Taa, Peugeot 208 jest tak tragiczny, że w chwili obecnej jest najchętniej kupowanych autem tej klasy w Europie a lepiej sprzedaje się tylko Golf.
http://bestsellingcarsblog.com/2013/01/ ... 8-up-to-2/Porównaj może auta z tym samym typem silnika a nie wolnossącą benzynę z turbodieslem, dostrzegając jedynie estetykę Peugeota nie dostrzegłeś największej zalety 207 nad Fabią- układu jezdnego który podobnie jak w 206 i 208 jest genialnie skalibrowany jak na tę klasę, jedynie Ford Fiesta to podobny poziom, wrażenie zwartości nadwozia i komunikacji kierowca układ jezdny w Fabii nie spotkasz, podobnie jak zarzucającego tyłu w ostrzejszych wirażach.
W 208 dodatkowo wyeliminowano największa dla mnie wadę 207 i 206 czyli mało precyzyjną skrzynię biegów.
Dodatkowa zaleta to, że 207 były bardzo trwałe, ostatnio eLki to nowe Yarisy ale przez ostatnie 6 lat to właśnie na 207 uczono się jazdy, kolega ojca ma szkołę jazdy gdzie te auta robiły ponad 400 tys. km na LPG(1.4 75KM) oczywiście z licznymi wymianami ale ani razu nie zawiodły w czasie jazdy, zaleta prostej konstrukcji w 208 masz to samo w tej cenie dostaniesz wolnossący silnik bez bajerów typu bezpośredni wtrysk paliwa, prościutkie zawieszenie, ceny części i serwisu w ASO należą jak pewnie autor wie do najniższych na rynku.
Duży plus Peugeota na tle Chevroleta to na pewno niska utrata wartości typowa dla Peugeotów, kupisz za 4 dyszki a 7 latki jak Twój Peugeot chodzą jeszcze po 16-18 tys. zł(patrząc na ceny 207), Aveo z tego samego rocznika przy tej samej cenie początkowej to 11-13 tys. zł.