Auto do 15 tys zł

05 Lut 2017, 18:40

WItam

Planuję kupić nowe (stare) auto do kwoty 15 tys zł.
Samochodem głównie jeżdżę po mieście choć zdarzają się i większe trasy.
Zależy mi aby auto nie było za stare i nie kopciło nie wiadomo ile.
Przeglądam sobie te furki i póki co podobają mi się:
Skoda superb 1,9 tdi (131 KM)
Toyota awensis 2,2 D-4D (150 KM)
Audi a6 c5 1,9 tdi (130 KM)
Co sądzicie o tych autach? A może Wasze własne pomysły?
Proszę o opinie
Sokol123
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 06 07 1994
Auto: Audi

05 Lut 2017, 18:48

Najpierw piszesz
Sokol123 napisał(a):Samochodem głównie jeżdżę po mieście
, a później wrzucasz same diesle...
To trochę tak jakbyś wybrał się w klapkach na Mount Everest.
Do tego 2.2d w Toyocie nie jest zbyt udany. Możesz brać pod uwagę te auta w benzynie (choć nie wiem jaki jest sens kupowania biedniejszej wersji biednego Passata czyli Superba).
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Lut 2017, 19:39

Diesel w mieście to faktycznie przeciętny pomysł.

Zimny diesel mocniej kopci, a takie kopcenie wpływa znacząco na zacieranie się mechanizmu zmiennej geometrii turbosprężarki. Później trzeba je mechanicznie rozruszać.

Kolejny problem, to dwumasowe koło zamachowe. Wysoki moment, dosyć mocne strzały z powodu załączania się turbo, dużo bardziej agresywna charakterystyka zapalania/gaszenia silnika (w relacji do beznynowego)... to wszystko wpływa na przyspieszenie zużycia. Co prawda dzisiaj nie kosztuje ono jakoś bardzo dużo, ale mimo wszystko te 1700zł trzeba wydać na naprawę. Jeśli masz małą wiedzę w tym temacie i pójdziesz do pierwszego lepszego warsztatu, to może być dużo drożej.

Kolejna sprawa, to, że silnik bardzo często będzie pracował jednak na zimno. Diesle są bardziej masywne, a ich spaliny są chłodniejsze. Przez to silnik relatywnie wolno się nagrzewa.

Bardziej polecałbym silnik pod LPG - np. 1,8T, bądź 2,0 z 2 zaworami na cylinder, które fenomenalnie tolerują gaz. Co prawda w 1,8T masz dwumasę, ale w połączeniu z benzynowym silnikiem zauważalnie wolniej się zużywa. LPG da porównywalne koszty paliwa, a przy okazji będzie mniej problemów. Turbosprężarka w prawie wszystkich benzynowych silnikach ma zwykły system Wastegate, który jest o wiele mniej problematyczny, niż zmienna geometria, szczególnie w przypadku tak trudnych warunków, jak eksploatacja w mieście.

nie wiem jaki jest sens kupowania biedniejszej wersji biednego Passata czyli Superba

Sens kupowania Superb jest bardzo prosty - ma znacznie więcej miejsca z tył na nogi, niż Passat. Superb pod tym względem porównywalny jest do BMW 7 i Mercedesa S w wersjach Long.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

05 Lut 2017, 20:14

Autotesto napisał(a):Sens kupowania Superb jest bardzo prosty - ma znacznie więcej miejsca z tył na nogi, niż Passat.
gdyby tylko chciało im się jeszcze popracować nad wyglądem i jakością wnętrza to byłoby fantastycznie
Autotesto napisał(a):Kolejny problem, to dwumasowe koło zamachowe.
akurat dwumas dostaje bardziej na trasie :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Lut 2017, 20:43

co powiecie o audi a4 b6 2,0 (131 KM)
[link do oferty na Olx wygasł]
Sokol123
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 06 07 1994
Auto: Audi

05 Lut 2017, 20:45

lubi olej i LPG, a zawieszenie nie lubi polskich dróg
Jak ta skrzynia to Multitronic (a pewnie tak jest) to dodatkowa wada.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium
    Pierwszy SUV w przeszło 100-letniej historii włoskiej marki. W Stelvio przestronność i wymiary samochodu sportowo-użytkowego idealnie harmonizują z cechami charakterystycznymi dla marki. Linia nadwozia odzwierciedla bezkompromisowe ...