30 Wrz 2016, 15:58
Ogólnie każde auto można zagazować, kwestia tylko ile będziesz miał później problemów i kosztów przy takim silniku, który "nie lubi" gazu.
Z Twoich propozycji to tak:
W C4 zarówno 1.4 jak i 1.6 można gazować i nie powinno być problemów. Te silniki są żywotne, mam nawet mechanika który serwisuje dwa Peugeoty 307 (mają te same silniki) i mówi że trzymają się bdb, 400 tys. spokojnie przejadą. Ja mam od niedawna C4 więc jak coś to pytaj bo miałem podobne dylematy
Astra: tu jest trochę bardziej poplątane bo w Astrze jest dużo silników a nie wszystkie są dobre pod gaz. Zasadniczo chodzi o to, aby silnik posiadał hydrauliczną kasację luzów zaworowych. Z tego co pamiętam to 1.4 i 1.8 125KM mają hydraulikę, natomiast oba 1.6 mają luzy regulowane mechanicznie więc trzeba je sprawdzać co jakiś czas (koszty). Sytuacja wygląda tak, że najwięcej na rynku jest 1.6, 1.4 to muł a 1.8 jest rzadko spotykany. Są też silniki uturbione i któreś też się nadają. Na znanym forum o LPG jest wiele tematów o tym jakie silniki o jakich oznaczeniach można gazować bez obaw.
Mazda 3 - do gazu polecany jest silnik 2.0, o 1.6 nie wiem czy jest ok. W Mazdach może być problem z rdzą, niby wyskakuje głównie na nadkolach ale ja jestem zdania że jeśli jest na nadkolach to cała reszta tez jest zagrożona. Tak poza tym autko ok.
Focus Mk2 to tez bardzo udane auto, ale z gazem nie za bardzo się lubi. Nikt tego nie poleca gazować. powodem są delikatne gniazda zaworowe, które się wypalają przy pracy na LPG (wyższa temp. spalania) i po pewnym czasie konieczna jest regeneracja głowicy co jest kosztowne.