Auto do 16 tysięcy - pierwszy samochód

27 Gru 2010, 09:07

Jasiek90 napisał(a):Znacie przypadki jakiś starych rumpli znajomych o niewiadomej przeszłości a później wystawiacie na tej podstawie opinie całym koncernom niezależnie od lat.


No niestety w Polsce tak się wystawia opinie autom bo mało kogo jest stać na nowe z salonu. A większość używanych to szrot podpicowany na sprzedaż. W mojej okolicy to prawie same używane ludzie kupują a jak już nowe to przeważnie są jeżdżone póki się nie rozpadną. U mnie w domu jest 10 letnie tico na którego nie dam powiedzieć złego słowa. Ma wprawdzie tylko 80k przebiegu ale jeździ wciąż na seryjnym zawieszeniu i nie ma ani grama rdzy na nim. Ale mało jest ludzi którzy tak dbają o auta jak mój ojciec.
zenek1988
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: Zendek
Prawo jazdy: 08 06 2006
Auto: seat ibiza 6l1
Silnik: 1.2 69 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Gru 2010, 10:08

To spójrzmy w cenniki niemieckie bo stamtąd sprowadzamy masę aut.
VW Polo start od 12,275euro, Renault Clio(które pamiętajmy jest modelem ze znacznie większym stażem rynkowym) start od 12,200euro a Fiat Punto Evo startuje w niemiczech od 12.790 euro.
Dane z oficjalnych stron VW, Renault i Fiata w Niemczech.
W przypadku kompaktów: Golf 16.825euro za podstawę, Renault Megane 15.900 za podstawę a Fiat Bravo 16.290euro za podstawę.
Różnice w cenie są minimalne a procentowa utrata wartości jest bardzo zbliżona więc na logikę jak taki Fiat czy Renault może kosztować w Niemczech znacznie taniej niż np: VW? we Francji tym bardziej bo francuzi to nacjonaliści po prostu albo jest powypadkowe albo z dużym przebiegiem.
" Pierwsza piątka najpopularniejszych marek rynku europejskiego za wrzesień przedstawia się następująco (podano udział rynkowy uzyskany we wrześniu 2010 oraz we wrześniu 2009):
1. Volkswagen: 10,9 proc. (11,2 proc.)
2. Ford: 8,7 proc. (9,8 proc.)
3. Opel/Vauxhall: 8,4 proc. (8 proc.)
4. Renault: 7,4 proc. (7,6 proc.)
5. Peugeot: 6,8 proc. (6,4 proc.)"
tak wygląda lista najpopularniejszych marek w europie, widać, że nie tylko niemcy na niej się znajdują, a przecież ludzie nie wybierają fracuzów w tym przypadku dlatego, że są tańsze.
Pewnie, że zdarzają się czarne owce awaryjności jak Laguna II czy właśnie Fiat Stilo ale takie kwiatki można znaleźć i u innych producentów np. VW Sharan czy Polo 9 generacji u Niemców lub Primera P12 u japończyków.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Gru 2010, 12:04

Tyle, że Primera to Laguna... co do Sharana/Alhambry/Galaxy masz rację.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW