Auto do 25 tysięcy

19 Wrz 2022, 18:21

Trevor napisał(a):Tak ja jestem zdrowy a Ty jestes manipulantem i przeinaczasz każde zdanie które w tamtym temacie padło, a wszyscy wiemy o co chodzi.


Jak jesteś taki zdrowiutki :mrgreen: to wklejam temat dla potomnych :D
japoniec-czy-dojsland-vt129911.htm

Więc już przejdźmy do meritum czyli tego co ma być drożej dla autora tematu :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Wrz 2022, 11:07

Panowie - przywołuję do porządku :!: Zaczynacie sie kłócić mięzy sobą, a temat i zainteresowanie autora schodzi na dalszy plan. Takie dyskusje można prowadzić na pw.
A wracając do tematu
galakty napisał(a):Natomiast wszystkie CC i tym bardziej francuskie to tak po koleżeńsku - odpuść na starcie

Ja się tutaj nie zgodzę. Sam mam już 4 lata 307CC w gazie i jeździ bez najmniejszego problemu. Autko nie małe, nie duże, dla dwóch osób bardzo wygodne. Wielkim plusem aut z serii CC jest to, że ma sztywny dach. Przynajmniej ja sobie to cenię, bo te auta co mają dach z materiału, to widać jak się odznacza ( kolorystycznie ) i mnie np. osobiście się to nie podoba. Ale to kwestia gustu. Mam silnik 2.0 benzyna z LPG. W cyklu mieszanym pali około 8 litrów gazu. Z tym, że jadąc takim autkiem, z otwartym dachem, przyjemnością dla ucha jest zmiana biegów przy wyższych obrotach :) no i szybkie rozpędzanie się, czyli gaz w podłodze. A to przedkłada sie jak wszędzie na zużycie paliwa. Z dachem jakichś większych problemów nie miałem, otwiera się i zimą i latem bez problemu. Części eksploatacyjne nie są drogie. Powiedziałbym że normalne, jak dla każdego auta w danej kategorii. Nie ma też jakiegoś wielkiego wyposażenia, więc nie ma też problemów z niedziałającymi układami. Są czujniki parkowania, podgrzewanie siedzenia, klima, elektryczne szyby, lusterka, itp. Czyli takie standardowe wyposażenie. Jedyne co mnie drażniło i innych też z tego co wiem, to fabryczne radio. Ale na szczęście można je wymienić na radio 2DIN i mieć nawet nadal aktywne sterowanie z kierownicy. Oczywiście zawsze trzeba się liczyć, że dach może przestać działać i trzeba bezie coś w nim naprawić. No bo otwierany dach to już kolejny gadżet, który może się zepsuć, a którego nie ma w innych autach, np zwykłym 307. Ale coś za coś. Na szczęście części dachu są dostępne bezproblemowo, a w razie naprawdę jakiejś wielkiej awarii można kupić cały dach za niewielkie jak na ten element pieniądze.
Tak więc ja np. z pełnym spokojnym sumieniem mogę polecić 307 CC.
Kolega ma Renault Megane CC i tu niestety narzekał na problemy nie tyle z dachem co bardziej z elektroniką. Miał też problem z kartą. Ale ponaprawiał i narazie już ponad rok jeździ bez problemu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Wrz 2022, 22:51

MotoAlbercik napisał(a):Ja się tutaj nie zgodzę. Sam mam już 4 lata 307CC w gazie i jeździ bez najmniejszego problemu. Autko nie małe, nie duże, dla dwóch osób bardzo wygodne. Wielkim plusem aut z serii CC jest to, że ma sztywny dach. Przynajmniej ja sobie to cenię, bo te auta co mają dach z materiału, to widać jak się odznacza ( kolorystycznie ) i mnie np. osobiście się to nie podoba. Ale to kwestia gustu. Mam silnik 2.0 benzyna z LPG. W cyklu mieszanym pali około 8 litrów gazu. Z tym, że jadąc takim autkiem, z otwartym dachem, przyjemnością dla ucha jest zmiana biegów przy wyższych obrotach :) no i szybkie rozpędzanie się, czyli gaz w podłodze. A to przedkłada sie jak wszędzie na zużycie paliwa. Z dachem jakichś większych problemów nie miałem, otwiera się i zimą i latem bez problemu. Części eksploatacyjne nie są drogie. Powiedziałbym że normalne, jak dla każdego auta w danej kategorii.

