Auto do 20 tyś

25 Wrz 2018, 11:59

Witam.

Zastanawiam się obecnie nad kupnem samochodu.
Budżet to max 22000zł (lub 5000€).
Spodziewam się dziecka, dlatego zależy mi na aucie minimum średniej wielkości (odpadają Yaris, Polo itp).
Z drugiej strony nie jestem też zainteresowany kombi.

Zależy mi na ekonomicznym sedanie lub hatchbacku ze spalaniem max 8l/100.
Auto będzie używane regularnie, lecz raczej na krótkich dystansach.
Dłuższe trasy max parę razy na rok.
Z tego powodu zakładam, że benzyna będzie lepszym wyjściem, choć osobiście nie mam nic przeciwko dieslowi.

Jeśli chodzi o silnik, nie akceptuję niczego poniżej 1.6 i powyżej 2.2.
Zrobiłem wstępny research i znalazłem parę modeli, które mi odpowiadają (kolejność przypadkowa):

1. Volvo S40 II
2. Mazda 6 II
3. Saab 9-3 II
4. VW Golf 6
5. VW Passat B6
6. VW Jetta 5
7. Ford Mondeo IV
8. Honda Accord VII
9. Toyota Avensis 2/3

Które z nich możecie polecić i dlaczego?
Może macie jeszcze jakieś inne propozycje?
Renault, Peugeot, Citroen i Opel raczej mnie nie przekonują.
Fiat i Alfa Romeo - absolutnie nie.

Jeśli chodzi o skrzynię biegów preferuję manualną.

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Krzysiek
19km94
Nowicjusz
 
Posty: 6

25 Wrz 2018, 12:26

Wymagania dość spore. Praktycznie wszystkie auta to segment D do tego silnik benzynowy i krótkie trasy ( pytanie na ile krótkie ), może być problem z tym spalaniem do 8 litrów. Większość z nich zaczyna się od 1.8. W tym budżecie raczej odpada Mazda, Golf 6, Avensis 3, z Mondeo może być na styk.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Wrz 2018, 12:37

Dzięki za odpowiedź.

Zdaję sobie sprawę, że wymagania są wysokie, ale myślę, że da się coś z tego wybrać.
Z tego co oglądałem to te samochody da się znaleźć w tym przedziale cenowym, a jeśli będzie trzeba budżet delikatnie przekroczyć to też nie będzie problemu.

Jesli chodzi o trasy to na porządku dziennym będą trasy do 30km (łącznie).
Może 2x w tygodniu będą dni po 80 km.
Do tego parę razy w roku dłuższe, po minimum 300km i przynajmniej 2x długa trasa ok 900km.
W większości jednak będzie to auto do pracy, na zakupy i w odwiedziny, a więc do użytku codziennego.

Jest sens brania diesla, czy raczej nie przy takich trasach?

I zakładając, że znalazłbym te samochody w akceptowalnych dla mnie cenach, to które z nich możecie polecić?
19km94
Nowicjusz
 
Posty: 6

25 Wrz 2018, 12:44

Powiem tak. Planuję za jakiś czas też właśnie podobną zmianę jak Ty. Podobne wymagania tyle że najbardziej mi pasowałoby kombi. W budżecie do 25 tys zł. Zastanawiam się nad Mondeo Mk4, Laguna 3, C4 Picasso, Croma, V50. Zakup diesla raczej ma marny sensy, chyba że nie ma filtra cząstek stałych. W Mondeo trzeba zwrócić uwagę na to, iż w benzynie w tym budżecie to wyboru jest albo słabe 1.6 125 koni albo 2.0 145, które ma problemy z klapkami w kolektorze. Do Laguny 3 są dość drogie koła dwumasowe, prawie 3 tys zł. C4 picasso tylko silnik 1.8. Mazdy i Avensis 3 sensownej na pewno nie znajdziesz w tym budżecie. 20 tys to końcówka produkcji Avensis 2.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2018, 08:41

A ja uważam, że krótkie trasy dla małych diesli nie są złe. Mój znajomy ma Passata B5 1.9 TDI 90KM i jeździ 10km dziennie na dwóch trasach. Max. 14km. Czasem jeżdzi do sklepu, trasa 1 kilometr i robi jedną długą trasę na rok (450km). To jest 5000km rocznie. Już tak od ośmiu lat jeździ i nie ma problemów z autem. Jedyne co robi, to wymienia olej, klocki hamulcowe, rok temu wymieniał płyn hamulcowy. Wszystko jest w jak najlepszym porządku. Dlatego ja proponuję właśnie Passata 1.9TDI, albo A4 B6/B7 1.9 TDI. Nie polecam wersji 130KM, bo krążą o nie niepochlebne opinie, że drogi w naprawie i utrzymaniu. Na pewno droższy od takiego 115KM.
de345
Początkujący
 
Posty: 66

26 Wrz 2018, 08:55

Mam Mondeo MK4 z silnikiem diesla 1.8 TDCI.
Robię dziennie ok 25 km (do firmy i do domu) plus jakieś 200km w trasie raz na miesiąc. Nie ma problemu z tym silnikiem bo nie ma DPF-a, w tej cenie będzie już po wszystkich poprawkach i praktycznie bezusterkowy.
Spalanie jakie mam obecnie to 6.9l więc uważam że bardzo dobrze.
actchris
Początkujący
 
Posty: 65
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dobry akumulator prosto z półki
    Nie zawsze to co stoi na sklepowej półce jest tym czym naprawdę powinno być. Akumulator jest na tyle specyficznym produktem, iż wraz z upływem czasu może utracić część swoich właściwości. Niestety, dość często zdarza ...

26 Wrz 2018, 11:04

de345 tyle że ten diesel nie ma filtra cząstek stałych dlatego nadaje się do miasta. actchris a jak wygląda sprawa z naprawą np. wtryskiwaczy w 1.8 tdci ?
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2018, 11:25

de345 napisał(a):A ja uważam, że krótkie trasy dla małych diesli nie są złe. Mój znajomy ma Passata B5 1.9 TDI 90KM i jeździ 10km dziennie na dwóch trasach.


Nie porównuj silnika z Audi 80 na pompie, bez dwumasy, drogich wtrysków, osprzętu, dpfów i innych dupereli do nowoczesnego klekota na CR z masą osprzętu i czujników. 1.9 TDI pojedzie nawet na przepalonym oleju ze skrzyni biegów, takich silników już nie ma.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2018, 13:58

de345 napisał(a):Dlatego ja proponuję właśnie Passata 1.9TDI, albo A4 B6/B7 1.9 TDI. Nie polecam wersji 130KM, bo krążą o nie niepochlebne opinie, że drogi w naprawie i utrzymaniu. Na pewno droższy od takiego 115KM.

To się nazywa fachowa opinia - polecanie wersji z pompowtryskiwaczami na podstawie idiotoodpornego na pompie 90KM. :lol:
Śmierdzi stereotypem jak sadzą za dieslem z zużytą turbiną.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Wrz 2018, 16:14

Moje zdanie jest takie, że jeżeli ktoś nie robi dużych przebiegów to zakup nowoczesnego diesla nie ma większego sensu. Koszta są wyższe od większości silników benzynowych, to co zaoszczędzimy na paliwie na pewno nie zwróci się jeśli chodzi o naprawy.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Paź 2018, 15:35

Witam ponownie.

Po przeanalizowaniu sytuacji i budżetu myślę, że jestem w stanie dobić do 28000zł.
Myślę, że w tym przedziale już będę w stanie znaleźć coś z tych modeli, które wypisałem.
Myślę też, że benzyna będzie najlepszym wyjściem.
Zastanawiam się też nad gazem.
Wiecie, które z tych aut nadają się do LPG?
A może w tym budżecie macie też inne propozycje?

Pozdrawiam
19km94
Nowicjusz
 
Posty: 6