Auto do 20 tyś. Volkswagen Sharan vs Chrysler Voyager

15 Cze 2011, 19:21

Witam Ponownie ;)
Teraz poszukuje autko pod taksówkę i do własnego użytku ( objazdowych długich tras).
Coś w kwocie do 20 tyś.
Interesuje mnie opinie na temat awaryjności , kosztów w eksploracji - części, spalanie. Który ma najwięcej plusów? Na jakie silniki mam uważać.

Volkswagen Sharan Diesel 1.9 TDI / 2.0 GL ? czy Chrysler Voyager Disel 2.4 TDI / 3.3 Gaz dobra opcja?
Ostatnio edytowany przez maksims 16 Cze 2011, 11:43, edytowano w sumie 4 razy
maksims
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: pl
Auto: VW Polo 1.4

15 Cze 2011, 19:47

Witam.właśnie jechałem sharanem 1.9tdi taksówką i na kompie u kierowcy widziałem spalanie 7.9l na 100km ciągnął do około 2tys obr a czasem też od 3 do 4tys i tyle pokazywało spalanie.ogólnie bardzo dobrze mi się nim jechało (jako pasażer) naprawdę więcej jak 2tys nie trzeba ciągnąć bo do tych 2 bardzo dobrze szło się rozpędzić także jak najbardziej polecam ten samochód.będziesz mógł mieć dopłatę za van-a od klientów.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Cze 2011, 11:55

7.9l na 100km. 1.9 TDI - całkiem całkiem.
Tak się zastanawiam przeglądając oferty VW czy sie opłaca opcja LPG ? np 2.8 / 3.3 na gazie jak się jeździ i koszty.
maksims
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: pl
Auto: VW Polo 1.4

16 Cze 2011, 15:30

Sharan i Alhambra I czy I po Fl, to udane autka generalnie. Ale motor 1,9 TDI 130KM, ktory jest w zasiegu majac 20k zl, troche duzo pali po miescie w zimie, w porownaniu do 1,9 TDI 110KM, to po miescie na nierozgrzanym do konca silniku roznica to jakies 2l, znowu 110KM, nie do konca sobie radzi z kolosem wazacym 1,8tony, najlepiej by bylo chyba kupic 110KM i zaczipowac. 1,9 130KM tez duzo lepiej wypada pod wzgledem kultury pracy, nie ma tego charakterystycznego glosnego klekotu. Przy obu motorach w trasie przy spokojnej jezdzie da sie zejsc delikatnie ponizej 6l. W zimie przy 130km, jezdzac na krotkich odcinkach i nie do konca rozgrzanym motorze, to masz spalanie ponad 10l.

co do Voyagera, to jak juz tylko i wylacznie benzyna + LPG.

Plusem Alhambry czy Sharana, sa wszystkie niezalezne fotele, ktore mozna dowolnie wkladac/wyciagac, mozesz np na 2-gim rzedzie miec 2 czy 3 fotele, w Voyagerze, to masz albo wersje na 2-gim przedzie z kanapa 3 osobowa, albo 2 fotelami chyba tylko(i wtedy 3-ci rzad to kanapa 3 osobowa), chyba ze sie myle.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

17 Cze 2011, 08:14

Jak Voyager to bierz z silnikiem 3.3 albo 3.8 + LPG mocne niewysilone silniki z rozrządem na łańcuchu. Silnik 2.4 jest słabszy, bardziej wysilony i ma rozrząd na pasku.

Wersje z fotelami masz dwie:
I rząd - dwa fotele
II rząd - dwa fotele
III rząd - kanapa trzyosobowa
lub
I rząd - dwa fotele
II rząd - kanapa dwuosobowa
III rząd - kanapa trzyosobowa.
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody klasy A - przegląd rynku
    Najmniejsze miejskie samochody mają na naszym rynku ustabilizowaną pozycję – przede wszystkim ze względu na swoją cenę, która rzadko przekracza kwotę 40 tys. zł. Co więcej, producenci coraz lepiej wyposażają ...