Jakie auto 25tys-30tys

20 Wrz 2018, 10:17

Witam.

Szukam auta na dojazdy do pracy. Dziennie robie 130km 70% trasa, 30% miasto.
Poszukuje auta w przedziale cenowym 25tys-30tys. W gre wchodza tylko benzyniaki bo chce zalozyc LPG.
Chcialbym zeby auto dobrze prowadzilo sie w trasie i bylo dosyc tanie w utrzymaniu.

Czytalem duzo na forum i w gre wchodza takie auta:
-astra h 1.8
-astra j 1.4t
-honda civic viii 1.8
-fiat bravo 1.4t
-leon ii 1.6 albo 2.0

Ktory z tych aut bedzie najlepszym wyborem i nie pusci mnie z torbami? Podoba mi sie bravo ale boje sie skrzyni m32.

Prosze pomozcie.
kilgor
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Opel Astra F

20 Wrz 2018, 10:35

Astra H jeśli pod LPG to najlepiej wersja 125 konna, wersja 140 konna nie ma hydraulicznej regulacji zaworów.
Bravo II w tym budżecie powinno być po 2010 roku więc ze skrzynią Fiatowską które jest pozbawiona wad, silnik dobrze działa na LPG.
Honda Civic niech się wypowiedzą inni ale ten silnik również wymaga regulacji zaworów.
Leon w 1.6 MPI to klasyk gatunku pod LPG ale nie jedzie, inne silniki benzynowe nie są godne polecenia.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2018, 10:59

A czy astra h wersja 140 konna nie nadaje sie do gazu? Jaka bylaby roznica? Bo wolalbym miec te pare koni wiecej...
kilgor
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Opel Astra F

20 Wrz 2018, 11:05

140 konna ma zmienne fazy rozrządu, przy wymianie rozrządu dobrze by było te koła od faz wymienić koszt około 700 zł za same dwa koła. W dodatku ta 140 konna wersja nie ma hydraulicznej regulacji zaworów, tylko szklanki. Jak wiemy na gazie w taki przypadku trzeba dokonywać regulacji co 30-40 tys co niestety nie jest tanie.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2018, 11:28

Wez pod uwage ze duzy silnik turbodoladowany nie koniecznie musi palic duzo, powyzej pewnych prędkości wiecej bedzie palil 1.4 fiata czy opla, do czego zmierzam, szedlbym w 2.0tfsi w leonie ale bez zakładania gazu. 1.6 to klasyka pod lpg ale przy czestych trasach po czasie moglbys sie z tym silnikiem meczyc.
Najpierw przetestuj kazde auto, komfort, prowadzenie i wybierz to ktore najbardziej Ci odpowiada
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2018, 11:31

Raziel11 ja jestem upominany za polecenie Meganki II mimo, iż piszę tylko o swoim modelu i też wytykam złe strony, natomiast Tobie też należy się upomnienie bo po raz kolejny polecasz komuś silnik który jest po prostu miną.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

20 Wrz 2018, 11:39

Ten silnik nie jest mina. Zacznij rozrozniac tfsi bo kolejny raz o tym piszesz.

Niemniej polecanie 2.0tfsi bez lpg do przebiegów dziennych 130km to głupota. Ten silnik swoje spali i szarpnie wtedy po kieszeni.
Ostatnio edytowany przez bartez90, 20 Wrz 2018, 11:43, edytowano w sumie 1 raz
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2018, 11:42

Podobnie jak w przypadku 2.0tdi nie kazdy silnik jest mina. Jesli moderator daje za to ostrzezenie to niech zmieni moderowany dzial bo o tych silnikach nie ma pojcia. 1 wersja silnika 200 konna z rodziny ea113 o kodach silnika np BWA czy 241 konne CDLA czy CDLD to bdb silniki bez wad konstrukcyjnych, prosze nie wspominac o nagarze bo ten jest ogólnym problemem wczesnych silnikow z wtryskiem bezpośrednim i nie tylko w grupie VAG ten problem występuje
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2018, 11:50

No to dopiszcie wprost jakich wersji ma szukać kolega, piszecie że tylko 2.0 tfsi więc równie dobrze może zakupić pierwszy lepszy i ten będzie akurat tą miną.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2018, 11:51

Raziel11 napisał(a):szedlbym w 2.0tfsi

Zarzucasz nam, że jesteśmy anty VAGowkim forum. Ale napisz, jaka marka miała w ostatnich latach więcej problemów z silnikami :?:
Po drugie co innego polecać jakieś auto na forum, a co innego wydać na nie własne ciężko zarobione pieniądze-czujesz różnicę :?: :?: :?:
Ja i pewnie większość z nas, poleca auta które sami byśmy kupili, bo np. darzymy je ZAUFANIEM, a trudno mieć zaufanie do oszusta.
Część z nas nawet ma nowe VW, ale nie zamierzają jeździć nimi 10 lat.
A Ty polecasz 10 letnie wynalazki VAGa.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2018, 11:53

Zgadzam się z yeti65.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2018, 11:54

Panowie to ktore auto z tych co podalem byscie kupili i dlaczego? Mam czas do listopada ale juz sie rozgladam bo chce kupic cos zadbanego.
kilgor
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Opel Astra F

20 Wrz 2018, 12:04

Szwagier ma civica 1.8 ale chyba wersja po lifcie bo dal ok 40tys. Kazde auto bedzie lepsze od mojej zasluzonej astry f 1.4 :D tak apropo jezdze nia 9,5roku i praktycznie zero klopotow. Zlomuje tylko dlatego bo konczy sie homologacja na butle a nie oplaca sie wyrabiac drugiej bo juz rdza bierze nadwozie.
kilgor
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Opel Astra F

20 Wrz 2018, 14:04

kilgor napisał(a):zy bravo 1.4t bedzie żwawszy niz civic viii 1.8?


Jeśli nie chcesz używać całej skali obrotów, to tak, zdecydowanie 1.4T będzie lepszy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2018, 14:06

Będzie żwawsze na niższych obrotach. Jeżeli jeździsz delikatnie i nie chcesz korzystać z wysokiego zakresu obrotów to T-jet będzie przyjemniejszy. Natomiast jeśli lubisz zabawę i frajdę z jazdy to to samo osiągniesz w Hondzie ale gdy przekroczysz barierę 5 tys obrotów , T-jet w zasadzie tam powoli się kończy. Jeśli chodzi o wersję 150 konną T-jet to osiągi będą bardzo porównywalne z Hondą, natomiast wrażenia z jazdy dzięki turbinie będą potęgować odczucie przyśpieszenia.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007