Auto do 15k

01 Sie 2016, 09:13

Hej,
Chciałem się Was poradzić, czy w budżecie do 15tys. zł dostanę Fiata Cromę, ewentualnie Peugeota 207 w dobrym stanie? Interesuje mnie wersja kombi. W Fiacie szukam silnika 1,9 120 lub 150km (wolałbym 120), a w Peugeocie 1,6 90km.
Pzdr
mateuszw106
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY polift
Silnik: 2.0 diesel 121KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Sie 2016, 10:24

Czego oczekujesz od auta i jakie robisz roczne przebiegi, bo te auta dzielą dwie klasy...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Sie 2016, 10:26

    Kwota do 15 tys. za Crome to troche mało.Może z początku produkcji coś znajdziesz (2005-2006) , najlepiej byloby dołożyć troche kasy.
    velcapone
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 323
    Zdjęcia: 104
    Auto: Subaru Legacy
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    01 Sie 2016, 11:07

    Oczekuję wygody. To przede wszystkim. Ma być całkiem spory (dlatego preferuję kombi, ew. hatchback) i dobrze wyposażony, tzn. klima, 4x el. szyby, el. lusterka, tempomat, minimum 6 poduszek, komputer. Obecnie mam Aveo 1,2, ale w ciągu 2 miesięcy zrobiłem nim 7 tys. kilkometrów, więc chyba czas przestawić się na diesla. Jeżdżę trochę po mieście, ale głównie robię trasy po 300-400km kilka razy w miesiącu.
    Wiem, że Peugeota i Fiata dzielą dwie klasy, ale oba mi się w miarę podobają. Oczywiście wolałbym Cromę, no ale nie wiem czy coś dostanę w tej cenie.

    Szczerze mówiąc, to myślałem o czymś takim: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
    Wolałbym 120 konny silnik, no ale ostatecznie ten też mógłby być. Co o nim sądzicie? Jeśli jest tak wytrzymały jak niemiecki 1.9, to ten przebieg nie robi na mnie wrażenia, ale, no właśnie - czy jest?
    mateuszw106
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Auto: Mazda 6 GY polift
    Silnik: 2.0 diesel 121KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    01 Sie 2016, 11:27

    Jeśli oczekujesz wygody i dużo jeździsz automatycznie kieruje się w stronę Cromy. Klasa B, jak sam się przekonałeś, nie jest zbyt wygodna w takich warunkach
    Ta z linku wygląda ładnie, choć lepszym wyborem będzie 120KM lub 2.4 JTD, choć z tym drugim będzie problem w tym budżecie
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14193
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Lexus ES 330
    Silnik: 3.3 V6 228KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2004

    01 Sie 2016, 11:44

    No właśnie, jest ładny. Tylko kurcze, ten silnik... Brać czy nie brać? Bo mimo wszystko wolałbym oryginalny przebieg 300 tys, niż przekręcony 180 tys. Nie wiem, poszukam, może coś znajdę. Czyli generalnie jest szansa kupić Cromę w tym budżecie? Bo szczerze mówiąc byłem też kilka miesięcy temu nakręcony na Mazdę 6 w kombi, ale wiem, że ją bardzo ruda lubi, a chcę kupić samochód, z którym nie będę musiał co dwa miesiące jeździć do mechanika, tudzież blacharza.
    mateuszw106
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Auto: Mazda 6 GY polift
    Silnik: 2.0 diesel 121KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    01 Sie 2016, 12:09

    W mazdach 6 nie było żadnego, wartego polecenia diesla.
    Sprawdź może vectrę c/ signum, saab-a 9-3. Dostępne tam silniki 1.9 to własnie jtd od fiata
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6604
    Przebieg/rok: >50tys. km

    04 Sie 2016, 17:29

    Co sądzicie o tym egzemplarzu?

    [link do oferty na Olx wygasł]

    Dzwoniłem, dopytywałem się, dwumasa, sprzęgło, alternator i jakieś inne mniejsze pierdoły wymienione w zeszłym roku. Na wszystko paragony. Samochód generalnie zadbany. Niestety brak książki serwisowej, bo w sumie po co, skoro gość sam przyznał, że wszystko było robione w jakimś warsztacie, a nie w ASO. Podobno bezwypadkowy. Martwi mnie tylko ten przód. Jestem już prawie zdecydowany kupić ten egzemplarz, tylko nie wiem skąd te nierówności przy masce. Możliwe, że aż tak źle był spasowany przy produkcji? Ewentualnie że to było po jakimś leciutkim puknięciu na parkingu czy coś w ten deseń? Auto podobno bardzo dobrze chodzi, bo nawet teraz jest na jakiejś dłuższej trasie, więc nie sądzę by silnik czy chłodnice były ruszone. No ale skądś te nierówności muszą się brać. Co sądzicie o tym?

    edit:
    Hm, coraz bardziej wydaje mi się, że to po prostu złe spasowanie zderzaka. Maska wzdłuż błotników idzie równo z obu stron.
    mateuszw106
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Auto: Mazda 6 GY polift
    Silnik: 2.0 diesel 121KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006