Auto do 20tys, benzyna min 150MM volvo s60 2,4 T 200KM???

15 Mar 2012, 11:23

Witam.
Tak jak w temacie poszukuję jakiegoś samochodu sedan, hatchback do 20 tyś zł. Silnik benzynowy 2-3L min 150KM skrzynia manual, automat. Warto ładować się w s60 z motorem 2,4 t?
alexkret
Początkujący
 
Posty: 54
Miejscowość: Z daleka

15 Mar 2012, 15:21

Do tych silników w Volvo bardziej polecane są skrzynie manualne. Jeśli trafisz na niekatowany i zadbany egzemplarz to będzie służył dobrze.
Ciekawą propozycją jest również lexus IS 200 w wersji Sport:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Sty 2013, 12:14

Volvo jest fajne ale kłania się problem kiepskich automatów, 2,4T jest ok.
Zastanów się też nad lexem GS300 MKII który posiada silnik N/A jest mega komfortowy (za tą cenę miażdży konkurencję) i super trwały a do tego jedzie bardzo pozytywnie. Toleruje na luzie LPG a automat jest bezawaryjny. Łatwy w serwisie.
ważną sprawą jest też że zawieszeniowo w porównaniu do aut typowo EU jest nizniszczalny.

Proponownego przez mojego przedmówce ISa odpuściłbym ze względu na troche ubogiego pałera, kiepskie automaty (trwałe ale siermiężne), spore spalanie. Jeżeli IS to 300 ale za 20k będzie problem, bardziej już 23-25k min.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Sty 2013, 12:28

Vectra B/C 2.5 V6. Oba te samochody są nie zniszczalne, a do tego mają całkiem fajnego kopa.
karolove
Początkujący
 
Posty: 74
Prawo jazdy: 01 06 1988
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane III RS
Silnik: 2000cm3 250KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

28 Sty 2013, 16:26

karolove napisał(a):Vectra B/C 2.5 V6. Oba te samochody są nie zniszczalne, a do tego mają całkiem fajnego kopa.


Mam takie pytanie co oznacza nie zniszczalność w przypadku jakiegokolwiek opla? :shock:

Pracowałem w firmie gdzie podstawowym autem służbowym był niestety opel. Dalej już nie bede przeklinał :? szkoda że nie mam ViNu (kiedyś miałem dla znajomych) jednej z V6ek dyrektorskich żeby zobaczyć co można wymieniać na gwarancji.

Nie zniszczalność w przypadku Lexa GS300 MKII oznacza
- pierwszy 1000 zł na zwias przy 200 tyś. km. części nowe.
- amory 1500 zł wymiana przy 250-300 tyś km.
- cewki koszt 600 zł przy 100-150 tyś km.

Reszta w sumie do 400tyś nie ruszana poza czyszczeniem i konserwacją.
Silnik 2JZGE wpisz sobie na google co to jest.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Sty 2013, 16:46

Porównanie Lexusa do Opla to:no: Lexus jest jednak troszkę "egzotyczny". Ja brałbym Volvo jednak.
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

28 Sty 2013, 17:08

Z mojego researchu wynika, że te silniki 2.4T 200km są mało żywotne i wyżyłowane. Biorą olej i mają bardzo delikatne głowice. Jak to często bywa z silnikami benzynowymi doładowanymi turbiną Po drugie realne spalanie oscyluje w granicach 15l/100. Sam mocno zastanawiam się nad S60 i biorę różne opcje silnikowe pod uwagę. Ale bliżej mi jednak do diesla.
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39

29 Sty 2013, 01:06

nitro napisał(a):Porównanie Lexusa do Opla to:no: Lexus jest jednak troszkę "egzotyczny". Ja brałbym Volvo jednak.


Właśnie super że egzotyczny ponieważ jest żadziej spotykany niż konkurencja a na pewno ma mniej wad a zarazem jest łatwy w serwisowaniu.
Gwarantuje że 10km zrobionych GSem leczy kierownika ze wszystkich aut za podobną kaskę.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2013, 08:36

Oczywiście Lexus to o wiele bardziej prestiżowe auto.

Jednak sam jeździłem VB 2.5 V6 i nie miałem z nią najmniejszych problemów. Było to auto niezniszczalne, które nie jedno przeszło i nie jedno widziało.

VC 2.5 V6 jeździ mój przyjaciel i również ma podobne zdanie jak ja.

