27 Gru 2010, 10:08
To spójrzmy w cenniki niemieckie bo stamtąd sprowadzamy masę aut.
VW Polo start od 12,275euro, Renault Clio(które pamiętajmy jest modelem ze znacznie większym stażem rynkowym) start od 12,200euro a Fiat Punto Evo startuje w niemiczech od 12.790 euro.
Dane z oficjalnych stron VW, Renault i Fiata w Niemczech.
W przypadku kompaktów: Golf 16.825euro za podstawę, Renault Megane 15.900 za podstawę a Fiat Bravo 16.290euro za podstawę.
Różnice w cenie są minimalne a procentowa utrata wartości jest bardzo zbliżona więc na logikę jak taki Fiat czy Renault może kosztować w Niemczech znacznie taniej niż np: VW? we Francji tym bardziej bo francuzi to nacjonaliści po prostu albo jest powypadkowe albo z dużym przebiegiem.
" Pierwsza piątka najpopularniejszych marek rynku europejskiego za wrzesień przedstawia się następująco (podano udział rynkowy uzyskany we wrześniu 2010 oraz we wrześniu 2009):
1. Volkswagen: 10,9 proc. (11,2 proc.)
2. Ford: 8,7 proc. (9,8 proc.)
3. Opel/Vauxhall: 8,4 proc. (8 proc.)
4. Renault: 7,4 proc. (7,6 proc.)
5. Peugeot: 6,8 proc. (6,4 proc.)"
tak wygląda lista najpopularniejszych marek w europie, widać, że nie tylko niemcy na niej się znajdują, a przecież ludzie nie wybierają fracuzów w tym przypadku dlatego, że są tańsze.
Pewnie, że zdarzają się czarne owce awaryjności jak Laguna II czy właśnie Fiat Stilo ale takie kwiatki można znaleźć i u innych producentów np. VW Sharan czy Polo 9 generacji u Niemców lub Primera P12 u japończyków.