Dzięki za informacje. Też planuję zakup CC, konkretnie VW Eos. Nie myślałem o tym modelu Peugeota, ale może warto go rozważyć.

Ogólnie zauważyłem, że dużo osób odradza kupno CC. Mi osobiście taka koncepcja samochodu bardzo się podoba, tym bardziej, że zawsze chciałem sprawić sobie kabriolet. Kilka pytań z mojej strony:

1. Czy Ty lub ktoś z Twoich znajomych mieliście kiedyś problemy z uszczelkami typu woda dostająca się do wnętrza? Słyszałem, że ciężko znaleźć serwisy, które podejmują się takich napraw.
2. Czy masz jakieś rady odnośnie dbania o mechanizm dachu? Używasz konkretnego specyfiku do jego smarowania np. raz do roku?
3. Czy windshot jest obowiązkowym wyposażeniem Twojego auta, nawet do spokojnej jazdy po mieście z otwartym dachem? Tutaj czytałem o dość dużym hałasie przy pewnych prędkościach.

Pozdrawiam :)
szczypek1337
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Wrz 2022, 06:29

A ja uważam że jedna jaskółka wiosny nie czyni :mrgreen: i tak samo ktoś napisze o lagunie2 co może i będzie realnymi jego odczuciami ale czy jest to okoliczność łagodząca dla królowej lawet ? :mrgreen:

Dla mnie CC jest to zwykły francuz z większą ilością zagadek które mogą mu się przytrafić i mogą więcej kosztować.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Wrz 2022, 07:58

szybki napisał(a):Dla mnie CC jest to zwykły francuz z większą ilością zagadek które mogą mu się przytrafić i mogą więcej kosztować.


Kiedyś broniłem Francuzów, ale tam dobre to są silniki... Miałem dość dziwnych przygód i zagadek, ciągle coś, czasem dziwne rozwiązania. To że jeden egzemplarz 307 się nie psuł to żaden argument.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Wrz 2022, 10:20

galakty napisał(a):Kiedyś broniłem Francuzów

Szacun za szczerość :ok:

A tak na poważnie nie ma co panikować, są określone warunki w których Franc (szczególnie starszy bez zbędnej ekologii i gadżetów) się sprawdzi i bliższe temu jest CC niż zwykła wersja np 307. Tylko trzeba mieć świadomość że w jednym mechanizm szyby będzie kosztować 100zł a w drugim 400zł.
W jednym wymiana uszczelek dachu pochłonie x3 tego zwykłego itd.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Spalanie i emisja CO2 - BMW X2
    W zależności od wersji silnikowej jesteśmy w stanie zauważyć że rozbieżności w spalaniu są dosyć spore. Wynoszą od 1,8 litra do 7,5 litra na 100 km. BMW X2 xDrive25d : zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3-5,7 l/100 km; emisja ...

22 Wrz 2022, 17:03

O panowie chwilkę byłem niedostępny i w moim temacie się zrobiła cała dyskusja :D

Co do CC to szczerze mówiąc po prostu podoba mi się coupe a opcja zrobienia z niego cabrioleta w 30 sekund jest dosyć kusząca. Byłem oglądać jednego 307 CC (i to w sumie jedyne auto jakie do tej pory obejrzałem) i niestety totalna klapa, był to 2.0 hdi ale miał coś ewidentnie rozwalone w silniku gdyż to auto absolutnie nie miało mocy, powyżej 90 ciężko go było w ogóle rozbujać, oczywiście właściciel zachwalał że jest super i to ja nie umiem jeździć, ale też miał go na oponach z 2010 na tyle i 2019 z przodu za to z bąblem ;) więc opinie właściciela wsadziłem sobie w d..

Co do tematu - bardziej patrzę w okolice 15 tys niż 25. Żeby wydać 25 to już naprawdę musiałaby się trafić mi okazja na auto które miałbym na lata.

Teraz dowiedziałem się o istnieniu takiego auta jak Hyundai Coupe i nie ukrywam jestem nim serio zainteresowany, tylko nie widzę w bliższej okolicy żadnej sztuki wartej jechać, stoi coś tam 300km ode mnie ale nie bardzo kiedy mam skoczyć + po wizycie 150km u właściciela peugota który na zdjęciach, po opisie i rozmowie telefonicznej był super no to jestem mniej skory jechać taki kawał więc szukam na spokojnie.

Co do pytania po co mi Accord - otóż po prostu mi się podoba, civic mi się za to nie za bardzo podoba i jest wyborem czysto praktycznym - wg mnie ufo jest obrzydliwe, sedan jeszcze ujdzie ale do Accorda to mu daleko. Pod moim blokiem stoi Accord mniej wiecej rocznik na ktory ja patrze i naprawdę z zewnątrz jest ładny :)

CC tez mi się bardzo podobaja, ostatnio widzialem też 207 CC Roland Garros i tez ciekawe auto, jak widać nie jestem konkretnie ograniczony że auto ma być malutkie bądź ogromne, po prostu szukam jakiegoś kompromisu

Nie ukrywam jednak że Hyundai Coupe na ten moment kusi mnie najbardziej :)

Wiem też że 140km turobdiesel to idzie inaczej niż 140 wolnossąca benzyna, ale najwięcej w zyciu jeżdziłem Fabią 1.2 benzyna więc przeskok na 2.0 / 140km będzie raczej i tak zauważalny. Ja nie potrzebuje auta do ściagania się po drodze i stwarzania niebezpieczeństwa jak typowy Seba, ale sa sytuacje gdzie lepiej mieć więcej mocy niż mniej :)
foxs
Obserwowany
 
Posty: 2

23 Wrz 2022, 10:15

szczypek1337 napisał(a):1. Czy Ty lub ktoś z Twoich znajomych mieliście kiedyś problemy z uszczelkami typu woda dostająca się do wnętrza? Słyszałem, że ciężko znaleźć serwisy, które podejmują się takich napraw.

Był problem typu mokry dywanik. Ale powodem jest sparciałe podszybie. Można samemu kupić i wymienić, bo roboty z tym nie ma wielkiej ani skomplikowanej. A jak wygląda podszybie, można od razu, przy zakupie sprawdzić, bo widać elegancko.
szczypek1337 napisał(a):. Czy masz jakieś rady odnośnie dbania o mechanizm dachu? Używasz konkretnego specyfiku do jego smarowania np. raz do roku?

Niczym nie smaruję, niczym nie konserwuję. Na zawiasach widać biały smar, prawdopodobnie fabryczny.
szczypek1337 napisał(a):Czy windshot jest obowiązkowym wyposażeniem Twojego auta, nawet do spokojnej jazdy po mieście z otwartym dachem? Tutaj czytałem o dość dużym hałasie przy pewnych prędkościach.

Czy obowiązkowym? Myślę, że nie. Chyba, że ktoś więcej kilometrów spędza na autostradzie. Przy prędkosciach rzędu 70, 80 km/h nie jest aż tak bardzo potrzebne.
Co do aut typu CC i francuzów, to każdy ma swoje zdanie. Jak ktoś nie umie naprawiać samochodów, albo się na tym nie zna, to zawsze powie, że nie warto takiego auta kupować. A fakt faktem, że dzisiaj o dobrego mechanika jest trudno. A w przypadku francuzów naprawa np. samego dachu jest bajką, ponieważ mając diagbox-a, o dachu wiesz wszystko. Zresztą nie tylko o dachu, a o wszystkim. A jak ktoś ma legalnego diagbox-a, gdzie można łączyć się z netem, to wogóle jest bajka przy naprawach - oprócz tego, że odczytasz błąd i jego opis, to jeszcze możesz dowiedzieć się, co jest najczęstszą przyczyną danego błędu A sam dach nie jest generalnie skomplikowany w sterowaniu - całe otwieranie i zamykanie odbywa sie na podstawie mikrostyków, które widoczne są właśnie na diagbox-ie. Jest jasno i wyraźnie wskazane, który mikrostyk ma być w danej chwili otwarty, a który zamknięty. I jak któryś ma inną funkcję niż mieć powinien, to od razu jest to wskazane. Diagnostyka samego dachu, to bajka. Ale na tym trzeba sie znać, trzeba z tym robić, żeby to wiedzieć....A nie wypisywać, że od francuzów to z daleka....
Ale jak wspomniałem, każdy ma prawo do swojego zdania i to nie podlega dyskusjom.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000