Po za tym w każdym egzemplarzu znajdą się jakieś przypadki, gdzie jest coś wadliwego. A części i serwis Lexusa to już nie jest taka fajna sprawa.
karolove
Początkujący
 
Posty: 74
Prawo jazdy: 01 06 1988
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane III RS
Silnik: 2000cm3 250KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

29 Sty 2013, 09:19

karolove napisał(a):Oczywiście Lexus to o wiele bardziej prestiżowe auto.

Jednak sam jeździłem VB 2.5 V6 i nie miałem z nią najmniejszych problemów. Było to auto niezniszczalne, które nie jedno przeszło i nie jedno widziało.

VC 2.5 V6 jeździ mój przyjaciel i również ma podobne zdanie jak ja.

Po za tym w każdym egzemplarzu znajdą się jakieś przypadki, gdzie jest coś wadliwego. A części i serwis Lexusa to już nie jest taka fajna sprawa.


Nie wiem na jakie Ople trafiłeś ale wejdź sobie na jakąkolwiek stronę poświęconą Oplom do działu "problemy techniczne" i potem wejdź sobie np: na Lexus-forum.pl i zobacz dział "problemy techniczne" i zrozumiesz na czym polega różnica.

Tak się składa że Lex posiada bardzo mało elementów wadliwych a w porównaniu do opla to wogóle ich nie posiada szczególnie w tych starszych autach z silnikami benzynowymi.

Co do serwisu każdego ogarnia podniecenie taniością a prawda jest taka że jak się serwisuje auta na najtańszych dostępnych zamiennikach to i tak awarie powracają.

Polecam celowo Lexa GSaII a nie np: ESa którego serwis jest wymagający chociaż jak sobie policzymy czas spędzony w warsztatach to jest naprawdę super.

Jeździłem sporo Vectrami, Volviakami (s40,60), Passkami, A6kami szukając komfortu i porównanie tych samochodów do GSaII wygląda jak przesiadka z drewnianego stołka do wygodnego fotela.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2013, 12:48

Generalnie moim zdaniem nie powinno porównywać się Vectry do aut, które ty wymieniłeś.

S40, A4 chodź gabarytowo podobne to inna klasa.

Ale przecież nie o to chodzi, żeby każdy jeździł bmw7 czy s klasą. Miałem Vectrę i wiem, że to dobre auto.

Omega, która teoretycznie jest o klasę wyższa owszem to średnio trwałe auto.

Swoją drogą już od GS wolałbym Avensis, te same części inaczej ubrane, a trwałość tam sama.
karolove
Początkujący
 
Posty: 74
Prawo jazdy: 01 06 1988
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane III RS
Silnik: 2000cm3 250KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

29 Sty 2013, 14:25

karolove napisał(a):Generalnie moim zdaniem nie powinno porównywać się Vectry do aut, które ty wymieniłeś.

S40, A4 chodź gabarytowo podobne to inna klasa.

Ale przecież nie o to chodzi, żeby każdy jeździł bmw7 czy s klasą. Miałem Vectrę i wiem, że to dobre auto.

Omega, która teoretycznie jest o klasę wyższa owszem to średnio trwałe auto.

Swoją drogą już od GS wolałbym Avensis, te same części inaczej ubrane, a trwałość tam sama.


Specjalnie nie dziele aut według narzuconych segmentów tylko na duże, średnie i małe.
GSMKII jest odpowiednikiem A6, S60 itd. tylko kupując np: A6 za 20k uzyskuje znaczek który i tak nic nie daje.
Jeżeli jesteś pewien Opli i tym podobnych sprzętów to zrób sobie próbę i znajdź w ogłoszeniach w pobliżu miejsca zamieszkania GSa na sprzedaż i przejedź się nim to poczujesz różnice.

Proponowałbym tez zgłębić kwestie GS v/s Aven dwa skrajnie różne auta o różnym przeznaczeniu a mówisz że są takie same a inaczej ubrane. Prawdopodobnie pomyliło Ci się z ES vs Camry.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2013, 14:40

Heh tak sobie wszedłem na tą stronkę a tu ktoś odkopał mój temat sprzed ponad roku :ok:
alexkret
Początkujący
 
Posty: 54
Miejscowość: Z daleka

29 Sty 2013, 21:13

Okulary, to będzie mój pierwszy zakup :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe