyrośnięte, bym wygodnie podróżował:)). Segment D chyba jednak dla mnie za duży.
Rozważam takie auta jak:
- Renault Megane II - wygodne, stylistyka mi pasuje,problem z doborem silnika..:/ 1.4 16v za słabe podobno (muszę się przejechać), 1.6 ,2.0 problem z KZFR
- Peugeot 307 - ?
- Honda Civic VII - tylko sedan, nie miałem styczności
- Toyota Corolla e12 - 1.6 w benzynce, widać już trochę po niej wiek, można trafić ciekawe wersje wyposażenia, mniej wygodne niż C4 lub Megane:/

No właśnie i tu problem... Czym się jeszcze zainteresować? Co jest warte uwagi? ( bez golfa proszę!) Na co zwrócić uwagę w w/w autach? Temat pewnie trochę pociągnę nim kupie, może komuś pomoże podczas kupowania auta za podobne pieniądze.
Pomóżcie, doradźcie!!:)
tomek7275
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 06 03 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Clio
Silnik: 1.4 8v 75 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Sty 2013, 03:16

Zacznę od corollki e12 ma jeden problem silnik który może wciągać olej. Jeżeli trafisz akurat taki który miał na gwarancji wymienianą motorownie to bedzie ok. Reszta aut (bez hondy) to folklor motoryzacyjny. Wystarczy na tym forum wejść w dział "problemy techniczne" i widać jakie auta dominują. Do 15tyś możesz kupić jeszcze Avena1 przed lifta który generalnie jest do bólu nudny pod względem nie psucia się. Silniki benz. są jeszcze starej szkoły Toyoty (bez VVTi) najlepszy silnik to 2,0 który pali w mieście 8,5l przy mocnej jeździe a LPG do 10l. Awaryjnośc na poziomie zerowym. Wymiana amorów + kilka detali przy 250-300 tyś. km.i dalej jedziesz silnik kończy się przy 400-450 tyś.km.
Bywają problemy z cewkami ale nigdy z zaskoczenia najpierw przerwie podczas jazdy i mamy około 2 miesięcy żeby kupic cewkę za 60 zł.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Sty 2013, 17:38

Dzięki za odpowiedz:) Też właśnie słyszałem o tym apetycie na olej e12. Tylko nie wiem jakie to są wartości. Ma jakieś sensowne, mało problematyczne silnik e12? Co do Ave I, jest to auto które kompletnie do mnie nie przemawia i jest do tego za duże. Chociaż Ave II jak dla mnie jest ładnym autem, może jak będę miał rodzinę to o takim pomyśle. Teraz auto tej wielkości jest mi zbędne:)
A pytanie mam co do Peugeota 307. Przeglądałem autocentrum i opinie o 307. Zauważyłem , że opinie strasznie się różnią między 307 I(2001-2005) a II generacji (2005-2008). Czy w wersji po liftingu usunęli, poprawili słabe strony 307? Ktoś może miał te 2 generację i ma porównanie? I czy w II generacji występuje samozapłon:D? Podoba mi się 307 II. A i chyba 1.6 16v daje rade. Pozdrawiam.
tomek7275
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 06 03 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Clio
Silnik: 1.4 8v 75 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

27 Sty 2013, 18:59

e12 jeżeli chodzi o trwałość to 1,4 d4d od bidy 2,0d4d najlepiej z tym 90KM
Silniki benz. biorą olej ale nie w kategorii dolewek tylko oczekiwania na wymianę.
Co do 307 nie bede się wypowiadać ponieważ miałem doczynienia z autami z Francji (w pracy, flotowo) to jest porażka jakich mało, udany francuz jest wygraną na loterii. Jak wierzysz w swojeszczęcie to kup sobie 307 :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Sty 2013, 23:47

Ja z autami z Francji też mam dużo doczynienia, sam posiadam i dużo km robię innymi:) I zbytnio nie mogę narzekać - przynajmniej tak było z moim clio, megane i c4 ojca. A do tego, że 307 z pierwszych lat jest awaryjne się po ocenach i forach muszę zgodzić. Ale co do II generacji to właśnie nie wiem co o nim sądzić. I bez sensu tak uogólniać ze auta z Francji są złe:) Każdej marce zdarzają się gorsze modele i lepsze, sęk w tym by wybrać ten lepszy bez względu na to czy jest francuski, włoski czy niemiecki.
tomek7275
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 06 03 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Clio
Silnik: 1.4 8v 75 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Sty 2013, 15:21

Tak naprawdę to różnice w awaryjności nawet przy autach 7-10 letnich są na poziomie kilku-kilkunastu procent w obrębie badanego podzespołu.
Czyli tak naprawdę to dużo większe znaczenie ma to w jakim stanie auto się kupi niż w jakiej marki się kupi.
307 czy Megane może i popsuje się parę tysięcy kilometrów wcześniej niż Corolla ale za to mają bardzo tanie części i nie zardzewieją.
Jak ktoś twierdzi, że jakieś auta w ogóle się nie psują a w innych trafienie bezawaryjnego jest jak 6 w totka to bredzi.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Sty 2013, 14:41

Jeżeli ma to być kompakt do kwoty 15 tyś zł to szukałbym mało awaryjnej Astry II z silnikiem diesla lub benzyna,będzie bogato wyposażona,lub Seata Leona- to dwa chyba obecnie najbardziej popularne samochody w swojej klasie jak i tym budżecie.
Dabtuner
Aktywny
 
Posty: 295