Dobre kombi do 40 tyś.

03 Sie 2016, 12:17

Witam, Razem z mężem chcemy kupić kombi (najlepiej niemałe, choć nie jest to kluczowe). Ponieważ rocznie robimy ok. 15 tyś. kilometrów zastanawiamy się nad gazem lub w miarę możliwości oszczędną benzyną. Jeśli chodzi o diesle to zraziliśmy się na Fordzie Focusie MK1 1.8 TdCi i raczej nie chcemy iść w tym kierunku. Budżet to max. 40 tyś. zł. Zależy nam na jak najmniejszej awaryjności i w miarę niskim spalaniu.
Do tej pory braliśmy pod uwagę:
Skode Octavie II 1.6 MPI 102KM - podobno idealna pod gaz, choć obawiamy się że będzie bardzo mulić
Opel Astra IV 1.4T 140KM - w tej fabrycznie montowana jest instalacja gazowa
Opel Astra IV 1.6 115KM - nie wiem czy nadaje się pod gaz
Kia Ceed 1.6 122 lub 136KM - tu raczej nie pod gaz
Co myślicie o podanych modelach lub na co ewentualnie warto zwrócić uwagę?
karo123
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Seat Cordoba

03 Sie 2016, 15:54

Wybierałbym pomiędzy Astrą 1,4T, a Cee'dem 1,6/122KM. Obydwa lubią LPG i kupisz ładny egzemplarz.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Sie 2016, 07:29

Czytając o Kii Ceed na forach trafiłam na informację, że szybko wypalają się gniazda zaworowe, już nawet po 20 tyś. km. Niemniej jednak w przyjętym budżecie moglibyśmy kupić nowsze i lepiej wyposażone auto. Raporty spalania w benzynie również nie wyglądają najgorzej.
karo123
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Seat Cordoba

04 Sie 2016, 08:52

Jakie silniki?
polska1123
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: nie mam

04 Sie 2016, 10:12

Gniazda w Kii szybko wypalają się w 1,4/109KM albo jak założy się lipną instalację u dziadowskiego gazownika.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Sie 2016, 10:53

Nas 1.4 w Kii nie interesuje, więc cieszę się że ten problem nie dotyczy 1.6. Jeśli chodzi o gazownika to nasz mechanik (mądry facet) polecił nam sprawdzonego gazownika i najprawdopodobniej dziś pojedziemy z nim porozmawiać na temat instalacji i modeli o których myślimy.

A co uważacie o Astrze 1.4 T? Mąż nieco obawia się żywotności silnika o tak małej pojemności i turbo. Samochód ma też sporą mase.
karo123
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Seat Cordoba

04 Sie 2016, 10:57

1,4T jest bardzo dobry i nie ma problemów typowych dla downsizingowych jednostek. W dodatku jest tam jeszcze wtrysk pośredni, a nie bezpośredni jak np. w TSI VW czy Ecoboost Forda
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Sie 2016, 13:17

Dzida, który osobiście uważasz za lepszy typ? Astra czy Kia? Jeśli chodzi o trwałość, jakość, cene części i dynamikę jazdy?
karo123
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Seat Cordoba

04 Sie 2016, 13:40

Wolałbym Astrę, bo Kia jest starsza konstrukcyjnie, a za 40tys. chciałoby się już nowszą generację kijanki
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Sie 2016, 15:52

Nie będę się wypowiadał na temat kia ale astrą 1,4T na gazie (fabrycznym) zrobiłem 55 tys km więc już coś mogę powiedzieć. Co do awaryjności trudno mi się wypowiadać bo samochody były nowe (dziś mają 2 lata) i przebiegi rzedu 80 tys km i nic się nie dzieje. A co do astry - no niestety kompakt ale wdzięczny. Dynamika nie zachwyca ale nie odstaje natomiast skrzynia jest bardzo długa więc elastyczność nie istnieje. całe szczęście skrzynia jest dosyć precyzyjna więc zmiana biegów nie stanowi problemu. auto jest dosyć komfortowe nieźle się prowadzi ale wspomaganie kierownicy jest zbyt silne co jest denerwujące. Astra ma bardzo niewygodną tylną kanapę ale miejsca jest dość. Spalanie głownie w trasie to około 9 l LPG więc bardzo fajne. Zimą, w mieście i na autostradzie oczywiście będzie więcej (przy przegonieniu astry na autostradzie z prędkością 180 pochłaniała 18 na setkę a przy 150 jakieś 12). Naprawdę fajny przestronny samochód.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

04 Sie 2016, 20:46

A może Megane III z 1.4 Turbo?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Sie 2016, 08:40

Wczoraj byliśmy u gazownika, który zakładałby nam gaz i bardziej polecał Astrę, choć z zagazowaniem Kii tez nie ma problemu.
Dziękuję za wszystkie opinie. Zaczynam skłaniać się w stronę Astry choć mąż jeszcze się waha w którym kierunku pójść i czy znajdziemy fajny egzemplarz do 40 tyś.
Co do Megane czy dobrze się ten silnik gazuje? Jeżeli tak czy nie wymaga później regulacji luzu?
karo123
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Seat Cordoba