Auto do 20-30 tysięcy. Kompakt/sedan/suv

05 Lut 2021, 14:12

Witam wszystkich.
Sprawa ma się tak. Ojciec szuka auta do 20-25 max 30 tysięcy. Przejdę do konkretow..

Auto pokonywaloby rocznie około 30-40 tysięcy km, głównie w cyklu mieszanym bez autostrad. Aktualny samochód ojca to Audi A3 8l 1.6 mpi. Auto ma 20 lat i bez problemów od kilku lat robi 20 tysięcy rocznie. Problem tkwi w spalaniu które jest zwyczajnie wysokie. Preferowane auto musiałoby być w dieslu bądź jakiejś dobrej benzynie.

Kwota 20-25tys miała by być przeznaczona na auto kompaktowe bądź sedana. Najlepiej nie starszego jak 10-12lat. Do 30 tysięcy sklonnibylibysmy aby dołożyć do auta z napędem na 4 koła typu suv z uwagi na przydatność takowego napędu w rejonach jakich mieszkamy. Poniżej przedstawię typy brane pod uwage

Kompakt/sedan:

Volvo s40 II
Citroen c5 III
Honda Accord VIII
Opel Insignia
Ford Mondeo polift
Peugeot 508
Bmw e90 poluft x drive (obawa o silnik 2.0d i łańcuch oraz o koszty)
Peugeot 3008
Hyundai i40 1.7d bądź 2.0d

Suv'y:

Ford Kuga
Nissan Qashqai 2.0d
Opel Antara
BMW x3 z silnikiem 2.0d 150km
Mitsubishi asx
Mazda cx-7 2.2d
Bmw x1
Honda cr-v 2.2d
Hyundai ix35

Tak wiem, że różnorodność jest ogromna ale właśnie po to napisałem ten post abyście nas trochę nakierowali co jest warte uwagi a co od razu skreślić.
Dodam jeszcze, że fajnie byłoby aby to auto nie zjadło portfela w razie jakichś awarii oraz żeby pojeździło te 3-4 lata.

Może jakieś inne alternatywy od was? Czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam
Cr71993
Nowicjusz
 
Posty: 42

05 Lut 2021, 15:07

20-25k na accorda 8, 508 czy i40? Zejdź na ziemię, zresztą reszta niewiele lepsza
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Lut 2021, 15:35

Na wstępie, ze względów technicznych, do odstrzału cx-7, Antarę i ASX - ich diesle nie są najlepszym wyborem.

O modelach poza budżetem napisał Invi (choć chyba niektóre pominął).

Teoretycznie najmniej problemowe będą auta z dieslem PSA (c5, Mondeo, 3008, Kuga; ten ostatni ciasny w środku).
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14190
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Lut 2021, 15:43

Napisałem, o tych modelach które są "po za budżetem" z racji tego że po wpisaniu na jakimkolwiek serwisie ogłoszeniowym tych aut naprawdę wyskakuje sporo do tej kwoty. Być może wszystkie to ulepy, być może flotowki czy kij wie co ale tak czy Siek jest ich sporo.

Jak się ma zawias hydroactive w c5?
Nie pytam tutaj o komfort etc tylko i kwestie techniczne. Lepiej unikać czy można się nie bać?
Volvo S40? Tych aut chyba jest najwięcej w danym budżecie i z tego co się orientuję ten model jest oparty na focusie II więc chyba nie będzie drogo w serwisie
Cr71993
Nowicjusz
 
Posty: 42

05 Lut 2021, 18:31

Cr71993 napisał(a):Napisałem, o tych modelach które są "po za budżetem" z racji tego że po wpisaniu na jakimkolwiek serwisie ogłoszeniowym tych aut naprawdę wyskakuje sporo do tej kwoty. Być może wszystkie to ulepy, być może flotowki czy kij wie co ale tak czy Siek jest ich sporo.


Na przykładzie 508. Otomoto -> 508 -> diesel (bo benzyniak to śmieć) -> nieuszkodzony+bezwypadkowy (co nie znaczy, że jeśli ktoś to zaznaczył to tak jest) -> zostaje 25 sztuk w całym kraju z czego tylko 7 ma silnik 2.0. Pozostałe to 1.6 a gdzie z takim silniczkiem do tak dużego auta. I teraz masz 7 sztuk "do wyboru". Większość z przebiegami ok. 200-250 więc przedział kiedy w dieslach zwykle klękają kluczowe, drogie w wymianach podzespoły - dwumasa/turbo/wtryski. Do tego połowa świeżo sprowadzona więc do ceny już pierwszego dnia koszt rejestracji + ubezpieczenie. Już pomijam ogólny stan auta zarówno blacharski jak i mechaniczny.

Cr71993 napisał(a):Jak się ma zawias hydroactive w c5?


W poprzednich generacjach hydro było jedynym, oferowanym zawieszeniem. W C5 III (czy tam II w zależności od tego kto opisuje) podstawą był tradycyjny wielowahacz a hydro opcją przez co zdecydowana większość aut ma klasyczne zawieszenie. Jeśli chodzi o hydro - liczy się stan. Jeśli kupisz gruza, gdzie ktoś drutował zawieszenie to może być drogo. Jeśli trafisz na coś w uczciwym stanie to serwis hydro nie będzie droższy niż normalnego zawieszenia na dobrych częściach. A zalety hydro na pewno znasz więc wiesz, że fajnie je mieć

Cr71993 napisał(a):Volvo S40? Tych aut chyba jest najwięcej w danym budżecie i z tego co się orientuję ten model jest oparty na focusie II więc chyba nie będzie drogo w serwisie


Nic dziwnego, że jest ich najwięcej bo nie dość, że segment niższy to i auto w sumie najstarsze technologicznie z podanych. Technicznie focus więc zarówno części względnie tanie a i właściwości jezdne bardzo spoko. Na duży plus silniki 2.4 i 2.4D czyli pojemności, jakie w innych kompaktach ciężko znaleźć a do tego mega trwałość i przyjemne osiągi
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Lut 2021, 19:56

No ok czyli z pierwszej grupy teoretycznie wygrywa volvo i chyba dobrze bo ono jako tako było brane pod uwagę jako pierwsze.

Co jeśli chodzi o suvy? Jest sens czegoś szukać do tej kwoty czy sytuacja podobna jak z ta 508-mka?

Może jakiś hyundai santa fe II? Wizualnie całkiem spoko i cenowo też przystępnie z tym, że nie mam pojęcia jak z trwaloscia
Cr71993
Nowicjusz
 
Posty: 42
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu
    Rok 2011 był dla polskich bieżnikowni bardzo dobry. Wszystkie zakłady bieżnikujące opony odczuły zwiększony popyt na opony bieżnikowane zwłaszcza w drugiej połowie roku. Tendencja wzrostowa widoczna też była w pierwszych ...

06 Lut 2021, 21:24

Podbijam temat
Cr71993
Nowicjusz
 
Posty: 42