Auto do 15k pod LPG + Pakiet startowy

02 Maj 2017, 14:52

Witam ! Nie będę owijać w bawełnę, przejdę do konkretów, liczę na odpowiedzi i rozwinięcie tematu i mile widziane dyskusje za i przeciw. Bedę na bieżąco śledził ten temat. A więc robie rocznie 15-20 tys km. 70% trasa 30% miasto. Rzadko kiedy robię krótkie odcinki. Moje wymagania : dobre prowadzenie, ocynkowana karoseria, lusterka i szyby w pradzie, podgrzewane fotele, klima (moze byc manualna), wygodne fotele, bagażnik pojemny oraz ekonomia i latwa dostępność części. Z racji przebiegów tylko PB+LPG. Szukam silnika idealnego do gazu, ale nie chce też muła. Ale niestety max do 2.0, bo mam małe zniżki w ubezpieczalni (mlody wiek). Auta z segmentu C/D Myślałem nad :

*Saab 9-3 2.0T
*Renault Laguna II FL 2.0T
*Peugot 407 2.0
*VW Passat B5 FL 1.8T
* Opel Signum 1.8 PB
*Focus MK2 1.6 TdCi 90KM ( zszedlem segment niżej, ale ciekawe auto, ekonomiczne i jedyny Diesel na ktory bym się zdecydował. Podobno nie ma DPF i dwumasy, ale ile w tym prawdy ?).

Odrzucam Vectre C, Citroena C5 i Astre H.
Liczę na wasze odpowiedzi za i przeciw i oceńcie moje typy. Pozdrawiam ! :) :ok:
Amboniarz
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 12 06 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Octavia I
Paliwo: Benzyna

02 Maj 2017, 18:09

Panowie podbijam, mam miesiąc na znalezienie auta. Z moich typów odrzucam już Passata, reszta pozostaje bez zmian. Co sądzicie przede wszystkim o Lagunie po lifcie i Saabie, przy tym drugim martwi mnie kto mi to naprawi w razie czego, wiem, że podobny technicznie do Vectry C, ale jednak... Czytałem, że fatalna jest jakość wnętrza w Saabie, prawda to ?
Amboniarz
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 12 06 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Octavia I
Paliwo: Benzyna

02 Maj 2017, 18:24

Szkoda że masz 15k na auto z lpg bo jest do wzięcia pewna Octavia 1.8T,cena własnie 15k ale nie ma gazu.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Maj 2017, 18:32

Nie, no na auto mam 20 tys, ale tak, na wóz mam 15k + na LPG liczę 3k i 2k na pakiet startowy (jakies naprawy itd.)
Amboniarz
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 12 06 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Octavia I
Paliwo: Benzyna

02 Maj 2017, 19:24

To nie jest czat towarzyski aby od razu Ci odpowiadano, nie unoś się tak :roll:

Jeśli jeździsz w długich trasach to raczej dałbym sobie siana z TDCI 90, bo raz, że jakiś wybitnie mocny nie jest, a dwa - ma jedynie 5 biegów, także jakoś mega oszczędnie też nie będzie. 109 byłby lepszy (nie ma co się przejmować FAP i VTG, pozostaje dwumasa), ale pod prawą ręką też jedynie piątka. Jeśli już diesel PSA to 2.0, bo nie spali więcej i też jest bardzo trwały.

Z Twoich typów najwygodniejszy będzie 407
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Maj 2017, 19:36

Znaczy do pracy 100km w dwie strony po drodze krajowej + jakaś trasa 2 razy w roku po 600km. Zaczynam schodzić trochę na ziemię czy opłaca mi się pakować w segment D (koszty utrzymania) a jezdze albo sam, albo z kobietą, nie mam dzieci itd. Astra H ma paskudne wnętrze wg. mnie, corolla zbyt nudna, mazda lubi rude, więc na polu bitwy zostaje Focus, ale własnie zastanawia mnie silnik. Myślisz, ze 1.6 90KM będzie za słaby ? Ogólnie nie chce demona prędkości, jezdze max. 140km/h. A po drogach krajowych nie przekraczam stówy, jedynie o co mi chodzi, to żeby silnik się szybko zbierał podczas wyprzedzania tira i niedzielnych kierowców a potem powrót do stałej prędkości bez szaleństw. Benzyna + LPG w focusie odpada, bo ceramiczne gniazda zaworowe, wiem, ze dobry gazownik to zrobi, ale trzeba pilnowac luzow zaworowych i u mnie w promieniu 100km sami druciarze. Byłem dzisiaj się przejechać C5 i jestem pod wrażeniem, więc na polu bitwy zostaje albo C5 z segmentu D, albo Focus z segmentu C, tylko tutaj nie wiem jaki silnik.
Amboniarz
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 12 06 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Octavia I
Paliwo: Benzyna

02 Maj 2017, 20:05

Amboniarz napisał(a):Myślisz, ze 1.6 90KM będzie za słaby ?
z doświadczenia kierownika wersji 109 KM mogę powiedzieć, że powyżej 110-120 jest po prostu głośno - jednak brak tego 6 biegu jest odczuwalny. Nie prowadziłem wersji 90, ale u mnie jest całkiem fajne przyspieszenie ze względu na fakt turbo ze zmienną geometrią (koszt regeneracji nie jest wiele wyższy niż zwykłego), a jak dbasz i regularnie wymieniasz olej to nie ma najmniejszych problemów z trwałością. Ogl rzecz biorąc jestem zdania, że nie ma co kupować nowoczesnego diesla w wieku tych ~10 lat, bo nigdy nie wiesz jak kto dbał, jaki lał olej (i czy wgl zmieniał, co w przypadku aut z DPF/Fap jest bardzo istotne), jakie tankował paliwo etc. W przypadku benzyniaka nawet jak wtopisz, to ew naprawy będą tańsze ze względu na ilość osprzętu (miej również na uwadze, że benzyniaki też mają dwumas, choć jest on bardziej wytrzymały niż w benzyniakach)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Maj 2017, 20:19

Tak, wiem, ze benzyniaki maja dwumas. To w takim razie odrzucam Diesla, za male przebiegi. Skupie sie na PB+LPG. W zestawieniu w takim razie zostaje C5, ale nie wiem jak trwale sa silniki benzynowe, no i Laguna 2FL z silnikiem 2.0t, ale boje sie OC... I nie wiem jak z elektronika.
Amboniarz
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 12 06 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Octavia I
Paliwo: Benzyna

02 Maj 2017, 20:21

Oprócz HPI inne silniki są dobre i nie masz się czego bać, jednakże C5 jest dosyć ciężkie i segment wyżej od Focusa, tu bym sugerował 2.0 :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2017, 20:31

Ktory silnik nie jest HPI ? ze tak powiem :D . Toleruja gaz benzyniaki 2.0 ? I jak z ta Laguna ? Jakie sa o niej opinie po lifcie ?
Amboniarz
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 12 06 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Octavia I
Paliwo: Benzyna

02 Maj 2017, 20:37

Właśnie jeden z 2.0 jest hpi, nie wiem czy 136 czy 140
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Maj 2017, 20:49

A ile może kosztować LPG to Laguny 2.0t ?
Amboniarz
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 12 06 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Octavia I
Paliwo: Benzyna

02 Maj 2017, 20:56

140 KM, za to w następnej generacji 140 KM to MPI.

Ile? Dobrej firmy 2700-3000 z montażem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2017, 21:12

No mam dylemat miedzy Laguna 2.0t albo Cytryna 2.0 w benzynie, boje sie tego OC. Miedzy 1.8 a 2.0 jest duza rozbieznosc w cenach OC ? Bo jest jeszcze w renowce 1.8 w benzynie i nie wiem czy ten silnik radzi sobie z masa auta.
Amboniarz
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 12 06 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Octavia I
Paliwo: Benzyna

02 Maj 2017, 21:15

Do normalnej jazdy wystarczy, poziom Golfa IV 1.6.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007