Odnoście 2,5 TDI.
Znafcy. Ciekaw jestem ilu z Was miało do czynienia z tym silnikiem. Możliwe że część miała ale za to duuża ilość osób wyczytało to na internecie i teraz prawi jaki on jest awaryjny. Fakt. Może być awaryjny ale nie musi. Wysztko zależy na jaki egzemplarz trafimy.
Mówią 1.9 TDI super silnik. No i faktycznie super. Ale zalerzy od egzemplarza. Przedmiot sprawy:
VW Golf IV 02'- 1.9 TDI 130km - 250tyś km zrobione, oprócz zwykłych wymian to była robiona tylko turbina, no ale po 220 może się zepsuć
Seat Alhambra 06'-1.9 TDI 130km- 130tyś km zrobione, ostatnio auto zaczeło mieć drgania. Pojechałem z przekonanie, że to poduszki pod silnikiem (kwestia zużycia), okazało się że to... koło dwumasowe. Dosyć droga przygoda prawda?
Ok Pan mechanik powiedział, że może uda się bez sprzegła (czt. wymiany sprzęgła) ponieważ dobrze łapie.
Za kilka dni telefon. Oprócz sprzegła i koładwumasowego wytarte są łożyska w jakieś obudowie i jeszcze pare rzczeczy doszło i cała akcja wyjdzie mnie... 7k!!!
Masakra. To ostatnia część jaka może zepsuć się w aucie. 1.9 to bardzo popularne jednostki więc z częściami nie powinno być problemu. Okazało się że trzeba te część siągać z niemiec bo w głównej siedzibie w Poznaniu tego nie ma!!!
Miałem z 30 samochodów lepszych i gorszych i nigdy nie miałem takie przypadku z tą obudową. Tym bardziej w aucie które mam od nowości, którego nie katuje i nie ścigam się z pod świateł bo to przecież van:D
Tak czy innaczej auto stoi u mechanika już tydzień i nie wiadomo czy go odbiore w nabliższym tygodniu.
Podsumowując nigdy nie mamy pewności czy TEN silnik będzie bez awaryjny, bo kto o zdrowych zmysłach stwiedzi, że w aucie które posiada od nowości ma zaledwie 130k km może stać się coś takiego.
Sprzedam Audi A6, 03', 2.5 TDI, Prywatnie, Od 4 lat w PL.